Jump to content
PyroForum.nl

KAS-suiker Rookbom + foto


yellowcard

Recommended Posts

Zie hier, weer een rookbommetje. Hij bestaat uit 4 lappen van elk 4 velletjes. Deze rookbom was 30 gram suiker en 50 gram KAS. Een kleintje dus.
Ik tape ze altijd heel goed in met vele lagen aluminioumfolie, zodat de rook er onder erg veel druk er uit spuit.

Foto na het afsteken ( het tape is een beetje bruin :wink: )



Video:
:arrow: YourFileHost:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=MOV01904.MPG
:arrow: Rapidshare:
http://rapidshare.de/files/12315902/MOV01904.MPG.html

Volgende Rookbom steek ik even niet meer op mijn balkon af, na een tijdje blijft alle rook hangen en zie je niks meer.... Dus de volgende gewoon echt buiten :wink:

Bedankt voor het kijken, greetz yellow

Link to comment

Bedankt voor de positieve reacties mensen, ik maak alle filmpjes altijd met de camera van mijn vader ( een eigen kan ik helaas niet betalen :) ) alleen dit is eigenlijk een foto-camera. Ik maak dus echt super mooie foto's, alleen slechte filmpjes :) . We hebben ook wel een video camera, alleen het stekkertje om in je pc te doen is foetsie, dus helaas...

Volgende keer niet meer op me balkon :wink:
Gebruiken jullie trouwens de rapidshare of yourfilehost link ? bij mij werkt de yourfilehost altijd het best.

Link to comment

ja bij rapidschare heb je langere laadtijd, en moet je tig dingen klikken, invullen etc.. dus ik ben ook voor yourfilehost

ik had trouwens vanmiddag 2.1 gram KNO3 + 2,1 gram poedersuiker gemixt, en dit gaf al een flinke (paddestoelvormige) rookwolk, eerst ± 2m3 dichte rook, daarna een heel plein(tje) onder lichte rook (het waaide)

vergeleken met dat is 80 gram KAS/suiker dus best veel!

PS: aangezien ik nog geen KNO3 heb, heb ik het uit mp uit rotjes gehaald door oplossen (C en S lossen niet op), filtreren, en indampen :) lol

Link to comment

@mr.stijntje , had je die 2.1 gram kas en 2.1 gram suiker opgelost in water en dan afgestoken of gewoon los ( wat is zelf nog nooit gedaan heb en wat lijkt me ook niet werkt ) ok in papier ?
En met dat kruit uit rotjes, wat doe je dan met water en filteren en bezinken enzo ? meeste mensen peuteren het er gewoon uit...
Hopelijk heb ik binnenkort ook KNO3, ik probeer het wel te regelen via een vriend maar het blijft moeilijk om aan te komen :?

Link to comment

het was geen kas maar KNO3
ik had het gewoon fijngemalen en gemengd
en ik snap niet wat je bedoelt met eruit halen, mp uit rotjes is gewoon zwart poeder, niets aan te zien

echter, als je er wat (warm) water bijdoet, en goed roert tot er geen delen droog meer zijn (zwavel en koolstof blijft trouwens drijven), dan is als het goed is de KNO3 opgelost, dan gooi je dit door een filter, zodat de deeltjes zwavel en houtskool achterblijven, en de KNO3 oplossing erdoorheen gaat. (die oplossing is dan helder en kleurloos

als je dit dan indampt houd je kristallen KNO3 over, deze heb ik dus gemalen en gebruikt.

Link to comment
het was geen kas maar KNO3
ik had het gewoon fijngemalen en gemengd
en ik snap niet wat je bedoelt met eruit halen, mp uit rotjes is gewoon zwart poeder, niets aan te zien

echter, als je er wat (warm) water bijdoet, en goed roert tot er geen delen droog meer zijn (zwavel en koolstof blijft trouwens drijven), dan is als het goed is de KNO3 opgelost, dan gooi je dit door een filter, zodat de deeltjes zwavel en houtskool achterblijven, en de KNO3 oplossing erdoorheen gaat. (die oplossing is dan helder en kleurloos

als je dit dan indampt houd je kristallen KNO3 over, deze heb ik dus gemalen en gebruikt.


En hoeveel gram haal je uit zo ongeveer 1 rotje ?
Link to comment

mijn laatste yield was (redelijk) hoog, uit 10 rotjes haalde ik 6 gram mp
hierin zou 0,75*6=4,5 gram KNO3 moeten zitten
ik haalde er uiteindelijk 3,1 gram uit

daarvan zat 1 gram in 3 testjes, en 2,1 gram in wat ik net verteld heb

na dit proefje weet ik dus wel zeker dat ik KNO3 het geld waard vind :)

Link to comment

Dus, mr.stijntje, als ik het goed gebruik haal jij KNO3 uit het zwarte kruit van rotjes ? Je hebt het hierboven al uitgelegt maar is niet heel duidelijk :? kun je het plz wat duidelijker uitleggen ? thx.
Die vriend van mij heeft ook wat KNO3, we hadden daar dus wat suiker bij gedaan en aangestoken, rookte lekker :) . Dat KNO3 ontbrand trouwens best wel raar, maar wel vet 8)

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 9 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...