Jump to content
PyroForum.nl

Rookbommen


Guest

Recommended Posts

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De verkoper geloofde mij wel. Ik heb de cursus gedaan voor mijn werk. Niet voor mijn hobby. Snap dat dan kneus. Dat jij niks mee kan krijgen is jouw probeem.

Verder kan van wege mijn spuitlicentie aan 10 kilo zakken zwavel komen (spuitzwavel) en vele andere leuke chemicalien.

Link to comment

ik kreeg het ook zo mee, maar ik heb geen zin om 10 km te fietsen met 25 kg chilisalpeter in mn fietstas, dus liet ik me met de auto brengen door mijn vader...ik snap je probleem niet? waarom moeite doen als het ook makkelijk kan? koop gewoon zo'n zak!!
ohja even een notificatie betreft de compositie van rookbom van 45%KAS + 45%chilisaltpeter + 10% houtskool...bij mij rookte het niet bijzonder sterk...alleen een hele felle gele vlam( natriumnitraat ) met een behoorlijke druk erachter denk ik, want het spoot er hard uit...maar niet echt veel rook...hebben anderen betere ervaringen met dit recept?

Link to comment
achter op de zak chillysalpeter die ik kocht stont:
16% nitraatstikstof
35% natriumoxide
0,2% borium

en toen ik dit kocht zei die kerel zelfs nog: "als je dit met diesel mengt heb je een gigantische bom." :wink:


Wel dan heb jij een domme verkoper want NaNO3 met diesel doet niks dan gewoon een beetje branden door het diesel, wil je een explosief ermee maken dan heb je ANFO nodig, de afkorting hiervan moet je maar zoeken, NaNO3 vind ik trouwens nogal een flut oxidiser, zoek liever direct naar KNO3.
Link to comment

Ik heb net de kas/chillisalpeter/houtskool rookbom gemaakt. Alleen in iets grotere hoeveelheden. 225 gram chilli, 200 gram kas, 50 gram houtskoll en 25 gram suiker.

Ik wou eigelijk 225 gram kas, 225 gram chilli en 50 gram houtskool. Maar ik had niet genoeg kas, verkeerd uitgerekend en toen ik er extra koutkol bij wou gooien, had ik ook daarvan niet genoeg. Dus heb ik maar 25 gram suiker erbij gedaan.

Link to comment

×
×
  • Create New...