Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

zo, dextrine maken IS GELUKT!!!! Ik heb meteen wat bp stars gemaakt en op de gok kleine schilfertjes bbq houtskool toegevoegd (ik heb betere maar die bewaar ik, ik wil eerst eens kijken of het Uberhaupt ergens op lijkt). Ik heb in totaal 6 stars gemaakt van zon 5x5 mm, ze zijn een beetje vierkantig. Hoelang moeten ze ongeveer drogen? (ik heb 70% alcohol 30% water gebruikt).

Edited by rookbommetje
Link to comment

De verhouding water / alcohol kun je beter omdraaien, omdat dextrine reageert met water en niet met alcohol. De reden dat er alcohol wordt toegevoegd, is om de oppervlaktespanning van het water te breken.
Ook zal de alcohol de droogtijd enigszins verkorten.
Dus 70% water 30% alcohol.
De stars zijn droog zodra je ze niet meer kunt fijn knijpen.

Edited by boutnek
Link to comment
  • 2 weeks later...

google geeft weer alleen vuurwerkverbod en oh vuurwerk is zo k3wl sites dus:

Is het maken van bp legaal? Want ik dacht van wel maar wou het dus even checken...

En zoja, wat qua zelfmaak vuurwerk valt nog onder legaal en wat niet, ik kan me bv goed voorstellen dat je wel een 25 gram bp fontijn mag maken maar geen knaller. Of is hier geen duidelijkheid over?

Link to comment

zo, dextrine maken IS GELUKT!!!! Ik heb meteen wat bp stars gemaakt en op de gok kleine schilfertjes bbq houtskool toegevoegd (ik heb betere maar die bewaar ik, ik wil eerst eens kijken of het Uberhaupt ergens op lijkt). Ik heb in totaal 6 stars gemaakt van zon 5x5 mm, ze zijn een beetje vierkantig. Hoelang moeten ze ongeveer drogen? (ik heb 70% alcohol 30% water gebruikt).

Deze werkten btw voor geen meter :)

Edited by rookbommetje
Link to comment

google geeft weer alleen vuurwerkverbod en oh vuurwerk is zo k3wl sites dus:

Is het maken van bp legaal? Want ik dacht van wel maar wou het dus even checken...

En zoja, wat qua zelfmaak vuurwerk valt nog onder legaal en wat niet, ik kan me bv goed voorstellen dat je wel een 25 gram bp fontijn mag maken maar geen knaller. Of is hier geen duidelijkheid over?

Het maken van bp is gewoon illegaal hoor.

Je mag dus ook geen 25 gram bp fontijn maken en ook geen knaller.

Waarom koop je niet gewoon dextrine, daar is toch niet zo moeilijk aan te komen.

Link to comment

Het maken van bp is gewoon illegaal hoor.

Je mag dus ook geen 25 gram bp fontijn maken en ook geen knaller.

Waarom koop je niet gewoon dextrine, daar is toch niet zo moeilijk aan te komen.

Hoezo is dat illegaal dan? Het is toch gewoon een scheikunde proefje? Ik dacht dat het pas illegaal was als je het in een huls ofzo stopt. Heeft er niemand een betrouwbare bron? (zoals het wetboek, of een rechter ofzo)

En ik kocht die dextrine niet omdat ik niet zeker wist wat ik moest kopen, en het zelf maken lukte gewoon dus nu heb ik 100 gram dextrine wat zat is ;p

Edited by rookbommetje
Link to comment

Alle home made devices zijn illegaal. Alle gemixe grondsoffen ook. (Denk aan meal powder , pulver , rocke fuel etc...).(Neem ik aan dan, misschien tot een kleine hoevelheid wel?) Als jij een keertje een fontijntje maakt , zal dat natuurlijk geen probleem zijn. Maar inprincipe mag dat niet. En het blijft meesal niet alleen bij fontijntjes. Ik raad je aan om een wat pyro e-books te lezen. Want de meeste vragen die je stelt , zijn vrij gemakkelijk te vinden in deze boeken. (pyro geralteerd dan).

Edited by kclo3
Link to comment

Hallo allemaal,
Ik heb een klein vraagje..
Ik heb een kogelmolen gemaakt en ik heb mijn media nog niet binnen.
Nu wil ik wel alvast wat millen en ik kan nu kiezen om mijn pot half vol te doen met knikkers (30 stuks) of 10 stuks werplood van 50 gram per stuk. Waarvokr zouden jullie kiezen?
Groetjes Bas

Link to comment
  • 2 weeks later...

Wat ik deed is de bbq c apart millen eerst. Zonder het eerst te crushen. Alle zachte houtskool wordt tijdens het millen dan fijngemaakt, de hardere stukken blijven heel. Je knalt dit door een zeef heen en je kunt zo de goede C van de slechte C scheiden zonder gedoe.

Inmiddels ben ik van bbq c afgestapt omdat het teveel gedoe was om alles van te voren nog fijn te moeten millen + het was net zo duur als poeder op een gegeven moment. Een merk wat ik ten zeerste aan kan raden is Golden Flame. Je komt dit nog maar weinig tegen helaas. Is een geel oranje verpakking, vaak verkrijgbaar bij tankstations.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...