Jump to content
PyroForum.nl

Rcandy CATO's

Recommended Posts

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ik weet niet wat dat met mijn bentoniet is. Hoe hard ik ook ram het blijft redelijk zacht, ik kom er heel makkelijk doorheen met mijn boor. Het ligt wel aan mijn bentoniet want vroeger gebruikte ik altijd die van mijn broer en die was echt veeeel beter. En die van mij ruikt naar waspoeder :(

Posted (edited)

Bentoniet kun je ook bij een klei fröbel winkel kopen. Iets van 3 euro de kilo. Dat is super fijn en héél eh... 'vettig'.
Zal wel duurder zijn dan die van danny_db mja... Als je doet zoals ik dan doe je er een paar jaar mee.
Ik meng dat dus met bentoniet kattenbak korrels ongemalen. Krijg je een soort beton :(. Ook bij mij is er nog nooit eindstop uit gevlogen.

Edited by pdfbq
Posted

Oh zelfs met mijn kattebakkorrels van supah de boeah is er nog nooit een stop uitgeknalt, alleen brokkelt het vaak een beetje af aan de buitenkant en ziet de motor er daardoor gewoon niet meer zo strak uit :(

• 2 months later...
Posted

Vraagje: is het noodzakelijk (meerwaarde) om de suiker en kno3 eerst in de ballmill te doen voordat men in het in de pan gooit en gaat verhitten? In de pan wordt alles immers opgelost. Of is dit een verkeerde conclusie?

Posted

Mja dat dacht ik dus niet, correct me if i'm wrong.
Dus enkel je KNO3 millen en je suiker smelten.
Als je suiker gesmolten is je KNO3 erbij plempen.

Posted

Zo dacht ik het inderdaad ook te toen ja. Die KNO3 heel fijn is wel belangrijk dus.
Maarja indampen is veel beter natuurlijk, dan is het op moleculair niveau gemengd.

Posted

Dit is zeer zeker een goede methode:
jamesyawn
Vervang caro syrup door honing als je dat niet vind.
10% aluminium toevoegen zou een superieur resultaat geven. Hou er rekening mee dat als je iets wil liften je met rcandy een lange coreburner nodig hebt.

Posted

Daar zit ook nog suikerstroop in waardoor je ratio's van de R-candy niet meer gaat kloppen. Het is het beste om gewoon (een zo puur mogelijke vorm van) glucose stroop te gebruiken.

• 5 weeks later...
Posted

Hoi,

het probleem doet zich bij mij voor dat, wanneer de RCandy uit het pannetje komt enorm goed en snel brand. Een paar uurtjes later brandt het echter heel erg slecht of maar deels op. Enig idee hoe dit kan?????????????

Mijn dank is groot !

Posted

Traditionele R-candy is hygroscopisch als de pest.
Laat het een paar uurtjes (of in sommige gevallen zelfs minder) liggen en het is drijfnat.
Of kurkdroog in een afgesloten container opslaan, of direct gebruiken, waarbij de laatste de voorkeur geniet.

Posted

Ik gebruik zelf sorbitol als brandstof, veel minder last van.
Nu heb ik het deze winter gemaakt, en is de lucht een stuk droger, dus houd daar wel rekening mee.

Posted (edited)
De lucht is alleen droger in verwarmde ruimtes, in een onverwarmde schuur of buiten is het lekker nat juist.

Natuurlijk niet.
Koude lucht kan minder water opnemen dan warme lucht, maar aangezien de warme lucht die je binnen hebt ook van buiten komt, is deze aanvankelijk ook droger.

Edit: Of bedoelen jullie de condensatie op wanden, vloeren en ramen soms? Edited by VanHout
  • 2 months later...
Posted

Dit is eigk geen gefaalde pijl maar had geen zin om daar een nieuw topic voor te openen, gewoon even om te showen ;)
LINK

Het is 60/40 KNO3 en suiker met 5% titanium voor een mooie vonken regen.

Nu maar eens kijken of zo'n pijl een 50 gram header kan dragen.

• Create New...