Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Guest Goner

Jammer dat je in de plaats van sarcastisch doen niet gewoon kan reageren, jammer hoor. :lol:

Je weet zelf toch wel met wat voor stoffen je te maken krijgt? Volgens mij zijn nitreuze dampen net zoals Ammoniak anorganisch, dus kijk wat voor codes er bij stripping paint->Ammonia staan.

Link to comment

Ik ben op het moment bezig met Slurrie explosieven met een hoog gehalte aan ammoniumnitraat en enkele explosieve synthesizers (Nitrocelluose en MANN). Dit lukt heel aardig dus ging ik door met experimenteren en patenten doorlezen, enkele andere slurrie´s werden gemaakt met aluminiumpoeder ik het begin gebruikte ik 5% hoge kwaliteit Al-poeder maar naar een tijdje las ik een patent waar me zegt dat je ook Al-folie kunt blenderen. Dit bleek ook echt te werken.

Ik ben nu bezig met een slurrie zonder Al-poeder of explosieve synthesizers en komt een boel patenten tegen die slurries gebruiken met slechts 30% AN en van wel 50% tot 80% een NaNO3 met Zwavel mix in de molverhouding 2-1 de reactie ziet er volgens elk patent het zelfde uit,

2NaNO3+S-->Na2SO4+N2+O2

De zuurstof laten ze door reageren met Koolwaterstoffen Houtskool of zelfs met asfalt.
Heeft iemand ervaring met deze reactie van natriumnitraat met zwavel?
Weet iemand hier meer van heeft iemand ooit zo'n slurrie gemaakt?
Zou ik de NaNO3 kunnen vervangen met een zelfde Molhoeveelheid KNO3?

Alvast bedankt,

Hanzzz,

Link to comment

Ik probeer de laatse tijd rough powder te maken als burst voor me canister shells,
maar telkens komen er hele rare korrels uit die mij niet zo geschikt lijken.
De korrels zijn door een 6 mesh screen gehaald en bevochtigd met water.
Ik vroeg me af of dit er wel zo uit hoort te zien:

EDIT: het brand wel erg snel.

Edited by loveforpyro
Link to comment
Guest Goner

Ik heb zo niet echt een idee hoe groot de korrels zijn, maar qua vorm kan het prima werken hoor! Ik gebruik zelf meestal iets fijnere korrels om mee te werken, werkt ook een stuk makkelijker want je kan de devices mooi af vullen. :lol:

Link to comment
Guest Goner

Je kan bij vrijwel elke compositie de soort houtskool vervangen, maar dit kan een grote impact hebben op de prestaties van de composities.

Link to comment

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een nieuwe ballmill moeten maken omdat ik mijn vorige kwijt was maar nu is het probleem: alles blijft aan mijn media en aan de binnenkant plakken. Als een heel dun laagje. hierdoor raak ik dus best veel kwijt als ik een kleine hoeveelheid maak:(. heeft iemand hiervoor een oplossing. Ik heb als media glazen knikkers en de bak is van plastic.

Bij voorbaat dank

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...