Jump to content
PyroForum.nl

Mijn chemicaliën


yellowcard

Recommended Posts

Beste mensen,

Vandaag, vrijdag 14 april 2006, was de dag, de goede vrijdag. Da dag dat ik chemicalien ben gaan halen in *** :( ! Het was prachtig weer, samen met een vriend, lekker een beetje door de stad gelopen en de chemicalien afgehaald bij *** (?), voor de mensen die hem kennen. Aardige vent :wink:
Wat ik heb gehaald:
:arrow: 5 kilo KNO3, waarvan 2 kilo voor 2 vrienden van me en 3 kilo voor mezelf :D
:arrow: 200 gram Aluminium poeder, hele hoge kwaliteit.
:arrow: 100 gram ijzeroxide, Fe2O3, ook van hele hoge kwaliteit.

Fototje:
href>

Ik heb alles nu netjes en veilig en droog opgeborgen, en een aantal grammen in kleine potjes binnen handbereik gehouden. En mensen, ik ben er blij mee :D !!!
Ik ga hiermee dus thermiet maken, als ik zwavel heb ook bp, en ik wil ook een soort flash gaan maken....kan dit met KNO3 en Al ? Of zal ik toch echt zwavel, Mg en kaliumchloraat moeten hebben ? Houtskool toevoegen ?
Heeft iemand een idee voor een mogelijke compositie voor mij ? Tips ?

Nou mensen, ik wou het jullie even vertellen :wink: Ik weet het, het zijn basic chems, maar het is een goed begin toch ?

Groetjes, yellow :D

Link to comment

Fijn dat je eindelijk chemicalien hebt...
Op het 'zelf maken van flash' topic concludeerde ik een paar weken geleden dit:

Ik heb dus gelezen dat als je Kno3 met AL mengt dat je dan een poeder krijgt voor het maken van fonteinen. Met KMNO4+Mg krijg je goede flash maar is niet veilig en met Kclo4+AL krijg je het flash van commercieel vuurwerk zoals vlinders.

Dus met jouw KNO3 en Al powder kan je poeder maken voor fonteintjes.

Link to comment
Ik weet precies wat je bedoelt ja, bij ons hangt zo'n bord van 9 flesjes in het scheikunde lokaal, met in 1 van die portjes, inderdaar, zwavel.....
Maar ik ga dat niet zomaar pakken hoor, en ik kan het ook niet vragen.


Die dingen hebben wij ook hangen in het scheikunde-lokaal.. er hangt ook een potje kerosine bij.
Link to comment
Ik denk echt niet de je leraren heel erg moeilijk gaan doen over een beetje zwavel. Het is nou niet echt een gevaarlijke chem ofzo. Zorg gewoon dat je een leuk experimentje met zwavel heb verzonnen alsvorens het te vragen.


Oke, toegegeven is zwavel opzich geen gevaarlijke stof, maar de MAC (maximale aanvaardbare concentratie) van zwaveldioxide (SO2) (Het gas wat ontstaat bij de verbranding van S8 in de aanwezigheid van O2) ligt op 5 mg per vierkante meter, hier zit je al snel aan en zwaveldioxide is niet prettig op de longen zullen we maar zeggen :D (heb het vanavond per ongeluk nog gedaan :? ) Ik denk persoonlijk wel dat je leraar er moeilijk over gaat doen...maar een beetje zoeken en je hebt het. De manier die elders beschreven staat op dit forum (met spuitzwavel en thinner) werkt goed, maar is duurder dan het kopen van zwavel hoor. Je kan dus beter even opzoek naar een goede bron.
Link to comment
×
×
  • Create New...