Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

*******

Weet iemand waar ik kraft tape kan kopen? Weet dat pyrostuff het verkoopt, alleen ik heb maar 2 rolletjes nodig en aangezien hun verzendkosten 8,- zijn.


*******



Je zou het ook zelf kunnen rollen, als je toch maar 2 rolletjes nodig hebt. Ik geloof dat een van onze members er ooit een pdf tutorial van heeft gemaakt als ik mij niet vergist
Link to comment
Natuurlijk allemaal airfloat.


Het hoeft niet allemaal airfloat, ik gebruik gewoon BBQ houtskool, maar ik krijg daar de mooiste resultaten mee. Ik heb een pot met 80 mesh BBq houtskool staan, daarvan maak ik een deel airfloat, en de rest gooi ik in de koffiemolen zodat je verschillende grains hebt, daarmee kan je echt wel een mooi effect creeeren.
Link to comment

Jongens en misschien wel meisjes.
Ik had even een kort vraagje, gister een 2 en een 3 inch shell gemaakt.
De 2 inch ging prachtig maar de 3 inch ging minder goed het zag er gewoon uit als een starmine en toen ik keek wat er uit de mortier kwam nadat hij was afgegaan lag er de liftcup en de onderste helft van de hemi nog aan elkaar.
De bovenste helft was er dus waarschijnlijk afgevlogen. Iemand enig idee hoe dit kan ? ik had hem toch echt goed gepast en op de zelfde manier als de 2 inch.
Alvast bedankt.
Greetz.

Link to comment

Ik heb pas bij een bekende Poolse leverancier chems besteld, waaronder PCV (nee ik maakt geen typefout), maar ik weet nu niet zeker of het PVC is...

***
Is dit gewoon een door hun gemaakte typefout, of is het een heel andere stof dan PVC?
***

Link to comment

Chemie? Je kan wel een cursus 'pyrotechnicus' volgen maar dan heb je een saaie slecht betaalde baan waar je van die commerciele onzin moet afsteken met ongelofelijk veel veiligheidsmaatregelen.

Ik zou gewon iets gaan doen wat je leuk lijkt. Pyro gedoe kan nog altijd!

Edited by cojonesm
Link to comment
***********
Welke opleidingen zijn er richting pyrotechniek?
***********


Het is nogal gevaarlijk om het woord pyrotechniek te laten vallen tijdens je studie keuze^^. Maar ik zou zeggen, studeer scheikunde en neem vervolgens een master Organic Chemistry. Hoewel je daarmee vooral terrecht komt in het maken van grote tropische katalysatoren. Dan kom je denk ik het dichtst in de buurt. In Nederland bestaat geen 'Energetische stoffen' studierichting. Ikzelf studeer Scheikunde en dit bevalt mij uitstekend, maar het komt eigenlijk niet in de buurt van pyrotechniek, omdat dat veel meer aan de praktijk kant ligt. Het helpt je btw wel met het begrijpen van reactie mechanismen( intermediairen etc) in het werk wat je nu doet
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...