Jump to content
PyroForum.nl

Thermiet


Tyneman

Recommended Posts

Misschien een gek idee:
Maar als de licht opbrengst zo hoog is misschien een idee om er een zonnebril,roetglas of iets dergelijks voor te houden ?
( als de camera geen optie om het te compenseren)

verders ziet het er zeer imposant uit.

Groet Sickman

Link to comment
  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dit vind ik geen thermiet meer. Thermiet is een mengsel wat heel heet brand, met veel licht, door metalen heen. Wat je daar op het filmpje zag ik meer een soort flash, met niet eens veel licht. Aan dat spul op dat filmpje vind ik niks aan, het is zo weg, geen licht, gewoon saai. Ik hoop dat mijn thermiet wat feller word, en ja, langsamer branden zal het sowiezo wel. Gelukkig

Link to comment

mooi gedaan tyneman! dat was weer CuO:Al 4:1?
morgen ff al poeder uit verf halen en dan ongeveer woensdag mn grote bestelling van 1 kg titaanoxide,200g antimoonoxide, 200g koperoxide en 1 kg ijzeroxide (synthetisch) binnen krijgen...en dan maar termiet gaan maken :D :twisted: :twisted:

Link to comment
Dit vind ik geen thermiet meer. Thermiet is een mengsel wat heel heet brand, met veel licht, door metalen heen. Wat je daar op het filmpje zag ik meer een soort flash, met niet eens veel licht. Aan dat spul op dat filmpje vind ik niks aan, het is zo weg, geen licht, gewoon saai. Ik hoop dat mijn thermiet wat feller word, en ja, langsamer branden zal het sowiezo wel. Gelukkig


het is wel thermiet CuO en Al
Link to comment

Bedankt voor de positieve reacties mensen, het was mijn 1e keer dat ik thermiet maakte.
Hier een foto van het nagloeien:


Deze foto was pas genomen een tijdje nadat het was gestopt met brande. Foto dus eenbeetje te laat, daarom zie je het niet echt meer gloeien, maar nog wel een beetje.
Ik had het fijngemalen met een, in het engels heet het een pestle and mortar, en in het nederlands..... ? Alleen hij is bestemd om kruiden enzo fijn te malen, dus de bodem en de zijkanten zijn ruw, niet glad, en dus blijft alles een beetje aan de zijkanten plakken tussen het ruwe :D zeker met dat ijzeroxide want dat is van zichzelf al plakkerig dus.
Weet iemand waar ik zo'n gladde voor chemicalien kan kopen ? drogist proberen ?

Link to comment
@ Duvel :

een "Lege" gastank is juist extragevaarlijk vanwege de gas/zuurstofverhouding die een explosie juist zou bevorderen.

Gozers op t filmpje zijn gewoon dom


Ik bedoelde ècht leeg.. of blijft er altijd nog een 'restje' gas inzitten? :D
Link to comment

Een volle gastank ontploft volgens mij inderdaad minder snel...
Uit ervaring (in een ver verleden :D), waarin we flashing diamonds om een bus aansteker-gas bonden... en waarbij dus gewoon luid-sissend al het gas eruit ging, zonder knall of iets...
(en ja, kweet 't :wink:)

Maar 'k vind 't trouwens wel een mooi wolkje, bij dat filmpje :D

Link to comment

Het is gewoon logisch dat een bijna lege bus ontploft , en een volle gewoon brand.

Bij een volle bus kan het gas pas ontbranden bij contact met zuurstof ( wat dus buiten de bus is ) .

Bij een lege is de zuurstof ook IN de bus aanwezig waardoor ie uit elkaar knalt. Wat zorgt voor scherven e.d.

niet goed dus... en ook een van de dommere dingen die je kan doen..

Link to comment

×
×
  • Create New...