Jump to content
PyroForum.nl

Magnesium


Duvel

Recommended Posts

Ik weet 90% zeker dat mijn puntenslijpers van Mg. zijn gemaakt, ik heb er flash mee gemaakt (KMNO4+ Mg). Ik heb dit gemaakt met geslijpt Mg. vervolgens ook gedaan met met geslijpt Al. De compositie met Mg brandde veel en veel sneller (de compositie met Al. brandde niet eens). Ik krijg schilfers van Al. niet aan met een gasfornuis en schilfers van de puntenslijpers heel makkelijk.
ik neem dus maar aan dat het Mg. is.

Of is het mischien een legering?

Link to comment
  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Al hoort net zo goed te branden als Mg, dus dat je Al niet goed brandde vind ik nogal raar, en als je wilt weten waar het van gemaakt is moet je even mailen naar de fabriek, of de klantencervice van de winkel.

of vind ff een snal en makkelijk reagens op Al of Mg

btw, de verleden en voltooide tijd van slijpen zijn respectivelijk slepen en geslepen

Link to comment

ik heb een mooi reagens gevonden (volgens mij) Neem wat salpeterzuur, het zou er goed in moeten oplossen (het vormt Al(NO3)3 wat opgelost blijft in het HNO3)

Ik heb niks kunnen vinden over een reactie met Al en water, Mg reageerd daarintegen wel zeer heftig en vormt bij een reactie met water Mg 2+ + 2OH - + H2

dus als je je puntenzlijper in water gooit zou het moeten reageren (en ik durf te wedden dat dat het niet doet (wan dan zou je met natte vingers een reactie krijgen)

Link to comment

ok bedankt voor de info zal iets anders zoeken om het poeder in op te vangen want wil toch maar zeker zijn :P anders krijg ik het weer te horen thuis. maar zon Al puntenslijper hoeveel kost die ongeveer in een gwn winkel gen webwinkel geen bronnen nodig gwn een prijs of een schatting weet ik al iets ga ik morgen mss nog een halen een prijs vragen is toch toegelaten he op forum? :?

gr uit antwerpen

Link to comment

CPS, maak even een fatsoenlijke post wil je.

Mg reageert met water, maar wil je een heftige reactie dan zal je wel fijn magnesiumpoeder nodig hebben. Ik denk ook niet dat een stukje magnesiumlint zomaar merkbaar met water reageert.
Tevens is een puntenslijper wel op te lossen in water, maar dan wel zout water. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar het is belangrijk om het mesje er dan nog wel op te hebben zitten.

Magnalium is nou niet zo moeilijk te maken, maar het is behoorlijk bros, dus niet echt nuttig als puntenslijper (of uberhaupt in vrijwel alle producten).

Je zou kunnen proberen de dichtheid te bepalen omdat die nogal verschillen.

Verder zou je met een boormachine wat schilfers kunnen boren en deze door een aanstekervlam kunnen gooien, magnesium ontbrand en aluminium volgens mij niet. (Dat laatste zou ik nog uit moeten proberen).

Volgens mijn Binas reageert Al2S3 met water en MgS niet, zou verbranden met zwavel deze verbindingen opleveren? (Van aluminium ben ik vrij zeker, maar van magnesium niet).
Als je Al2S3 toevoegt aan water is dat wel duidelijk te merken, de rotte eieren stank is niet te missen. Magnesiumsulfide is matig oplosbaar en zou dus (hoofdzakelijk) neer moeten slaan, zonder enige H2S te vormen.

Waarom zou je je puntenslijper in salpeterzuur oplossen, beide zullen wel reageren.

Zijn er verder nog manieren om te testen op magnesium of aluminium?

Link to comment
ten 1e  
ik weet 90% zeker dat jullie een Al punteslijper hebben, het is een (Redelijk) licht metaal net als Mg, het brandt fel wit, Mg trouwens ook maar met een beetje gele gloed eromheen, niet fel wit zoals Al poeder


dit zei nitroglycerin daarom dacht ik dus ook dat Al opbrand in een witte vlam. ik heb een nog een plaatje Al liggen daar ga ik afschrapen en kijken of het werkt
ik zal laten weten of het werkt

grz uit antwerpen
Link to comment
Ik weet 90% zeker dat mijn puntenslijpers van Mg. zijn gemaakt, ik heb er flash mee gemaakt (KMNO4+ Mg). Ik heb dit gemaakt met geslijpt Mg. vervolgens ook gedaan met met geslijpt Al. De compositie met Mg brandde veel en veel sneller (de compositie met Al. brandde niet eens). Ik krijg schilfers van Al. niet aan met een gasfornuis en schilfers van de puntenslijpers heel makkelijk.
ik neem dus maar aan dat het Mg. is.

Of is het mischien een legering?


Ik weet het ook zeker ik denk wel dat er een percentage aluminium en silicium inzit, weet niet hoeveel, het is zo reactief als de pest met Kaliumchloraat gaat dat spult echt te snel :P
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...