Jump to content
PyroForum.nl

Magnesium


Duvel

Recommended Posts

script is niet nodig. Je kan gewoon gebruikersgroepen maken en bepaalde delen van het forum alleen toegankelijk maken voor members van die gebruikersgroep.
vet easy en binnen 5 minuten klaar.
:P
(bestaat volgens mij trouwens al op dit forum, omdat er een tijdje een gedeelte voor Moderators zichtbaar was, waar wij als gewone gebruikers niet op kunnen komen)

Link to comment
  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het is wel mogelijk bij PHPBB, om een forum deel open te stellen voor een bepaalde usergroup.
Maar die Usergroup, zou dan alleen "Advanced members" bevatten en die Members weten toch al waar ze deze Chems kunnen verkrijgen e/o extracteren.

Ikzelf, ben er zo al tegen om Bronnen vrij te geven.

Link to comment

srry hoor maar er word hier moeilijk gedaan over grondstoffen, terwijl er wel in geuren en kleuren uitgelegt word hoe je bijvoorbeeld acetonperoxide maakt.

ik denk toch dat het gevaarlijker is om een noop uit te gaan leggen hoe je acetonperoxide maakt, dan hem een bakje mg poeder te geven...

ik respecteer de regels, maar dit komt toch best wel hipocriet over.

Link to comment
Ja dat is omdat ja al je goedjes al in huis hebt en weet waar je het kunt krijgen. Jij zit goed. En wij niet....


Degene die bronnen hebben, hebben daar meestal aardig wat moeite moeten doen. Denk je dat ze die bronnen dan vrij willen geven aan de eerste de beste die er om vraagt? Die we verder nauwelijks kennen? Die niet bepaald professioneel overkomen? Het is al lastig zat om (goedkoop) aan de nodige stoffen te komen.

En inderdaad, overal kan je lezen hoe je TCAP maakt, maar de uitleg ervan is niet gevaarlijk, het maken ervan wel (ook als de uitleg niet klopt). Dat ligt dus allemaal volkomen bij jezelf. Je kan dan wel overal het verspreiden van deze informatie verbieden, maar dat is tegen de wet, daarbij is de synthese met vrijwel géén moeite te vinden, maar het vinden van wat Mg-poeder, goedkope kaliumnitraat, ijsazijn of wat dan ook is toch alweer een stuk lastiger. Er wordt wel verwacht dat je de nodige inspanning levert, en dat houd niet in dat je een uutje op google rond loopt te zoeken. Het vinden van goede bronnen vraagt meestal meer werk.
Link to comment
  • 2 weeks later...
Ze zijn zilverkleurig, en erg licht voor hun grootte (duh). Je kunt eens proberen een puntenslijper in zoutzuur te gooien, als het redelijk snel bubbelt is het Mg.


En als het nog sneller begint te bubbelen en witte rook veroorzaakt is het Al


Wel DUUUUUUUUUH :)
Link to comment
  • 3 weeks later...

aan allen die de puntenslijpers van hema gaan hamsteren, dit is misschien de oplossing die meer magnesium oplevert voor véél minder geld.
tegen de buitenkant van scheepsrompen hangen ze anodes om corrosie en invreten door elektrolyse tegen te gaan(anders vallen er gaten in je je boot met de tijd)
die anodes zijn verkrijgbaar in magnesium (voor zoet water) zink (voor zout water) en aluminium (voor brak water) bij de betere bootshop waar er in nederland met hopen van zijn, misschien zelfs bij de scheepswerven versleten of vervangen anodes.
voor wat het waard is.

Link to comment
  • 1 month later...

Beste mensen,

Ik ben nu ook op zoek naar wat magnesium. Er mogen natuurlijk geen bronnen gegeven worden, maar als iemand toch iets weet PM me graag.
Aan die boot dingen kan ik denk ik niet komen, en van die puntenslijper is het me ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik heb er ooit 2 gekocht, maar ik wist nou niet helemaal zeker of het nu Al of Mg was.
Weet iemand nog andere voorwerpen waar ik het van kan schuren ? Alvast bedankt :lol:

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
  • 2 weeks later...

Bitterzout (MgSO4) is goed oplosbaar in water dus opzich zou je er wat mee moeten kunnen doen, door middel van redox/electrolyse (wat eigenlijk een gedwongen redox is) of neerslag reactie...ik zal er eens over na denken wat je er mee kan...

Link to comment

Oke, even in theorie en niet nadenkend of je wel aan de stoffen kunt komen:

Als je MgSO4 in water oplost, ontstaan er Mg2+ en SO4 2- ionen. Als je SO4 2- laat neerslaan met bariumnitraat ofzo (iets met barium) dan heb je nog nitraat ionen (NO3 -) en magnesium ionen (Mg2+). Als je nu de boel electrolyseert met koolstof electrodes (die reageren namelijk niet), hou je, als het goed is, magnesium aan je - electrode.


[edit] Zou mooi zijn maar ik heb even mn binas geraadpleegt en volgens mn binas zou het met gewone redox niet werken maar electrolyse is een gedwongen redox dus miss zou het wel kunnen...Tyneman of Nick of iemand anders met veel scheikundige kennis, of iemand! Zou dit werken?[edit/]

Link to comment
  • 2 months later...
Sommige puntenslijpers zijn van magnesium (niet het mesje, het blokje eromheen), ik heb wel eens magnesium van de M+R puntenslijpers van de V&D gehaald. Afslijpen kan wel met een vijl of zo'n roterende slijpsteen op een boor. Krullen kun je maken door er met een boor in te boren.



Ooit gehoord van de formulen:

M
r= ----
V

r=Roo
m= massa
v= volume


Hier mee bepaal je zoo de dichtheid en dan kijk je in je binas en dan zie je zoo of de dichtheid ongeveer 1.7g/cm3 wat dus magnesium is.

Hoe je te werk gaat:

Je pakt een maatbeker die vul je tot de 50ml met water. Dan weeg je de puntenslijper zonder mesje. Dan doe je de puntenslijper in het maatglas.
Dan zie je dat het water is gestegen. dan weet je dus wat het volume is (50 minus het gene waar die dan op staat).
En dan kan je de formule toepasen.

laters

[EDIT:]
Die formule staat een beetje raar het is:

r = M gedeelt door V

laters

Je ook gewoon je post editen i.p.v. te dubbelposten. (Prophet)
Link to comment

Dat kan je toch gewoon oplossen door het in bijv. zonnebloemolie of zo te doen?

Het is inderdaad niet de meest betrouwbare meting, maar op zich best te gebruiken.

De test van een schilfertje eraf halen en aansteken vind ik btw nog betrouwbaarder. Aluminium ontbrandt dan écht niet met een witte vlam.

Link to comment
Maar dan moet je het Magnesium in water leggen. Dat is nou niet echt leuk aangezien het magnesium is en je er niet veel van hebt. Ook is het verschil meten lastig en dat moet redelijk precies gebeuren.

Waarom meet je dan überhaupt nog het volume. Als het reageert met water dan weet je toch al dat het waarschijnlijk magnesium is?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...