ExplosiveCoek Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 (edited) Koolwaterstoffen zitten volgens mij ook in pyro Rock, denk bijv. aan red gum. Maar aangezien pyrohiero het over zuurstof in het molecuul zelf heeft denk ik ook meer richting HE eigenlijk. Ik snap je vraag nog steeds niet overigens. Als je wilt weten welke koolwaterstoffen er stabieler zijn in radicaal vorm of door bijvoorbeeld een geconjugeerd systeem heb ik nog wel een organisch chemie boek voor je liggen van 1200 blz . Edited December 24, 2012 by ExplosiveCoek Link to comment
Rocketier Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 Thanks! Maar the file is damaged? Volgens mij ligt dat aan jouw internet connectie dude. Ik kan hem hier gewoon weer openen. Ja Coek dat zijn Hexamine,Parlon en Pentaerythritol ook . Maar daar doelt onze pyrohiero niet op. ( zinsnede vorige post iets aangepast ). Link to comment
pyrohiero Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 (edited) Een boek dus Maar ik krijg je file echt niet open Rocketier, file is damaged zegt ie in reader 9.5. Maar ook sucrose, glucose, cellulose, fructose, lactose, natrium- kalium benzoaat. Edited December 25, 2012 by pyrohiero Link to comment
Sharkie Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Hoezo is het stars topic dicht? Maargoed dan vraag ik het maar even hier. Met oud&nieuw deed al m'n kleur het niet. had een aantal 7-8mm blauwe en rode sterren in 2'' gedaan. Geprimed met eerst bleser en daar overheen mealprime. De shells heb ik laten drogen in mijn garage, kan het zo zijn dat de sterren vochtig zijn geworden door de vochtige lucht daar? De C-based sterren gingen wel allemaal aan.. Wat voor prime gebruiken jullie hier voor o.a. (ruby) red en (pihko) blue? Heb eigenlijk al vanaf het begin problemen met mijn kleur sterren... Link to comment
Tim5 Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Vervelend man... Phiko blue gooi ik na het cutten meteen in een bakje met meal, goed schudden en laten drogen. Phiko blue sterren hebben ook geen last van vocht, ze zijn van plastic. Tenminste, als je ze cut met aceton, met dex. en water hebben ze natuurlijk wel last van vocht. Ruby red werk ik niet mee dus daar kan ik je niet mee helpen, ik gebruik KClO4 68 - SrCO3 13 - Red gum 14 - Dex. 5 geprimed met meal, en die gaan allemaal mooi aan. Sr(NO3)2 is hygroscopisch dus vochtige ruimtes zijn inderdaad niet de beste plek om die te laten drogen. Link to comment
High Density Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Ik bewaar alle sterren (en shells) in ziplockzakjes oid na het drogen, ik droog ze ook bijna altijd geforceerd net voor ik ze opruim, om zeker te weten dat ze geen last hebben van vochtige lucht, condens, ect. Ruby red krijg je denk ik niet echt droog zonder iets van een verwarming te gebruiken. Shells droog ik altijd geforceerd, dat sluit iig uit dat er vocht van de pasting naar binnen migreerd. Verder moet je behoorlijk dik primen als je kleursterren hard uit een shell schiet heb ik dit jaar weer eens ondervonden, in een inner petal heb je hier al veel minder last van overigens. Je hebt toch minimaal een halve mm aan priming nodig, een halve mm meer is beter. Link to comment
Kauyon Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Ik prime sinds kort alles met de Fence prime en dan in step prime. Gaat perfect! En dan ligt de totale prime rond de 1 mm. Link to comment
ETR Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Ik heb afgelopen maandagnacht haast 100% gehaald bij het ontsteken van de stars tijdens de break. Bij alle compo's heb ik een Silicium prime gebruikt met een iets verhoogde C; KNO3. 70 C. 20 S. 10 Silicium. 5-6% Ook heb ik de step-prime toegepast. Ik droog niet geforceerd, maar heb alle stars tijdens de zomermaanden gemaakt. Tijdens de opslag gaan alle stars in zip-lock zakjes met een zakje Silica-gel erbij, vervolgens in een afsluitbare emmer met een vochtvreter erbij. Link to comment
Lontje Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Shells droog ik altijd geforceerd, dat sluit iig uit dat er vocht van de pasting naar binnen migreerd. Wat ik altijd doe,mijn helften van de shell aan de buitenkant voor het pasten inspuiten met een klein beetje wax.(Ben even de naam kwijt.) Daarna paste ik ze in 3 keer. (laat ze ondertussen gewoon even een paar dagen drogen.) Het gevaar lijkt me met na het pasten en geforceerd drogen, dat je buitenkant sneller droogt dan je lagen eronder. Waardoor je toch nog een iets vochtigere binnenkant krijgt. Zal vast te verwaarlozen zijn. Link to comment
High Density Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Ik denk dat het weinig uitmaakt, zeker als je tussen de lagen nog eventjes droogt, tussendoor pak je gewoon een andere shell. In de tijd dat je op een shell 1 laag zet is hij zo droog dat je hem weer nat moet maken voor de volgende laag . Link to comment
pdfbq Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 (edited) Ik had flink natte shells na het pasten maar had ze binnen twee weken kurkdroog in plastic doos van IKEA met CaCl2. Ik weet dat ze kurkdroog waren omdat ik enkele van de 4" shells elke dag woog. Op een gegeven moment worden ze niet meer lichter. Alle Ruby Red ging aan maar idd met fencepost. Fencepost en dan stepprime krijgt inderdaad echt alles aan. Ik denk dat als de buitenste laag van een shell kurkdroog wordt dit het vocht uit de shell trekt enz. tot dat ie kurkdroog is. Edited January 2, 2013 by pdfbq Link to comment
VanHout Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 (edited) Ik paste altijd zeiknat, maar na een nachtje op het droogrek zijn ze kurkdroog. Pikho blue prime ik gewoon met meal, met 1 50/50 stepprime. Zelfs met flashboosters nooit problemen gehad. Edited January 2, 2013 by VanHout Link to comment
impuls Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Ik wil graag flash maken maar ik heb dit nog nooit gedaan... Black powder heb ik al wel gemaakt en weet hier ook van dat het vrij veilig is.... Mijn vraag wat zijn de veiligere Flash Powders? Bijv hoe veilig is Kno3/Mg? Groetjess Link to comment
ETR Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Je bent sinds kort bezig en dan meteen flash? Ik zou eerst maar evaring opdoen met BP en BP gerelateerd compo's. Link to comment
impuls Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 ik maak alleen knallers, geen shells, pijlen oid... Link to comment
impuls Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Kan niemand mij hier wat meer over vertellen? Link to comment
Menyempurnakan Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Ik wil graag flash maken maar ik heb dit nog nooit gedaan... Black powder heb ik al wel gemaakt en weet hier ook van dat het vrij veilig is.... Mijn vraag wat zijn de veiligere Flash Powders? Bijv hoe veilig is Kno3/Mg? Groetjess Ik heb onlangs een flash-mix gemaakt met: Potassium nitrate.................................50 Sulfur............................................30 Aluminum..........................................20 Hier stond de tekst bij: This is a relatively safe flash composition. Burns with a brilliant white light in an open tube, or when unconfined. When well confined, it produces a loud, low pitched report and a short but intense flash. Heb de kaliumnitraat en zwavel in de ballmill gehad voor ongeveer 4 uur. Daarna heb ik het samen met German Dark gediapeerd. Het zal wel veiliger zijn dan met chloraat, omdat het geen zwavelzuurverbindingen kan maken en daarom minder schokgevoelig is. Heb het opgesloten in een buisje en gaf nog een flinke knal. (gewoon los in kartonnen buisje, dus niet rammen) Groeten Link to comment
Tyneman Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Verdere discussie hierover lekker in het desbetreffende topic. Zou zo jammer zijn de eerste warning van het nieuwe jaar te moeten uitdelen. Link to comment
MbTTs Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Bestaat en een veilige/ redelijk veilige manier om ammonal te laten exploderen? Aan welke primaire explosie moet ik dan denken? Mvg Link to comment
High Density Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 (edited) HE, goede oude tijd. Vaak heb je detonators/blastingcaps nodig om hoog explosieven te laten exploderen. Voor de rest zul je jezelf in moeten lezen in alle aspecten van HE in bijzonder m.b.t. veiligheid, dikwijls op engelstalige forums. BLIJF WEG VAN AP EN ANDERE PEROXIDEN!!!!!!! BLIJF WEG van iets waar je te weinig over weet. Edited January 25, 2013 by High Density Link to comment
MbTTs Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Haha, leuk zoon oude jeugd liefde . Ik heb een mooie site gevonden met een overzicht van een hele hoop HE. Primary, secondary en al dat soort info. AP ga ik indd niet aanraken maar is HP ook een no-go dan? Ik doel op HMTD Link to comment
Tyneman Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 HMTD = organisch peroxide = niet goed. (<-- punt) Lees je eens in over ZilverAcetylide of iets als LoodAzide. Ook beiden zeker geen speelgoed, maar iig veiliger als Org.Per. Link to comment
Kamikaze Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 (edited) Ik heb even een korte vraag mbt rookbommen, en die stel ik hier maar omdat ik geen jaar oud topic wil bumpen. KNO3-suiker heb ik afgelopen jaarwisseling geprobeerd in 60/40 verhouding, maar als volgende stap zou ik deze rook willen kleuren. De dye hiervoor heb ik gevonden, maar in welke verhouding/ percentage moet het in de mix? Alvast bedankt! Edited January 29, 2013 by Kamikaze Link to comment
Rocketier Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 50 smokedye, 30 kaliumchloraat en 20 lactose. 1 Link to comment
Recommended Posts