Jump to content
PyroForum.nl

Show je desktop


pyro-maniac

Recommended Posts

@Kees: is dat geen AK-74 of AKM? Een originele '47 kost tegenwoordig duizenden euro's. (ff zeiken:P)

Ik ga m'n desktop voorlopig niet showen trouwens. Dan moet ik iets te veel gaan censureren, aangezien het pijnlijk duidelijk weergeeft waar ik woon.

Edit: Nou vooruit dan maar. Ik heb even een ander plaatje op m'n bureaublad geplakt, en m'n MSN lijst gecensureerd. O ja, dit is geen windows theme, dus je hoeft daar niet om te vragen (Linux ftw!).

Edited by miech
Link to comment
  • 2 months later...
  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

@Rik, dat is dus inderdaad Ubuntu. Ik heb een tweede HDD in mijn pc geschoven, om wat nieuwe OSjes te proberen zonder mijn XP installatie te verklooien.

Die screenshot maakte en uploadde ik tijdens het installeren van Ubuntu zelf, terwijl het van de CD draaide. Dat is het eerste leuke geintje aan Ubuntu.

Anyway, niet al te offtopic gaan misschien. ;)

Link to comment

Ik krijg wss vrijdag een nieuwe HDD erbij, plan is om mijn huidige te formatteren, en een quad boot te gaan gebruiken.
Plan is nu:

300GB XP
250GB Vista
100GB Mac OS X
100GB Ubuntu

Edited by Saind
Link to comment
Ik krijg wss vrijdag een nieuwe HDD erbij, plan is om mijn huidige te formatteren, en een quad boot te gaan gebruiken.
Plan is nu:

300GB XP
250GB Vista
100GB Mac OS X
100GB Ubuntu

Waarom zou je zoveel operating systemen willen... neemt alleen maar veel ruimte in.
Ikzelf gebruik black xp daar kan ik gewoon alles mee en t heeft een mooie layout.

mvg
00h Edited by 00h
Link to comment

OS-X for ever...

Ik zie het nut niet in veel systemen... OS-X en eventueel Windows is prima...

Kees.

PS: Dan liever wel 2 kasten.
PS2: Nee ik heb geen last van de hulzen, deze vliegen er rechts uit, en ik ben met schieten ambi.

Edited by Keesthemad
Link to comment
Ik krijg wss vrijdag een nieuwe HDD erbij, plan is om mijn huidige te formatteren, en een quad boot te gaan gebruiken.
Plan is nu:

300GB XP
250GB Vista
100GB Mac OS X
100GB Ubuntu
Als ik het goed begrijp heb je dus twee hard disks? Waarom installeer je je besturingssystemen niet op de ene en gebruik je de andere voor opslag van je bestanden? Dat lijkt me wat praktischer, en daarnaast draait het ook nog sneller. Je besturingssystemen en programma's hebben met z'n vieren zat plek met een 200 GB HDD. Mijn (K)Ubuntu installatie gebruikt inclusief programma's, swap en applicatiedata krap 6 GB, en dat is al veel. Je data schijf hoeft dan ook maar 3 partities te hebben, want XP en Vista kunnen dezelfde gebruiken. Met Ubuntu kun je de Windhoos en Mac partities als het goed is ook lezen, schrijven weet ik niet uit m'n hoofd.

PS: Je verpest de lay-out met die screenshot...
Link to comment

Dit is mijn desktop tegenwoordig.


Ik heb op het moment btw een meningsverschil met mijn PC. Mijn PC vindt dat ik mijn schijf met muziek, foto's en andere belangrijke crap moet formatteren. Ik vind van niet. Weet iemand hoe de &#^@ ik dat moet oplossen?

Gr.

Mr.Paplu

Link to comment
Ik heb op het moment btw een meningsverschil met mijn PC. Mijn PC vindt dat ik mijn schijf met muziek, foto's en andere belangrijke crap moet formatteren. Ik vind van niet. Weet iemand hoe de &#^@ ik dat moet oplossen?

Gr.

Mr.Paplu


Bedoel je effectief formatteren?of defragmenteren
Indien formatteren : alles naar een reserve hdd kopieren eventueel extern en daarna formateren (zit niet veel anders op, kan te maken hebben met beschadigde clusters/sectoren)

Indien defragmenteren : rechtermuisklik op schijf en defragmenteren na x tijd uitvinken.
En af en toe de defrag laten lopen kan ook al veel snelheidswonderen doen. Vooral bij een partitie van 500GB welke vol staat. Edited by Blowtourgh
Link to comment

Hij wil dat ik hem formatteer en ik kan niet bij mijn bestanden als ik hem niet formatteer. Ik heb het probleem eerder ook wel eens gehad met een paar mp3spelers, maar dat had ik gewoon nog op mijn pc staan. Nu zit ik met foto's die ik wil bewaren en die ik nergens anders heb. Maar ik zal hem vanavond eens defragmenteren, kan nooit kwaad toch? ;)

Link to comment

Defragmenteren kan geen kwaad nee. Het is gewoon netjes en overzichtelijk ordenen van je bestanden. Dat is makkelijker voor je computer en daardoor word ie sneller, meestal niet merkbaar maar soms wel, als je het al héél lang niet gedaan hebt.

Link to comment
Hij wil dat ik hem formatteer en ik kan niet bij mijn bestanden als ik hem niet formatteer. Ik heb het probleem eerder ook wel eens gehad met een paar mp3spelers, maar dat had ik gewoon nog op mijn pc staan. Nu zit ik met foto's die ik wil bewaren en die ik nergens anders heb. Maar ik zal hem vanavond eens defragmenteren, kan nooit kwaad toch? ;)
Maak eerst een back-up voordat je je schijf formatteert, dat scheelt een hele hoop spijt achteraf. Als je computer wil dat je je schijf gaat formatteren is het meestal een oude schijfl, en wordt het tijd voor een nieuwe. De fysieke conditie van je schijf zal dan namelijk niet meer optimaal zijn.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...