Jump to content
PyroForum.nl

Oud en nieuw 2009/2010


Weirdo

Recommended Posts

Dan moet je wel oppassen dat het vocht niet insluit in de ster, bij colored stars valt het wel mee, maar bij charcoalstars sluit het vocht echt heel snel in, ik heb hier nog een batch van 750 gram gerolde C8 stars staan, en bij de helft is het vocht ingesloten omdat ik het versneld probeerde te drogen.

Link to comment
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dan moet je wel oppassen dat het vocht niet insluit in de ster, bij colored stars valt het wel mee, maar bij charcoalstars sluit het vocht echt heel snel in, ik heb hier nog een batch van 750 gram gerolde C8 stars staan, en bij de helft is het vocht ingesloten omdat ik het versneld probeerde te drogen.


Ja klopt, daarom moet je geen extra hitte erbij doen, het idee van het kacheltje is meer een luchtstroom te maken. Een klein beetje warmte kan geen kwaad, maar maak je het te heet dan hard de buitenkant al uit voordat de binnenkant droog is. De airco is trouwens om vocht uit de lucht te halen, maar die laat ik niet continu aanstaan. Het kacheltje trouwens ook niet.
Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik hoef nu alleen nog maar C8 te rollen en dan ben ik klaar met stars rollen.

Ik heb nu al:

1 kilo D1 glitter 3 en 4"stars en ongeveer 200 gram extra 2 inch stars voor petals.
1 kilo kamuro 3 en 4" stars
1 kilo C6+8%Ti 3 en 4 inch stars
1 kilo slowgold stars 13 mm.
700 gram light willow stars.

Ik moet 1,6 kilo pulverone maken, en heb al 500 gram. Ik moet ook nog 1 kilo MCRH maken, en heb al 375 gram MCRH.
Dus nog 1 kilotje C8 erbij, en ik heb genoeg sterren voor oud en nieuw. 3 weekies van tevoren met shells beginnen.

Link to comment

Mijn (bescheiden, maar voor mij enorm veel :) ) lijstje:

350g pulverone
250g meal
100g Knosu
100g 14mm Willow stars (pumped) Na 1.5 maand nog steeds aan het drogen..
200g 9mm TT stars (pumped) goed gelukt, eerste sterren met dex. Moeilijk kapot te krijgen.
300g 4mm C8 stars (rolled) Leuke sterretjes voor in mijn 32mm shells/kleine starmines maar niet heel goed gelukt.

Alleen mijn meal moet ik nog maken, de rest is al zo'n beetje klaar. :)

Edited by Sharkie
Link to comment

ik heb mijn plannen gewijzigd voor o&n.

Ik ga denk ik een hele zooi 2 en 3" shells maken.
Een aantal pijlen met onder anderen een aantal 10 tot 15g salutes.
Een paar starmines.
En als klapper op de vuurpijl: een cake met van alles, starmines, kleine salutes en 1.5"shells denk ik zo.

Ik ga binnenkort nog wat chems bestellen dus het stars rollen komt later wel :)
Zoiezo moet ik eerst nog wat dingen uittesten voordat ik met o&n gaa beginnen, dus dat komt in de vakantie wel :)

Link to comment

Ik ben ook al begonnen met het maken van stars. Heb al 2 batches van Ruby Red en Emerald Green liggen. Binnenkort ga ik eens aardig wat rode en groene sterren erbij rollen en misschien nog D1 Glitter of C8. Mijn lijstje ongeveer maar hij is nog niet definitief.

- 5x 3" Shells (Ruby Red, Emerald Green, C8 of D1 Glitter)
- 10x 16mm Meal Pijlen (Flash Report + Ti)
- 20x Black Bermuda's (X gram Flash)
- 7x 2" Starmines (Rood, Groen, D1 Glitter/C8, Hummer Inserts, Flash Inserts)

En vanavond schiet ik een 3" Shell af met sterren die van Emerald Green naar Ruby Red branden, als voorbereiding op O&N en als verjaardags Shell :)

Link to comment
  • 4 weeks later...

Zoo, een kleine fotoreportage van mijn pyrosels voor 09/10 na een kleine 3 maandjes pyro:


Mijn 10 (4x C8, 4x TT en 2x Willow) 1.5'' verrassingsei shells en 2 TT starmines. Zit zo'n 6 gram lift in per stuk aangezien mijn pulverone nog niet heel geweldig is. Die 7 liftcupjes zijn misschien niet helemaal mooi afgewerkt maar ik had geen zin meer om weer te gaan ruzien met mijn gomtape, hehe. Er komen waarschijnlijk nog 3 a 5 shells bij met gekleurde sterren.


Mijn starmine (3/4'' buisjes) cakejes! Die kleine ga ik vandaag afsteken, die grotere met oud en nieuw. In beide zitten afwisselend C8, TT en gekleurde sterren. Hiervan ga ik er denk ik nog eentje maken maar dan dat de starmines steeds van binnen naar buiten en weer van buiten naar binnen afgaan.


knalcakejes! Cakes van 5 en 15 aan elkaar en nog 6 losse. Schieten knallertjes zo'n 6 meter de lucht in. Soort van knockout effect, alleen dan met pulverone en zonder sterren.

Dat zagen van die tientallen (bijna honderd..) pvc buisjes is trouwens niet goed voor je armen man! ^_^

De rest komt er zo nog aan (aangezien ik niet weet hoe je die foto's nog meer moet verkleinen..)

Edited by Sharkie
Link to comment

Sorry voor de dubbelpost..

Hier mijn pijltjes:


9 wilgenmeal pijltjes. 4mm venturi, 4g bento nozzle en 8g wilgenmeal met daarbovenop nog 3g bento eindstop. Daarin 2.5mm gaatje geboord, knallertje van 5/8'' pvc buisje erin (past precies) Lontje in het gaatje, vastlijmen en klaar. Allemaal goed uitgebalanceerd enzo en al 2x getest (2e is te zien in het meal pijlen-topic). Gaat perfect de lucht in.



En om 's middags met mijn vrienden af te steken: 5 knosu pijltjes. 3.5mm venturi en voor de rest hetzelfde als de mealpijlen maar dan zonder knal oid erop.


En nog een romeins kaarsje met geloof ik 7 13mm willow sterren (die redelijk mislukt zijn. Geen mooie tail, veel residu, etc.)
Heb trouwens ook nog iets van 20 pulverone knallers.

Dat was het wel zo'n beetje!
Niet slecht voor mijn eerste jaartje pyro, hehe.

Edited by Sharkie
Link to comment

Ziet er leuk uit jongens ^_^
Voor mij is het geworden:
10 2 inch sier ballshells met verschillende soorten sterren
16 2 inch plastic canister salutes
10 3 inch sier ballshells met verschillende soorten sterren en combinaties
32 orange naar wit naar knal knallers :P
4 rookbommetjes van de hele goede mix van hexachloorethaan, zinkoxide en GD aluminium, (in totaal slechts 180 gram compositie) die gaan echt veel rook maken :(
1 rookbom van hexachloorethaan, naftaleen en magnesium (fantastische compo) van 25 gram.

Vooral in de 20 siershells zit extreem veel werk dus het word spannend vandaag.
Video`s komen in de loop van 2010.

Iedereen alvast een fantastisch en sierlijk 2010!

Link to comment
want als er iets misloopt kom je een schop onder je achterste geven!

Jij bent zeker al dronken:P

Wat er klaar staat voor vanavond:

- 10 kratten bier, veel schrobbelaar en andere drank
- 10 maten, paar chicks ^_^
- 2 pakketjes van ieder 70 euro (legale zware potten, maar verwacht er toch wel wat moois van)
- een KAS-suikerrookbom van 7kg
- een 50 gram flashknaller (mede mogelijk gemaakt door Explomaan)
- 8 x 7 grams flashknaller (ook door explomaan gerealiseerd)

Mensen, allemaal een super Oud&Nieuw en doe voorzichtig vanavond! Edited by Snooby
Link to comment

dit staat er voor vanavond bij mij klaar:

= 8 3" shells
11 2" shells
4 pijlen met elk 4g flash inserts
4 15g flash salute pijlen
1 starmine
1 mega fontijn

Echt geweldig, veel mensen bij mij in de buurt lopen allemaal stoer te doen met hun nitraten, vlinder bommen en andere harde knallers en ik overtref lekker al die knallen met mijn 2.5g flash knallers ^_^

Link to comment

Gelukkig nieuw jaar allemaal.
Het was gister weer een geslaagde dag.
Ik had het volgende gemaakt: 10x 3" shell (emerald green, ruby red, blesser paars, zilver star).
10x 3" shell (dezelfde stars als de 3").
150x 5 grams (mgal/KICO4) vlinders.

De 3" shells gingen allemaal perfect. Ze gingen allemaal goed naar 25 meter hoogte en de break was echt perfect.
De 2" gingen wat minder. De helft ging niet af in de lucht en kwam weer naar beneden terwijl de spollet wel branden.
150 knallers waren echt super goed we hebben ongeveer 11 weigeraars gehad en die hebben we meteen het riool in geschopt.
De knallers waren echt heel hard harder dan super vlinders.

Dus al met al een geslaagde avond.

EDIT:

Ik kan geen gebruik maken van photobucket hoe moet ik dan afbeeldingen uploaden?

Edited by midge
Link to comment

Gister was al met al wel een geslaagde avond. Over bepaalde dingen niet helemaal tevreden, maar als je kijkt naar wat ik in 3 maandjes pyro allemaal geleerd en gemaakt hebt ben ik wel zeer tevreden.

1.5'' shells gingen niet allemaal perfect. De break was eigenlijk bijna altijd goed maar een deel ging niet hoog genoeg waardoor ze zo'n 2 meter van de grond pas afgingen. De rest ging wel goed.

De starmine cake ging perfect maar mijn ma is halverwege per ongeluk gestopt met filmen....
De knalcakejes gingen wel goed. Bedoeling was dat ze een voor een de lucht in gingen, maar soms staken ze elkaar aan waardoor er soms 3 tegelijk de lucht in gingen maar dat was eigenlijk wel leuk.

Pijlen gingen redelijk goed. Pijlen met knal gingen allemaal goed de lucht in maar de timing van de knal was niet echt goed.
2 knosu pijltjes met 1.5'' crackling en 1.5'' gekleurde header gingen allebei perfect. Ik heb die gekleurde alleen niet geflimd, baalde ik wel flink van.. aangezien 2 mealpijltjes met 1.5'' gekleurde headers niet echt goed gingen. Motortje was veel te klein waardoor bij ontsteking gelijk de lont van de header al aan ging dus zo'n 2 meter boven de lucht ging hij al af. Volgend jaar dus een wat langere motor en een minder lange core.

Ik had dus mijn ma laten filmen... Wat een ramp! De helft staat er maar goed op en ze heeft alles zo schuin gefilmd (weet iemand of je dat met zo'n bewerkingsprogrammatje recht kan zetten?)


Ik weet in ieder geval al wel hoe ik het volgend jaar ga doen. Maar volgend jaar... dat duurt nog zo lang!
Ik ben nu in ieder geval wel blij dat al dat vuurwerk uit huis is verdwenen. Ik vond het toch niet zo'n lekker gevoel denk ik, al dat vuurwerk in je huis. ^_^

Filmjes komen er binnenkort aan.

Link to comment

×
×
  • Create New...