Jump to content
PyroForum.nl

Starmines


Sharkie

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ik ben vandaag bezig geweest om een 2 inch starmine te maken op een manier die ik nog nooit had geprobeerd.

Quickmatch met aan de ene kant visco en aan de andere kant een dun zakje van papier met 2 gram pulverone erin.


Onderin een dun buisje, en dan 25 TT sterren er bovenop.


Boven kant goed dichtgeknoopt en een klein beetje hot glue om het mooi af te dichten.

Het filmpje laat nog even op zich wachten, maar hij zal binnen een week er wel opstaan.


A

Edited by aaatje1
Link to comment
  • 2 weeks later...
Starmine Cake!

De meeste kwamen lang niet hoog genoeg, ik denk omdat ze 4 weken in de schuur hebben gelegen en daardoor de pulv en eindstop verzwakt zijn.
Er zat bij allemaal 10g pulverone in, de star compo's staan in de beschrijving van het filmpje.
Ik heb ze met aparte lontjes met elkaar verbonden maar deze manier is niet heel betrouwbaar omdat de laatste 2 niet ontstoken zijn(waaronder de 2" starmine ;) )

Al met al toch een leuk resultaat :blush: de overige 2 komen nog wel een keer.

ps: die tekst in het midden moet je maar wegdenken, mijn video converter deed raar dus moest ik deze gebruiken en hier zit een lomp watermerk in :blush: Edited by Pyromaniak
Link to comment

Het is gewoon een kwestie van het zoeken naar een goede en veilige locatie waar niemand last van je heeft. Maar natuurlijk zal een star op dakpannen geen kwaad kunnen!

Ziet er allemaal strak uit! Gebruikte je trouwens variabele hoeveelheden lift?

Link to comment

Nee ze zijn allemaal hetzelfde gemaakt.
Bij sommige was de eindstop denk ik verzwakt of de lift was vochtig geworden ofzo omdat ze weken in de schuur hebben gelegen.

Mijn ouders wouden het ook wel zien en hadden geen zin om ver te lopen, maar ik had niet gedacht dat ze zo laag zouden gaan anders had ik hem wel iets verder van de huizen vandaan gezet.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Wel oppassen dat je je starmine niet te vol laad, dat waardeert je mortier niet zo :lol:. Wat ik gehoord heb is 't meestal de 1-1.5X de ID aan grote van je 'berg' stars in de mortier zelf.

Dit komt vooral omdat de stars zelf direct tijdens de lift ontstoken worden waardoor de mealpriming zelf ook deels als lift gaat werken.

Link to comment

Ik denk dat het door het filmpje is dat ie zo klein leek, want deze mine was denk wel 2 flats hoog. Beetje overfueled met pulv :lol:.
Had er idd ook niet aan gedacht dat de sterren ook een beetje als lift zouden werken xD. Maar igg was ie aardig groot.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ik heb even de aller laatste restjes pyro bij elkaar gegooit en er 2 starmines van gemaakt :D

P1010312.MOV
2"stamine

de eerste was ongeveer 1.5" met verschillende stars, lift was MCBS (iets te veel ondat het buisje uit elkaar geknalt was :lol: )

En de 2" is ook met verschillende stars en met 3 flash inserts die ik nog had liggen waarvan er maar 2 zijn afgegaan.
De lift was iets van 13g pulverone en nog wat MCBS.

Dit vond ik wel een mooie afsluiter van het hele pyrogebeuren voor mij :D

Link to comment

×
×
  • Create New...