Jump to content
PyroForum.nl

Poll:rookbom Op School


lootens

rookbom op school  

85 members have voted

  1. 1. vinden jullie dat dit kan of niet

    • jah
      27
    • neen
      10
    • jah,Ik heb al eens een afgestoken
      18
    • neen,ik steek hem af waar het rustig is en waar niemand er last van heeft
      30


Recommended Posts

Eenmaal met Chrisosthomos moet het wel kunnen, maar het is niet iets waar je een gewoonte moet van maken (het is altijd beter dan ramen ingooien of WC-potten opblazen)

Link to comment

Ik heb er eens een afgestoken binnen school. Maar dat was wel voor een brandoefening en met toestemming van de directie. :P
Was toch erg leuk om eens mee te maken. Toch vind ik normaal gezien dat overlast veroorzaken, op wat voor manier dan ook, onnodig en idioot is. Er zijn erg veel manieren om je te vermaken (Ook met pyro) zonder anderen tot last te zijn. Pyro moet je lekker ergens buitenaf doen.

Link to comment

Voor grapje kan het op zich geen kwaad, maar ze kunnen snel overdrijven. Een kilo zware rookbom op/naast het plein wordt niet echt als een grapje ervaren. Hou het maar voor jezelf, dat is veel beter.

@ underlord. Bij demonstraties rookbommen afsteken heeft vaak een tegenwerked effect. Op zich vraag ik mij af waar jij dat gedaan hebt. Als ik bij mijn laatste demonstratie een rookbom had afgestoken, was ik zeker opgepakt geweest.

Link to comment

Alleen een keer op een warme zomerdag een reageerbuisje gist/suiker/zwavel/water in een prullenbak gekieperd.. :P Dat ging ook wel lekker ruiken moet ik zeggen. :D

Rookbom? Nee. Nooit gedaan. Misschien als ik over een jaar mijn papiertje heb en weg mag, dat ik dan een flinke rookbom naast het plein leg, zo dat de rook er *toevallig* overheen waait. :D

Link to comment
@ underlord. Bij demonstraties rookbommen afsteken heeft vaak een tegenwerked effect. Op zich vraag ik mij af waar jij dat gedaan hebt. Als ik bij mijn laatste demonstratie een rookbom had afgestoken, was ik zeker opgepakt geweest.


Haha, een laten-zien demonstratie bedoelde ik daarmee :P
Link to comment

Neen, ik vind dat dit niet kan. Voor een oefening dan wel... Bij ons zou je ZEKER van school worden gegooit... Er zijn onlangs 18 mensen geschorst waarvan 3 van school gegooit omdat ze in de kelder met kuisproducten hebben gerotzooit.
Grapjes als kleine stinkbommetjes, kunnen eigenlijk ook niet, maar doe ik soms wel.

Gr33tzz

@hieronder: je bezorgt er eventueel sommige mensen last mee, maar juist om die reden die jij noemt doe ik het SOMS wel. Gewoon voor de fun.

Edited by dieselpower
Link to comment

Mijn school is sowieso zeer streng, alhoewel ik heb al wel vanalles weten gebeuren met vuurwerk zoals een wc pot opblazen en zo.
Ik zelf steek hier mijn tijd niet in, daar draaid pyro niet om 'cool te doen'. En een stinkbom of een rookbom afsteken en dan van school vliegen, daar voel ik niet zo veel voor.
Een geintje met een stinkbom zeer tof hoor ik heb het al weten gebeuren in de zaal maar ik zat er nog wel een heel uur.

Link to comment

Waneer je de rookbom op een positie en tijdstop plaats waarop het duidelijk te zien is dat het een ongevaarlijke grap is, is het geen probleem. Maar waneer de pluim lijkt op een brand en er misschien zelfs wel paniek ontstaat/brandweer gebelt word heb je dus wel een probleem. Daarnaast kunnen rookbommen in de zomer vrij eenvoudig zelf brand veroorzaken in struikgewas ed. Ik vind het verder geen probleem om zoiets te doen, maar blijf wel gewoon je gezond verstand gebruiken.

Link to comment

Ik heb er een keer een op het grasveld voor de school gezet, met een stuk slowmatch eraan. Aan het begin van de pauze stak ik hem aan, en 20 minuten later begon het geval een dikke mistwolk te produceren. Vanzelfsprekend was 90% van de leerlingen de eerste les na de pauze te laat. Het was als ik me goed herinner 5 kilo KAS-suiker, als maximaal geconcentreerde oplossing in keukenpapier getrokken.

Verder heb ik de nodige stinkbommen en dergelijken verbruikt. Meestal was dat op basis van aardappelen, maar ook wel eens met aluminium en zwavel. De laatste keer, zo'n 2 jaar geleden, was door de oxidatie van butanol. Ik had ergens een potje oplosmiddel gevonden wat daar voor 90% uit bestond, en daar KMnO4 met zwavelzuur bij.

Link to comment

Nee, een rookbom op school kan NIET.
Waarom zou je dat trouwens willen doen?
Het is totaal niet stoer, en het geeft vuurwerk, en vuurwerkmaken gelijk een slechte naam.

Steek de rookbom gewoon ergens af waar niemand er last van heeft, maar ga niet de popiejopie uithangen op school, da's gewoon kinderachtig!

Link to comment

Heeft vuurwerk maken nu een goede naam dan? Mensen die vooroordelen willen hebben houden die toch wel.

Gewoon een beetje lol hebben op school is niks mis mee. Bovendien is een rookbom onschuldig.

(Ik zou trouwens geen rugzakken met een delay ergens laten liggen. Voor je het weet heb je de EOD op je dak.)

Link to comment
en bovendien volledig nutteloos!

Sinds wanneer heeft het afsteken van vuurwerk nut?

Ik vind dat een grapje best moet kunnen, maar het moet wel duidelijk zijn dat het ook echt een grapje is (doe het dus op een dag waarop je dit soort dingen kunt verwachten (examenstunt/1 april) en blijf erbij zodat je mits nodig duidelijk kunt maken dat het niks ernstigs is), je wilt niet gaan betalen voor de kosten die de brandweer maakt als ze voor niks uitrukken.
Link to comment
Vuurwerk op school, of op plaatsen waar veel mensen komen is KW3ll en bovendien volledig nutteloos!
Ik maak hier geen opmerkingen over vuurwerkshows. ;)

Ik neem aan dat een rookbom midden in een grasveld duidelijk genoeg laat zien dat er geen sprake is van brand. Binnen aansteken lijkt mij in ieder geval op zijn minst hinderlijk, en op zijn ergst gevaarlijk. Ik sluit me bij Leander aan, blijf je verstand bovengemiddeld gebruiken voor dit soort dingen.
Link to comment

Daar heb je het over de brandweer:p
Ik had ooit eens voor ze me van't school wegstuurden omdat ik mijn voeten aan mijn punten geveegd had net aan de schoolpoort tegen een gebouw een 1kg KAS-Suiker rookbom afgestoken.(Ja, er liepen niet veel mensen daar)
Die ene leerkracht had Bijna de brandweer gebeld tot hij zag dat het een rookbom was ;) .
En toen kwam de studie opzichter net als de rookbom gedaan was met een emmer water en een Super vies gezicht aangelopen :P .
Ik ga echt die man zijn gezicht nooit vergeten.
En die eerstejaars lol hebben door door de dikke rookwolk te lopen.

Link to comment
Sinds wanneer heeft het afsteken van vuurwerk nut?

Ik vind dat een grapje best moet kunnen, maar het moet wel duidelijk zijn dat het ook echt een grapje is (doe het dus op een dag waarop je dit soort dingen kunt verwachten (examenstunt/1 april) en blijf erbij zodat je mits nodig duidelijk kunt maken dat het niks ernstigs is), je wilt niet gaan betalen voor de kosten die de brandweer maakt als ze voor niks uitrukken.

Jah,
bv. op de 100 dagen en dan zet je er een lang Time fuse tussen of tijdontstker ofzo ;) . Dan weet niemand dat jij het was maar dan ben je mss wel je tijdontsteker kweit
Dus gebruik dan best maar een time fuse of een sigaretje :P .
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...