Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Aha, nog nooit van gehoord. Waar hebben jullie die info vandaan? Wel logisch idd, het leek me al sterk dat ze alles met NC gingen maken daar. Als je ziet hoeveel DE gebruikt worden in commerciële effecten, echt niet normaal gewoon.

René, enig idee ook hoe die chinezen zulke kleine DE rollen? Aangezien de DE zelf zo klein (maar toch perfect rond) zijn als de cores waar we normaal omheen rollen..

Link to comment
Op wijlen APC stond iemand die uitgetest had wat voor binder er in die DE zit. Het lijkt me in ieder geval een bijzonder interessante binder. Ik neem overigens aan dat PhR je magnesium niet gaat beschermen tegen ammoniumperchloraat?


Zou jij toch moeten weten?! :blush:
Ik weet niet of er water aan te pas moet komen om een reactie tussen beide te krijgen, lijkt me wel.
Ik weet wel dat er strobe sterren mee gerold worden. Ik ga het navragen voor je.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik wist het ook nog niet High Density :D.
Ja Weirdo, ik kan geen afbeeldingen en video's die op het forum zijn up geload zien. Ik krijg deze melding: [#10171] You do not have permission to view this attachment. Terwijl ik wel ingelogd ben. Ik had dit trouwens op het oude forum ook al :lol:

Link to comment
Ik wist het ook nog niet High Density :D.
Ja Weirdo, ik kan geen afbeeldingen en video's die op het forum zijn up geload zien. Ik krijg deze melding: [#10171] You do not have permission to view this attachment. Terwijl ik wel ingelogd ben. Ik had dit trouwens op het oude forum ook al :lol:


DAt heb ik ook bij een aantal afbeeldingen ja. Mischien omdat ik nooit wat post ofzo? Iemand enig idee?

*Edit* Ja Jezus! Heb nogsteeds dat gekut met die bandwidth limit! Edited by Weirdo
Link to comment

Dat maakt eig niet uit. het voordeel aan Srcarbonaat is dat het niet hygroscopisch is, terwijl Srnitraat dat wel is. En het gaat ten koste van je kleur als het niet goed droog is. Het gaat veelal om het prijsverschillen tussen carbonaat en nitraten.

Link to comment

Weet iemand de volume expantie van x Volume H2O2 in x Volume water en zuurstof,

Ik kon het volgende vinden,

H2O2 --> H2O + O
34g --> 18g + 15g
1,46g/ml --> 1g/ml + 1,429 g/L

dus 1,46-1 is 0,46 gr zuurstof

en dit komt dan weer overeen met (0,46:1,429x1=) 0,3219L

dus 1 ml H2O2 word 1ml water en 321,90 ml zuurstof,
dit ie een enorme expantie dus ik wou weten of dit wel klopt en waar ik mischien fout ben gegaan in mijn berekeningen.

Alle hulp welkom,

Hanzzz,

Link to comment

Hangt er vanaf als je H2O2 over een zilverkatalysator giet dan zal er stoom ontstaan geen vloeibaar water. Ook klopt je reactie vergelijking niet. Het moet zijn 2 H2O2 --- > 2 H2O + O2.

Edited by D.L.
Link to comment

Het zal worden gekatalyseert met MnO2 en ik weet dat de complete reactievergelijking 2 H2O2 --- > 2 H2O + O2 maar dit maakt niet uit voor het probleem want dan moeten de nummertjes gewoon worden verdubbelt en is dus best wel nutteloos, verder hoeft er geen rekening gehouden te worden met de temperatuur want die is niet van toepassing.

Hanzzz

Link to comment

Gebruik de ideale gaswet: P x V = n x R x T. Wanneer je het volume wilt weten, herschrijf je die tot: V = (n x R x T)/P

Invullen geeft (voor 1 mol O2 bij 1 atmosfeer en 20oC);

V = (1x 0.08206 x 293)/1 = 24,04 liter.

Het grappige van de ideale gaswet is dat elk gas bij dezelfde temperatuur en druk praktisch hetzelfde volume inneemt, of je nu rekent met NH3, Cl2 of O2. Ideaal toch? :lol:

Wil je nu verder rekenen naar hoeveelheid H2O2 oplossing, dan heb je eerst de concentratie nodig die je gebruikt. 30% waterstofperoxide komt bijvoorbeeld overeen met 9.8 molair. De reactievergelijking was: 2 H2O2 --- > 2 H2O + O2. Uit 1 liter 30% H2O2 (9.8 mol) ontstaat dus 4,7 mol O2. Dat betekend dat je bij normale druk en temperatuur met een liter H2O2 ongeveer (24 x 4,7=) 113 liter zuurstofgas kunt maken.

Link to comment
  • 2 weeks later...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vraagje over salutes. Lees hier en daar wel eens over houtsnippers als opvulling.
Wat ik alleen niet helemaal snap, wat het verschil dan zou moeten zijn t.o.v. helemaal vol stoppen met flash.

Dit vroeg ik me af na een gesprek wat ik had met PiroPhantasia Caballer in Spanje. Hun stoppen namelijk de salutes maar voor de helfd vol met flash en de rest lucht.
En krijg dan geen problemen als je bv het uit je handen laat vallen?

GrZ Warez

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment

Hmm, lijkt me niet. Als je namelijk een salute uit je mortier schiet werken er flink wat grotere krachten op dan wanneer je hem laat vallen (en als je hem uit je mortier schiet gaat hij ook niet zomaar af), maar de mate waarin laten vallen gevaarlijk is hangt ook grotendeels af van waarop je hem laat vallen, van hoe hoog en wat voor flash je gebruikt.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...