Jump to content
PyroForum.nl

[Hulp Nodig] Goedkoop KCIO3 Cell Maken?


Baazis

Recommended Posts

Hallo Members van PyroForum,

Ik wil dus Potassium chloraat cel gaan maken met mijn vader,.

En mijn vraag is dus wat de goedkoopste manier is?.

Ik vraag niet om een bron maar meer welke materialen ik het besten kan gebruiken,

Voor een Kathode en een anode.

Alvast Bedankt.

Mvg Baaz.

Edited by Baazis
Link to comment

Dat zou ik ook wel graag willen weten :D alleen in mij geval voor Kalium Perchloraat.

Waarom ga je niet voor Perchloraat? schijnt een stabieler stof te zijn om te mixen dan chloraat.

Bij Perchloraat schijn je een Platinum Kathode nodig te hebben of titanium en ik ga liever voor makkelijk en goedkoop

Mvg Baaz
Link to comment

En wat zou je dan met dat chloraat willen doen?

Makkelijk en goedkoop zijn dingen die niet gelijk opgaan. Makkelijk is de chemie gewoon kopen. Zuiver en snel verkrijgbaar............als je tenminste je bronnen hebt.
Goedkoop is het in ieder geval niet. Maar beter duur dan niet te koop.

Makkelijk een cel maken die goedkoop is............... ik geloof er niet in.
Je kan ze ook compleet kopen. fffffff zoeken op met google.

Edited by Rocketier
Link to comment

En wat zou je dan met dat chloraat willen doen?

Makkelijk en goedkoop zijn dingen die niet gelijk opgaan. Makkelijk is de chemie gewoon kopen. Zuiver en snel verkrijgbaar............als je tenminste je bronnen hebt.
Goedkoop is het in ieder geval niet. Maar beter duur dan niet te koop.

Makkelijk een cel maken die goedkoop is............... ik geloof er niet in.
Je kan ze ook compleet kopen. fffffff zoeken op met google.


Inderdaad je kan het komen mits je bronnen hebt.

Maar in mij geval heb ik geen bronnen, ook na googlen ben ik nergens wijzer geworden.
Vandaar dat ik gedwongen ben om het zelf te maken (over een tijdje) helaas.
Link to comment

Kijk en dat dacht ik wel............!
Gewoon niet doen met chloraat.
Waarom wil iedereen altijd eerst voor de klap gaan!? Laat er geen misverstand over bestaan ik vind dat ook wel fun maar....................

Er is met pyro zoveel meer te ontdekken en te testen wat naar mijn bescheiden mening veel meer voldoening geeft dat ff twee chems mixen en in een buisje laten klappen.

Link to comment

Kijk en dat dacht ik wel............!
Gewoon niet doen met chloraat.
Waarom wil iedereen altijd eerst voor de klap gaan!? Laat er geen misverstand over bestaan ik vind dat ook wel fun maar....................

Er is met pyro zoveel meer te ontdekken en te testen wat naar mijn bescheiden mening veel meer voldoening geeft dat ff twee chems mixen en in een buisje laten klappen.


Dit heb ik uit ijndelijk ook nodig voor salutes,

Het is niet dat ik knallertjes wil gaan maken maar wel iets dat ik uitijndelijk kan gaan gebruiken en sommige sterren composities hebben ook Potassium Chloraat nodig

Mvg Bas
Link to comment

Beter niet gebruiken Bas. Veel mixen met chloraat zijn erg gevoelig. Vooral met zwavel is chloraat echt levensgevaarlijk te noemen.
Focus op een aantal andere zaken. Met een snelle meal pulverone maken kan al een aardige knal geven hoor als je toch voor salutes gaat.
Of je gaat voor Nitraatflash. Dat werkt super als je het op de juiste manier inpakt. Zoek maar in het forum.
Die chems komen wel in the picture als je wat langer meeloopt op dit forum. Als je bewijst dat je een serieuze member bent dan gaan er misschien nog wat deuren open. :)
Klinkt magisch maar dat is echt waar.

Ik heb zelf iets van 1 Kg kalium chloraat staan. Dit staat al ruim 12 jaar onaangetast in mijn chemiekast. Perchloraat echter ..................... Kan je niet genoeg van hebben als je kleurensterren maakt en met whistle aan de gang gaat..........


uitijndelijk


Moet zijn: Uiteindelijk. Lijkt mij :) Edited by Rocketier
Link to comment

Beter niet gebruiken Bas. Veel mixen met chloraat zijn erg gevoelig. Vooral met zwavel is chloraat echt levensgevaarlijk te noemen.
Focus op een aantal andere zaken. Met een snelle meal pulverone maken kan al een aardige knal geven hoor als je toch voor salutes gaat.
Of je gaat voor Nitraatflash. Dat werkt super als je het op de juiste manier inpakt. Zoek maar in het forum.
Die chems komen wel in the picture als je wat langer meeloopt op dit forum. Als je bewijst dat je een serieuze member bent dan gaan er misschien nog wat deuren open. :)
Klinkt magisch maar dat is echt waar.

Ik heb zelf iets van 1 Kg kalium chloraat staan. Dit staat al ruim 12 jaar onaangetast in mijn chemiekast. Perchloraat echter ..................... Kan je niet genoeg van hebben als je kleurensterren maakt en met whistle aan de gang gaat..........



Moet zijn: Uiteindelijk. Lijkt mij :)


Ja sorry voor mijn Brokkelige Nederlands,

Ik heb Dyslexie en dat is redelijk vervelend....

Vooral op forums waar mensen er opletten.

ik zou proberen mijn Correction te gebruiken

Als nog bedankt !

Mvg Bas
Link to comment

Ja, sorry voor mijn brokkelige Nederlands.
Ik heb Dyslexie en dat is redelijk vervelend....
Vooral op forums waar mensen er opletten.
Ik zou proberen mijn correction te gebruiken.

Als nog bedankt!

Mvg Bas


Bas jij zegt dat je het gaat proberen. Als ik jou was zou ik het maar gewoon doen.
Dyslexie wordt op dit forum niet gezien als excuus. Edited by Rocketier
Link to comment

Goedkoop en makkelijk komen bij deze tak vaak neer op onveilig en onstabiel.
Die paar euro's die je er mee bespaard is het risico van een vinger of meer niet waard.

Het is eenmaal een dure hobby, en bezuinigen door zelf tools te maken, tubes rollen, een ballmill of watdanook kan prima.
Maar bezuinigen op veiligheid is een no-go.

Link to comment

Goedkoop en makkelijk komen bij deze tak vaak neer op onveilig en onstabiel.
Die paar euro's die je er mee bespaard is het risico van een vinger of meer niet waard.

Het is eenmaal een dure hobby, en bezuinigen door zelf tools te maken, tubes rollen, een ballmill of watdanook kan prima.
Maar bezuinigen op veiligheid is een no-go.


Oke naja dan ga ik een perchloraat cell maken zal wel lukken met mijn vader,

als nog bedankt, vind het fijn dat iedereen ook aan elkaars veiligheid denkt!.

Bedankt voor de informatie en antwoorden ;).

Mvg Bas
Link to comment

Ik ben al bezig met ball millen het gaat aardig goed, alleen wacht ik nog wanneer willow verkrijgbaar is.

Ps. Bas als ik jou was zou ik voor K. perchloraat gaan het is veel stabieler dan chloraat om te mixen.

Let me know als je een begin eraan maak, wil namelijk stap voor stap wel graag mee volgen hoe je dat doet.

Link to comment

Hey dudas hier een link naar een site waar je ze mogelijk kan kopen.

Vragen naar bronnen en vermelden van is niet toegestaan op dit forum in een open topic. Echter.................
Ik weet dat je geen chemie vanuit de states kan bekomen. Dus denk ik dat dit wel kan. Chems worden sinds 9-11 niet meer verzonden door de lucht.
Voor zo'n cel heb je misschien kans. Stuur hen een mail en vraag of ze er een willen leveren.
Succes verder.


7. ALL OF OUR PRODUCTS, WITH THE EXCEPTION OF ELECTROLYTIC CELLS & PARTS MUST BE SHIPPED ONLY BY GROUND. NO ORDERS CONTAINING ANY CHEMICALS-PYRO METALS-FUSE CAN BE SHIPPED BY AIR.

Edited by Rocketier
Link to comment

Chems worden sinds 9-11 niet meer verzonden door de lucht.

Hm, ik zou toch zweren dat ik laatst mooie drums met KNO3 voorbij zag komen ;)
Pyro companies uit de VS versturen inderdaad geen chems deze kant op, maar deze chems gaan gewoon vrolijk door de lucht.
Sorry voor de OT..
Link to comment

Lijkt er op dat je aan het vissen bent naar bronnen. Maakt niet uit hoor.... maar een chloraat cel maken is een beetje onzin als je flash wil maken.
Beter laat je zien dat je goed bezig bent... dan komen de bronnen van zelf wel.
We geven nou eenmaal niet zo snel bronnen weg op internet. Stel nou dat jij een jongen bent van 17 die door deze site aan een paar kilo flash komt en er een bom van maakt net zo als die gast in Hilversum laatst. Flash is fucking gevaarlijk... dus kijk echt uit.
Beter even KNO3 S en c kopen op marktplaats en daar een beetje mee testen.

Link to comment

Lijkt er op dat je aan het vissen bent naar bronnen. Maakt niet uit hoor.... maar een chloraat cel maken is een beetje onzin als je flash wil maken.
Beter laat je zien dat je goed bezig bent... dan komen de bronnen van zelf wel.
We geven nou eenmaal niet zo snel bronnen weg op internet. Stel nou dat jij een jongen bent van 17 die door deze site aan een paar kilo flash komt en er een bom van maakt net zo als die gast in Hilversum laatst. Flash is fucking gevaarlijk... dus kijk echt uit.
Beter even KNO3 S en c kopen op marktplaats en daar een beetje mee testen.


I
Ben egt all een maand daar mee bezig heb all rond de 15shells ge lanceert helaas niet alles gefilmd.
En ik zal uiteraard de bronnen we een keer zien verschijnen, hoop ik natuurlijk.

Hilversum? :o wat dan en zoals ik all zij ik gebruik de chloraat nergens voor behalve voor kleine testjes en verder niks,
Echter zal ik noooit kilos flash gaan maken nog niet eens boven de 20gram mij te link en dat vind mijn moeder ook niet fijn ;),
Ik ben ook niet bezig met het maken van knallers.

Mvg Bas
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...