Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Pyrofanatic

Mini starmine

Recommended Posts

Hallo hier mijn starmine try outs.
Ik had 3 starmines doorgelont. Alle 3 iets anders in elkaar gezet,
om te kijken wat het beste is.
Star_mine_3x.avi
Het gaat hier om de gewone starmine, zoals op de site staat uitgelegt.
Greets

Met een 'gewone' starmine bedoel je hier rotjes en romeinse kaarskogeltjes of niet? :)
Anyway zag het er wel aardig uit, maar kan ik er maar twee onderscheiden. (?) Het wordt trouwens gewaardeerd, als je vertelt welke drie methodes je gebruikt hebt en de bijbehorende volgorde. :P

Ja het gaat om de gewone methode. Dus met een huls van een tolletje en daar de kogeltjes van de romijnse kaars in gedaan.

Shot 1 Zijn de kogeltjes met BP overdekt. Dus een betere ontbranding, zodat alle kogels aangaan.
en een WC papier propje losjes er in gedrukt

Shot 2 Is zonder BP, en zit het propje er te strak ingedaan waardoor je alleen een knal hoort. En geen licht ziet.

Shot 3 Is zonder BP, en zit de prop net zo los als bij Shot 1.

Het helpt dus om een laagje BP overje kogeltjes te doen.

Ja het gaat om de gewone methode. Dus met een huls van een tolletje en daar de kogeltjes van de romijnse kaars in gedaan.

Als je goed leest zie je dat de volgens jou 'gewone' methode onder het kopje 'Cheap Ass Thrills', oftewel '(Letterlijk en figuurlijk) Goedkope amateurmethodes', staat en dus zo ver van een gewone methode zit als het maar kan. De échte methode om een fatsoenlijke starmine te bouwen is de volgende: http://petelin.gozdis.si/~jakal/mines_by_rooster.htm

Mvg, Pjee

Ik vind het prima dat je dit niet echt onder pyro vind vallen.
Maar daarom heet het ook een mini starmine :P
En is het soms verboden om de resultaten van een Cheap ass Thrill, hier te posten?
Ik snap je commentaar niet helemaal :)
Maargoed die link ziet er wel goed uit zoals een starmine hoort.

Natuurlijk mag je maken en posten wat je wilt, zo bedoelde ik het helemaal niet, hoor! :P
Het ging me er puur om dat je het als de 'gewone' starmine beschreef en romeinse kaarskogeltjes en de 'cheap ass thrill' methode in mijn ogen (en van waarschijnlijk die van de meeste mensen) nu niet bepaald de gewone methode is en je mischien wat aan de link naar een échte manier had. :)

Ik heb overigens niets tegen ministarmines hoor, een paar dagen geleden heb ik nog zélf een filmpje van een ministarmine volgens eigen concept geplaatst: >Klik<

Ziet er erg mooi ui. Ik wou dat ik dat soort dingen kon maken :)
Mijn probleem is niet de bronnen te vinden. Maar het kopen ( meestal word het thuis bezorgt ) En mijn ouders doen een beetje vaag. Zwaar illegaal vuurwerk is niet erg, maar het zelf maken vinden ze te gevaarlijk :P
greets

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Pyrofanatic
      Vandaag mijn eerste starmine van wat groter formaat afgestoken, en niet zonder succes.
      Het ging om een 2" D1 mine. De D1 stars hebben een core van romeinse kaarsen stars.

De specificatie's
      40 D1 stars MP coated
      10 Gram redelijke pulverone
      2 gram KClO 4 / GD flash
      70 gram woog het totale projectiel.
      Afgevuurt in een 50 cm mortier.

MVI_5291.avi

Hier de Youtube versie, deze is wel iets mindere kwaliteit ofcourse.

Al met al vond ik hem redelijk geslaagd, alleen zijn niet alle stars af gegaan dus daar kan wat verbetering in komen.
    • By Andres
      Bombette die uitdraaide op een starmine
    • By Pyromaniak
      Nieuwjaarsfilm, enjoy
    • By Sobrero
      Nou, ik had 'n surplusje van (het primair explosief) basisch loodstyphnaat en ik zat te denken aan een creatieve manier om ervan af te geraken. Het idee was als volgt: van de BLS korrels maken en daarrond een sterrencompositie rollen. Zo gezegd, zo gedaan:
      Bij 't BLS werd een 'geschikte' hoeveelheid nitrocelluloselak toegevoegd; de resulterende soort pasta werd gecut in individuele korrels van zo'n 1,5mm diameter.
      Dan werd de firefly compositie bereid (Skylighter), en om de BLS/NC-korrels gerold (met de hand ) tot ronde stars van zo'n 8mm diameter.
      Na een week drogen op de chauffage, heb ik met negen zulke sterren 'n mini-starmine gemaakt:

crackling_firefly_starmine.wmv

Het resultaat mag er zijn vind ik . De crackling vind ik wel geslaagd, en ook het firefly effect is duidelijk aanwezig: de 'transformatie' van oranje vonken in zilveren fonkelingen.

Dit was uiteraard maar een leuk uitprobeersel -- primaire explosieven hebben om evidente redenen eigenlijk niets te zoeken in pyrotechniek.
    • By ZeRo_C
      Ik ben net begonnen met mijn mini-starmine, ik heb de romeinse kaars zorgvuldig uit elkaar gehaald en ik houd dit over:

- Zwarte korrels
      - Lange lont
      - Oranje kruit/korreltjes
      - Lichtkogels

Op de site staat dat je de lichtkogels nodig hebt, die kan je er makkelijk uithalen... dat heb ik al gedaan. Maar dan heb je ook nog 2 burst-charges nodig, zijn dat de zwarte korrels? Als ik dit weet dan kan ik hem verder afmaken...
    • By ZeRo_C
      Vandaag heb ik dan mijn starmine van 13 lichtkogels afgestoken.
      Dit was hem:

Het filmpje:
      http://www.stukhout.nl/pim/starmine.avi

Het ging niet helemaal vlekkeloos, er ging veel druk uit via het gaatje waar de lont erin ging. Toch kwam hij 2/3 meter hoog, je ziet het niet super goed door de zon maar de lichtkogels deden het zeker wel

Actiefoto(waar je de lichtkogeltjes ziet):

• By mr.stijntje
      Ik maak sinds kort best grote starmines, dus ik dacht, laat ik er nog eentje filmen om te laten zien.
      Ook een boel foto's gemaakt, ik zal er een soort tutorial van maken.

Hier een plaatje van de dingen die ik nodig had:

Je ziet:
      Een starmine-basis. (Gewoon een stevige koker van +- 15cm op een houten plankje)
      5g H3
      Een pot D1 glitter stars
      Een stukje schietlont van +- 15cm
      Een opgerold stuk papier wat mooi in de koker past.
      Een stuk papier.

Eerst leg ik het schietlont op het papier, en dan doe ik er 5g H3 bovenop.

Daarna vouw ik dit dicht.

Nu doe ik een kartonnen schijfje onderin het opgerolde papier, en vouw ik de onderkant dicht. Dan laat ik het lift-zakje onderin zakken.

Een stuk of 20 D1 glitter stars erbovenop.

Dichtvouwenm, en een touwtje eromheen.

En je starmine is klaar om te vuren.

Dit alles kostte me 10 minuten.

En natuurlijk ook een filmpje:
      Starmine_D1.ASF

Ik stond eigenlijk te dichtbij, maar niet zo erg als op het filmpje leek. Ik werd niet overvallen door vallende stars iig zoals het lijkt.

Maar volgende film ik van verder weg, deze zal ik ook posten hier.

Brand maar los
      Stijn
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.