Jump to content
PyroForum.nl

Magnesium


Duvel

Recommended Posts

Ik slijp de laatse tijd gewoon wat Magnesium van een puntenslijper en meng het met KMNO4, dit geeft een erg leuke flits.
Ik stop het in zelfgemaakte hulzen, dit knalt best leuk. :mrgreen:

ik moet even een grinding machine lenen dan kan ik grotere dingen maken.

Link to comment
  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uiteraard ben je op de hoogte dat dat een van de gevaarlijkste flash varianten is he :),

Over wat voor grinding machine heb je het trouwens, een zelf gemaakte? Zoja, kan je misschien wat foto's maken? :mrgreen:
Zo een ding wordt waarschijnlijk mijn project voor de kerstvakantie (ik weet het, dat duurt nog wel even).

Link to comment
Is het gevaarlijk om er gewoon een vlammetje van een aansteker boven het glaasje waar magnesium inzit te houden ?


Ja, lees dit maar eens:

De oorzaak van de de vuurwerkramp in Enschede, vandaag vijf jaar geleden, is nog steeds omstreden. Hoe is eerste brand op het terrein van S.E. Fireworks ontstaan? En hoe kon die brand uitgroeien tot zo'n catastrofale ramp? Er duiken nog steeds nieuwe theorieën op. Die worden vervolgens weer bestreden door de deskundigen die de ramp hebben onderzocht. Maar hoe grondig is de ramp zelf onderzocht? Ondanks het grote aantal onderzoeken van de afgelopen vijf jaar, stuitte Argos op een lacune: Bij S.E. Fireworks blijkt magnesiumpoeder te hebben gelegen. Magnesiumpoeder vormt in combinatie met bluswater waterstofgas. Maar in geen van de officiële rapporten wordt met een woord gerept over los magnesiumpoeder als mogelijke factor in het verloop van de vuurwerkramp.


http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afl...ingen/21455572/
Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik kan het mis hebben, en ik zeg ook met de allerbest bedoelingen, maar jullie zijn allemaal mensen die zomaaar wat aannemen van iemand die een stof heeft gevonden die lijkt op een andere stof.


ten 1e
ik weet 90% zeker dat jullie een Al punteslijper hebben, het is een (Redelijk) licht metaal net als Mg, het brandt fel wit, Mg trouwens ook maar met een beetje gele gloed eromheen, niet fel wit zoals Al poeder

ten 2e
flash kun je goed maken van Al poeder en Mg poeder (Al poeder is beter), maar om echt succesvol te zijn moet je 600 mesh Al of Mg poeder hebben, en dat kun je niet zelf vijlen, geloof mij maar, of je moet er echt idioot veel werk voor verrichten dat het makkelijker is om te jatten of illegaal te krijgen dan om te maken.

ten 3e
Al is een stuk goedkoper dan Mg, en als fabriek zijnde ga je dan niet Mg gaan gebruiken omdat jongens in NL het leuk vinden om ze weg te schuren tot poeder en het te gebruiken voor flash.


als ik ongelijk heb zeg het me aub

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...