Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Paracetamol has a very low solubility in nonpolar and chlorinated hydrocarbons such as toluene and carbon tetrachloride whereas the solubility is very high in solvents of medium polarity such as N,N-dimethylformamide, dimethyl sulfoxide, and diethylamine.


http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/je990124v

En DCM is eenvoudig te destileren uit kwastontharder en dergelijken. Edited by azure
Link to comment
  • 2 weeks later...

Daarom plak ik er dus lekker een klein reportje op als ik de hoogte wil weten :D . Dan kun je het filmen, en aan de hand van het aantal frames tussen flits en knal de afstand bepalen. Dat gaat uiteraard alleen voldoende nauwkeurig werken als je pijl recht boven je knalt.

Link to comment
Daarom plak ik er dus lekker een klein reportje op als ik de hoogte wil weten :D . Dan kun je het filmen, en aan de hand van het aantal frames tussen flits en knal de afstand bepalen. Dat gaat uiteraard alleen voldoende nauwkeurig werken als je pijl recht boven je knalt.

Ik had het er met danny op msn over gehad en hij stelde ook deze manier voor. Dit is waarschijnlijk de meest nauwkeurige manier als je inderdaad recht onder je pijl kan staan en genoeg frames hebt voor de nauwkeurigheid (maar dat is bij hedendaagse camera's geen probleem :D).
Om zo nauwkeurig mogelijk te werken eventjes nog de temperatuur meten en dan kan je de geluidssnelheid berekenen volgens: c~20sqrt(273+T) met T in °C.
Link to comment

Hmmm...
Bij mijn filmpjes loopt het beeld nooit helemaal lekker synchroon met het geluid.
Als je er een paar frames naast zit dan scheelt dat al snel een hele hoop.
Misschien eerst maar eens kalibreren, dus bijvoorbeeld een klein reprort op bijvoorbeeld 40, 60, 80 en 100 meter filmen.

Edited by pdfbq
Link to comment
Bij mijn filmpjes loopt het beeld nooit helemaal lekker synchroon met het geluid.
Misschien eerst maar eens kalibreren, dus bijvoorbeeld een klein reprort op bijvoorbeeld 40, 60, 80 en 100 meter filmen.

Met een fatsoenlijke filmcamera zou zoiets toch niet mogen voorkomen. Eventueel kan je inderdaad gaan proberen te bepalen hoeveel je geluid achter loopt en er rekening mee houden.
Maar ik vind dat je moet je maar zorgen dat je het juiste materiaal hebt als je op een dergelijke manier de hoogte wil gaan bepalen. En dat gaat nu niet bepaald met de camera van je gsm. :D
Link to comment

Een kort vraagje.
Ik heb soms "last"van stars die vele malen verder, na een break, komen dan de overige 95%, terwijl ze even groot zijn.
Nu mijn vraag hoe dit komt. Liggen ze anders in de shell? Zijn ze minder goed geprimed? ( alhoewel ik TT niet prime en ik daar het effect ook soms zie).
Ik ben heel benieuwd :D.

Edited by Kauyon
Link to comment

Hallo,
Ik heb laatst op een site timefuse lont gekocht!
Maar ik kan niet meer vinden wat die site is.
Weet toevallig iemand waar ik die soort lont kan kopen?

greetz

Magniet!

Link to comment

Dit is een forum voor pyro enthousiasten. Een van de eerste zaken die je zelf op orde moet proberen te krijgen is onder andere waar je een stukje lont kan bemachtigen.
Het is echt te vinden via google, echt waar :D.

Jezelf hier aanmelden en meteen om leveranciers vragen zorgt alleen voor irritatie. Niemand zal je antwoord geven, dus in feite is je vraag ook zinloos. In principe zullen sommigen best
bereid zijn je te helpen met tips voor je bouwsels, maar bronnen en dergelijke worden gewoon niet gegeven , ook niet via pm, en al helemaal niet aan iemand die
zichzelf aanmeld en direct om dit soort zaken begint te vragen. Dit forum is niet een spoonfeed forum, enige zelfredzaamheid met betrekking tot basiszaken
word hogelijk gewaardeerd hier.

succes met je zoektocht!

Link to comment
Je geeft het al aan, ze zijn niet (goed) geprimed waardoor ze aan 1 kant aan gaan en dus langer kunnen branden. Goed primen dus, dat geldt voor alle sterren.


Ja maar waarom doet de TT het dan ook terwijl ik daar niets van prime.
Bij andere compo's lijkt het me duidelijk dat de priming niet helemaal goed is.
Ik vind die TT dan beetje apart. Edited by Kauyon
Link to comment

Hey,
Wat gebruiken jullie als time fuse voor de shells?
Gebruiken jullie een buisje met kruit dat erin is geperst!
of gebruiken jullie gewoon time fuse lont?
Wat vinden jullie het beste?

groetjes

Edited by pyroboy
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...