Jump to content
PyroForum.nl

Magnesium


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Opnemen en afstaan bedoel je zeker?


Ja (Ik was moe gisteren :o ). Zwavel reageerd met metalen zowel als met niet-metalen. Denk hierbij aan zink/ zwavel raketten of Magnesium/zwavel flash, hierbij is de zwavel de oxidator en het metaalpoeder de reductor. Terwijl zwavel ook reageerd met zuurstof, het is hier de reductor en de zuurstof de oxidator. Edited by pyrobass
Link to comment

[RANT]

Waarom krijg ik nou weer spontaan zin om je helemaal uit te schelden..? O jah, omdat dat een gigantisch stomme vraag is, waarvan je bij voorbaat al geweten had dat het niet kon als je enige moeite had gedaan om te LEZEN. Jij bent duidelijk nog lang niet klaar om alleen al te denken aan het maken van flash, dus doe dat dan vooral ook niet. Als JIJ je vingers eraf blaast, levert dat heel pyrotechniekend Nederland en Belgie slechte publiciteit op.

[/RANT]

Link to comment
Yep, de wasbenzine verdampt toch snel dus je bent er ook zo mee klaar.


Hartelijk dank! Dit is het proberen zeker waard! K2CrO7 hebben we wel, maar toch lijkt me het niet fijn er mee te werken. Lijnzaadolie gaat dus wel beter en hier hebben we ook nog een flesje van staan, dus zo snel mogelijk aan de slag!

@ jouri_pyro: Je stelt je heel nederig op om je drang tot het maken van een groot, makkelijk en snel te maken B*M verbergt. Ik hoop eigenlijk dat je zodanig iets overkomt dat je niet eens kunt uitvoeren wat je van plan bent, voordat je de vingertjes oid kwijt bent, zodat deze hobby niet zo'n reputatie behoud/krijgt. Sorry...
Link to comment
Dat is helemaal niet zo. Ik vraag gewoon of dat kan...
Krijg meteen een hele zooi gescheld op me :o


Omdat het antwoord al eerder was gegeven op een andere vraag van je:

Gewoon... MAGNESIUM, geen magnesiumzouten...

En als je eventjes wikipedia erbij had gepakt wist je dat MgCO3 een zout was.
Link to comment

Dit is magnesium klik, Mg dus, CO3 zit er niet voor niets aan. Als je dus magnesium moet hebben, zou dan de rest er niet toe doen?
H2O is water, maar H2O2 is een heel goed middel om af te leren dat die niet hetzelfde zijn! NaCl is tafelzout, maar korreltjes Na over de patat lust jij vast ook wel :o .
Jordi, als je serieus genomen wilt worden moet je gewoon wel weten waar jezelf aan toe bent. Internet is een groot medium, waar je binnen een paar seconden antwoord hebt op je vraag. Weet ook waarom je die vraag stelt!

Edit: Sorry maar dit is toch wel de beste hint die ik je kan geven!! klik :huh:

Edited by xxxjanusxxx
Link to comment
  • 3 weeks later...

Zou je alsjeblieft wat meer moeite willen doen om zelf je vragen proberen te beantwoorden? Je krijgt een prachtig advies van een moderator nog wel, en dan nog verdom je het om te zoeken... En ik adviseer je hoofdletters en leestekens te gebruiken.

*Slaat hoofd tegen muur*

Link to comment

Wat een prachtige en grandioze maar vooral zinloze post. (dat vindt ik teminste)

Mg lint is ziekelijk duur bovendien niet echt practisch om poeder van te maken. Ga gewoon opzoek bij een sloop of metaalhandel naar een brok Mg.

*Heeft neiging om met het beeldscherm te gaan gooien :o*

Edited by pyrobass
Link to comment
  • 3 months later...
Guest 666X3n0m0rph666

Nog een hele goeie manier om aan magnesium te komen:
In outdoor winkels hebben ze zo van die magnesium survival sticks om vuur te maken in de jungle dat is puur heel zacht goed brandbaar magnesium je kan het aansteken met gewooon een vonkje kost wel wat meer 12eu hier in Belgie.
Het is zoon stick: survival stick

Link to comment
Guest 666X3n0m0rph666

@ miech
Ik denk dat je je vergist (of ik kan het ook fout hebben) maar je moet eerst aan de magnesium kant een hoopje afschrapen en dan aan de andere kant (waarschijnlijk is dat Ferrocerium) een vonkje maken met je mes.

Edited by 666X3n0m0rph666
Link to comment

Ik heb ook zo'n ding, erg leuk om vuur mee te maken maar ik zou geen 8 euro uitgeven aan zo'n drieterig blokje als bron voor Mg. Terwijl je het voor heel andere dingen kunt gebruiken...

Als je begint met flashes is het beter om Al te gebruiken. Mg is eigelijk maar een gevaarlijke stof, ook in grovere meshwaarden kan het in opsluiting al een beste knal veroorzaken, bovendien zijn de flashes gebaseerd op Mg een stuk gevoeliger voor schok, wrijving etc.

Nou meende ik gelezen te hebben dat je nog niet zo ervaren bent met pyro dus met flasch powder gaan werken lijkt me voor jouw nog even iets te ver. Je kunt er als je iets meer ervaring hebt natuulijk wel mee beginnen. (Wat in het vat zit verzuurd niet.)

Link to comment
  • 5 months later...

Ik heb hem nog nooit gezien, alle info die ik heb over coaten heb ik gewoon hier en daar vandaan gehaald :P .
Als je wilt coaten dan moet je het magnesium in een pan doen en overgieten met WD40 of lijnzaadolie, goed schudden en shaken, SHAKE IT BABY!! B) .
Een nachtje laten liggen, afgieten en een paar maanden laten drogen, wel regelmatig ff omgooien.

Maar waar heb je het voor nodig? Mischien zijn er makkelijkere oplossingen of is het niet eens nodig om te coaten, en hoeveel mesh is het?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...