Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Voldoet deze pers voor 14 en 16 mm motoren ? Zou ook leuk zijn als ik er 14 mm whistle motoren mee kan persen.
http://www.buitelaar...LLES%202081.jpg

Ik dacht dat ze altijd veel duurder waren , maar 30 euro is helemaal niks.

Wil ik dit jaar nog whistle motoren gaan produceren dan haal ik wel gelijk die grotere pers van 160 euro. Alleen me budget laat dat nog niet toe. Laat staan de tools enzv wat er nog bijkomt.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hallo Allemaal,

Er zijn ongetwijfeld leden die ervaring hebben met een vlam voor hun knaller. Ik zelf ben nu al een tijd opzoek naar informatie maar kan het nergens vinden.

Wat ik me dus afvroeg is doen jullie de compositie van de vlam meteen als stop gebruiken zoals bij veel producten die in Italië geproduceerd worden of doen jullie tussen de knalcompositie en de vlamcompositie ook een extra stop?


Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,
Hanns

Link to comment

Je kan gewoon een flaremix gebruiken (wel uitkijken GEEN KCLO3 knaller) verder kun je aan het einde van de flare een passfire hole stop maken maar als je gewoon 70/30 gebruikt is dat niet eens nodig

Link to comment
  • 2 weeks later...

Even een vraagje ook, ik wil Blackmatch maken nu heb ik 2 verschillende touwen.
Ik heb de bind trouw wat zeker niet zal lukken aangezien de touw zelf geen vocht opneemt.
En ik heb Hennep touw is dat geschikt om blackmatch te maken? Of heb ik echt katoen draad nodig?

Edited by zakelijk1986
Link to comment

Hmm dan heb je waarschijnlijk slechte meal. (Of heb je echt black powder,dat wordt anders gemaakt nmlk.)

Waarom KNO3 met water.???


Bijvb. 100 gram meal of BP en 5% Dextrine (dus 5 gram.)

Je moet een slurrie (Vla achtig.) maken met 50/50 water spiritus. (Alcohol)
Je doet je katoen draad erin en je laat de slurrie er even een minuut of tien in trekken.
Beetje de draad erin omprutten. ^_^ (Kijk uit voor knoopjes in je draad.)
Daarna trek je de draad er tussen duim en wijsvinger uit boven je bakje met slurrie.

Hierna goed laten drogen.

Zou gewoon netjes moeten branden nu.
(Mits het goed droog is.)

Suc6 ;)
http://lmgtfy.com/?q...on' alt=':P' /> :P :P

Edited by Lontje
Link to comment

Oke bedankt! Ga er morgen mee aan de slag.
Alleen is spiritus alcohol meschien een probleem of is brandspiritus ook goed?

Ik kijk namelijk bij bouwmarkten.


Bij brand spiritus loop je soms het risico dat er een verdikkingsmiddel inzit, tenminste dit had ik een keer. Ik zou net als de mensen boven mij gaan voor spiritus van de ah of de bio-ethanol van de action (gebruik ik meestal)
Link to comment
  • 3 weeks later...

Ik vroeg me af of het mogenlijk is om ronde stars te maken door vierkante cut stars in een roller te gooien? Heeft iemand dit ooit geprobeerd of ervaring mee?

Link to comment

Dit is niet te doen in een mechanische roller, dit moet met de hand gebeuren, maar moet stap voor stap. Toro en sgrs komt er bij kijken. Er worden in 1 dag (indien goed weer om te drogen) meerdere lagen aangebracht tot de core rond is.

(vanaf 4:30 ongeveer)
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik wil een start gaan maken met het bouwen van mijn eerste can-shell.
Maar ik mis wat info die ik nergens kan vinden, dus vraag ik het maar ff.
Wat is de buiten diameter van de cannister bij een 2,5" voor het spiken en pasten?
Mijn mortier heeft een id van 64mm.

Link to comment

Ik denk dat je dat zelf wat moet uitzoeken als je er wiskunde wilt achterstoppen dan wordt het iets van:
ID mortier -4*diameter van het touw -1(of 2mm) voor de quickmatch -1(tot 3mm) voor je pasting.
Dit is trouwens volledig uit men hoofd ik heb dit nooit ergens gelezen gelieve mij dan ook te corrigeren als ik fout zit.
Zelf laat ik trouwens altijd voldoende plaats tussen en als de shell niet goenoeg afdicht dan paste ik er gewoon nog een laagje dik karton over ^_^

Link to comment
  • 3 weeks later...

Vandaag weer wat nieuw zwavelzuur gekocht, percentage zou 96% zijn. Er staat echter geen percentage op weergegeven, slechts 66o. Dit gaat na wat googlen door voor 92-95%. Ik kon verder niet vinden wat deze aanduiding precies is, iemand enig idee? Komt uit België, kan er wel iets mee te maken hebben. ;)

Link to comment
  • 1 month later...

Ik ben aan het zoeken naar een mooie comp voor een Palm tree shell
Nu kwam ik een mooi filmpje tegen (volgens mij een Ned Gorski creatie)
Heeft iemand enig idee welke comp hier wordt gebruikt??
http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=Hni9MnWfljM
Het gaat om de eerste shell (1-23 sec)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...