Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic

Guest

Recommended Posts

Posted

Weet iemand waar ik kraft tape kan kopen? Weet dat pyrostuff het verkoopt, alleen ik heb maar 2 rolletjes nodig en aangezien hun verzendkosten 8,- zijn.

Posted

Weet iemand waar ik kraft tape kan kopen? Weet dat pyrostuff het verkoopt, alleen ik heb maar 2 rolletjes nodig en aangezien hun verzendkosten 8,- zijn.

Je zou het ook zelf kunnen rollen, als je toch maar 2 rolletjes nodig hebt. Ik geloof dat een van onze members er ooit een pdf tutorial van heeft gemaakt als ik mij niet vergist
Posted

Dankje voor de uitleg.

Je zou bij de hobbywinkel kunnen kijken, maar zoals je weet hebben wij pyro's eigenlijk alles van internet, je zou verder kunnen kijken op hobbysites voor krafttape, mischien zijn daar de verzendskosten lager.

Posted (edited)

**

Voor emerald green en ruby red heb je eigenlijk 325 mesh mgal nodig maar ik kan het alleen krijgen van 250 of 400 mesh wat zou ik dan het beste kunnen doen?
(250 mesh is veel goedkoper :) )

**

Edited by Pyromaniak
Posted

Het is gewoon een andere compositie. Zinkoxide kost overigens bijna niks, dus voor de prijs zou ik het niet laten. Wel zelf ophalen dan trouwens.

Posted

Wat kan ik voor TT het beste gebruiken? gewoon houtskool, hardwood, pine, willow of bbq (bbq werkt bij mijn om een of andere reden echt niet :) )
Ik wil gewoon echt zo'n mooie vonkenregen creëren.
Natuurlijk allemaal airfloat.

Posted

ik gebruik altijd hout van een naaldboom, den, spar etc dit geeft mooie vonken zonde om dan pine houtskool te gaan bestellen.

Posted
Natuurlijk allemaal airfloat.

Het hoeft niet allemaal airfloat, ik gebruik gewoon BBQ houtskool, maar ik krijg daar de mooiste resultaten mee. Ik heb een pot met 80 mesh BBq houtskool staan, daarvan maak ik een deel airfloat, en de rest gooi ik in de koffiemolen zodat je verschillende grains hebt, daarmee kan je echt wel een mooi effect creeeren.
Posted

Jongens en misschien wel meisjes.
Ik had even een kort vraagje, gister een 2 en een 3 inch shell gemaakt.
De 2 inch ging prachtig maar de 3 inch ging minder goed het zag er gewoon uit als een starmine en toen ik keek wat er uit de mortier kwam nadat hij was afgegaan lag er de liftcup en de onderste helft van de hemi nog aan elkaar.
De bovenste helft was er dus waarschijnlijk afgevlogen. Iemand enig idee hoe dit kan ? ik had hem toch echt goed gepast en op de zelfde manier als de 2 inch.
Alvast bedankt.
Greetz.

Posted (edited)

Dan is die toch niet zo goed gepaste, en heeft de vertraging in je shell gelekt.

En pine is naaldhout.

Edited by Weirdo
Posted

Ik heb pas bij een bekende Poolse leverancier chems besteld, waaronder PCV (nee ik maakt geen typefout), maar ik weet nu niet zeker of het PVC is...

Is dit gewoon een door hun gemaakte typefout, of is het een heel andere stof dan PVC?

Posted

Ik zit nu in Vwo 5 en moet mij enigzins gaan oriënteren op een opleiding, nu vroeg ik mij dus toch af:
Welke opleidingen zijn er richting pyrotechniek?
Dit dus ff omdat mijn decaan het antwoord niet wist.

Posted (edited)

Chemie? Je kan wel een cursus 'pyrotechnicus' volgen maar dan heb je een saaie slecht betaalde baan waar je van die commerciele onzin moet afsteken met ongelofelijk veel veiligheidsmaatregelen.

Ik zou gewon iets gaan doen wat je leuk lijkt. Pyro gedoe kan nog altijd!

Edited by cojonesm
Posted
Welke opleidingen zijn er richting pyrotechniek?

Het is nogal gevaarlijk om het woord pyrotechniek te laten vallen tijdens je studie keuze^^. Maar ik zou zeggen, studeer scheikunde en neem vervolgens een master Organic Chemistry. Hoewel je daarmee vooral terrecht komt in het maken van grote tropische katalysatoren. Dan kom je denk ik het dichtst in de buurt. In Nederland bestaat geen 'Energetische stoffen' studierichting. Ikzelf studeer Scheikunde en dit bevalt mij uitstekend, maar het komt eigenlijk niet in de buurt van pyrotechniek, omdat dat veel meer aan de praktijk kant ligt. Het helpt je btw wel met het begrijpen van reactie mechanismen( intermediairen etc) in het werk wat je nu doet
Posted

He pindabrein, sluit je aan bij de MST-beweging :) er komen steeds meer mensen van dit en van DPC forum op MST te leiden en delft. Na het eerste jaar moet je kiezen tussen leiden (chemie) of delft (chemische technologie) en dan kom je natuurlijk naar leiden! Alvast welkom :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...