Jump to content
PyroForum.nl

Rookbommen


Guest

Recommended Posts

Ik heb jouw mix geprobeerd. (2/1/1, chilli/kas/houtskool) Is hij bedoeld voor een rook mix of was je gewoon aan het proberen. Ik heb hem vergeleken het mijn oorspronkelijk mix ( 45%/45%/10%, chilli/kas/houtskool).

Jouw mix: Veel vlammen weinig rook, veel felle vlammen.

Mijn mix: Ongveer evenveel vlamen als rook. Op het laatste pas felle vlamen.

Link to comment
  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

mijn mix is als rookbom niet zo geslaagd nee...maar mijn houtskool is op, dus moet of nieuwe maken of kopen, dan zal ik jou mix proberen. Mjn mix is alleen leuk als je een kilo maakt ongeveer, dan een klein hoopje maakt op de grond ofzo en dan met een soepblik aan een stok een hele hoop eroverheen gooit(fijngemalen) dan krijg je wel een leukeffect, maar geen rookbom nee...
Heb jij ervaring met ammoniumchlirode-suiker-kaliumchloraat rookbom?

Link to comment

Nee. Ik heb geen ammoniumchlirode thuis. Misschien in hij wle leuk als fontein. Ik zal hem eens in een kartonnen buis persen.

Ik had het volgende idee. Ik wil de gesmolten kno3/suiker mix, maar ik heb geen bakjes op het moment. Ik maak hem door eerst de suiker te smelten en dan later de kno3 er bij te voegen. Kan ik niet een bakje maken van aluminium folie en die gebruiken.

Link to comment

Nou, Je zei net nog dat alles samen op het vuur moest. Bij mijn metohde ligt alleen het suiker op het vuur.

Ik heb net een kleine test gedaan. Ik heb 1 van vaste mixen los aangestoken. Het is 60 gram kno3, 20 gram suiker en 20 gram mazena. Normaal maakt ik het nat, maar omdat ik altijd teveel water gebruik. Heb ik het maar een keer los gemaakt. 100 gram totaal + 20 gram losse kno3/suiker mix.

Ik kan de volgende keer maar beter weer nat maken. Het rookte aardig, maar een paar sconden veel vlammen.

Link to comment

Ik heb vandaag weer 1 uit getest. Ik nam twee maatschepjes kno3/suiker mix en twee maatschepjes grove houtskool. De houtskool erbij moet voor extra vonken zorgen. Ik had een paar vonken. Verder brandde hij zeer flen en witte vlammen. De rook was ook wel wat meer.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hallo

Ik kwam via via op deze dit forum terecht, en ik zag daar allerlei recepten voor het maken van rookbommen.

Ik wil een rookbom maken die goed rookt en nadat hij gemaakt is voor langere tijd bewaard kan worden(een maand ofzo). Mij leek de Salpeter-suiker rookbom "'de gesmolte methode"' dan het makkelijkst , best te maken voor de eerste keer.

Alleen welke verhoudingen moet ik gebruiken 50/50 of 60/40 lees namelijk verschillende meningen van mensen op dit forum.
En kan ik het bijvoorbeeld ook in een pannentje maken en daar gelijk het lont of een sterretje insteken.(dat het pannentje hierbij verloren gaat maakt niet uit).

Als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben graag reargeren of evt. via pb

Alvast bedankt

Link to comment
Ik wil een rookbom maken die goed rookt en nadat hij gemaakt is voor langere tijd bewaard kan worden(een maand ofzo). mij leek de Salpeter-suiker rookbom de gesmolte methode dan het makkelijkst , best te maken voor de eerste keer.  


Als je een rookbom zoekt die je lang kan bewaren, maak er dan een met "salpeter" als oxidator. (deze is niet hygroscopisch)
Als je een rookbom wil maken, die makelijk te bereiden is, moet je voor de kas/suiker rookbom gaan.(let op... deze is wel hygroscopisch)

Alleen welke verhoudingen moet ik gebruiken 50/50 of 60/40 lees namelijk verschillende meningen van mensen op dit forum.


Ik ben er van overtuigd, dat hier in sectie rookbommen, genoeg informatie staat, om hier zelf achter te komen.
Link to comment
Alleen welke verhoudingen moet ik gebruiken 50/50 of 60/40 lees namelijk verschillende meningen van mensen op dit forum.


Ik ben er van overtuigd, dat hier in sectie rookbommen, genoeg informatie staat, om hier zelf achter te komen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben na het doorlezen op dit forum de volgende verschillende verhoudingen tegengekomen, en ik weet nu nog niet welke het besten is dus nogmaals mijn vraag:

Ik wil de gesmolten uitvoering proberen.

1 = 34 % kno3, 33 %suiker en 33 % melkpoeder
2= 60 % kno3 en 40 %suiker
3= 50 % kno3 en 50 %suiker

Graag een reactie van iemand die weet wat het beste werkt.
Ik wil zoveel mogelijk rook produceren, bijwerkingen als stank of (het ontbreken van)vlammen maken mij niets uit.
Link to comment
Ben na het doorlezen op dit forum de volgende verschillende verhoudingen tegengekomen, en ik weet nu nog niet welke het besten is dus nogmaals mijn vraag:


Als jij het hele forum had doorgelezen vuurtje?, was je ook nog langs topic "salpeter-paraffine " gekomen.
Naar mijn mening, rookt deze het beste.

Let wel, dit is een forum, bedoeld voor discussie e/o ervaringen uitwisselen.
Wil je iets bereiken, zal je er zelf achter moeten komen, D.m.v. experimenteren en niet via de wegen die jij nu bewandeld.

p.s. let even op je algeheel Nederland's schrift.
Link to comment

* ik heb al gezocht, maar het niet gevonden.

Ik ben toenstraks even naar mn tuincentrum geweest, om KAS te kopen, maar de enige kunstmest die ze hadden was NPK oid. (en dan gewone NPK volgens de mevrouw)
Toen ze vroeg wat ik er mee wilde doen (antwoord: mn Cannabis plantjes wat sneller laten groeien was volgens haar OK), heb ik een kilo van dat spul meegenomen.
Kan het ook hiermee?

Link to comment
* ik heb al gezocht, maar het niet gevonden.

Ik ben toenstraks even naar mn tuincentrum geweest, om KAS te kopen, maar de enige kunstmest die ze hadden was NPK oid. (en dan gewone NPK volgens de mevrouw)
Toen ze vroeg wat ik er mee wilde doen (antwoord: mn Cannabis plantjes wat sneller laten groeien was volgens haar OK), heb ik een kilo van dat spul meegenomen.
Kan het ook hiermee?


Ik weet het niet zeker maar staat NPK niet voor de hoeveelheid kalium ( en 2 andere dingen, ik weet niet waarvoor N en P staat. Natrium en Fosfor?) Maar waarvoor wil je het gebruiken ?

En is NPK 13-0-45 , niet kaliumnitraat ?
Link to comment

×
×
  • Create New...