Jump to content
PyroForum.nl

Mini starmine


Recommended Posts

Met een 'gewone' starmine bedoel je hier rotjes en romeinse kaarskogeltjes of niet? :)
Anyway zag het er wel aardig uit, maar kan ik er maar twee onderscheiden. (?) Het wordt trouwens gewaardeerd, als je vertelt welke drie methodes je gebruikt hebt en de bijbehorende volgorde. :P

Link to comment

Ja het gaat om de gewone methode. Dus met een huls van een tolletje en daar de kogeltjes van de romijnse kaars in gedaan.

Shot 1 Zijn de kogeltjes met BP overdekt. Dus een betere ontbranding, zodat alle kogels aangaan.
en een WC papier propje losjes er in gedrukt

Shot 2 Is zonder BP, en zit het propje er te strak ingedaan waardoor je alleen een knal hoort. En geen licht ziet.

Shot 3 Is zonder BP, en zit de prop net zo los als bij Shot 1.

Het helpt dus om een laagje BP overje kogeltjes te doen.

Link to comment
Ja het gaat om de gewone methode. Dus met een huls van een tolletje en daar de kogeltjes van de romijnse kaars in gedaan.

Als je goed leest zie je dat de volgens jou 'gewone' methode onder het kopje 'Cheap Ass Thrills', oftewel '(Letterlijk en figuurlijk) Goedkope amateurmethodes', staat en dus zo ver van een gewone methode zit als het maar kan. De échte methode om een fatsoenlijke starmine te bouwen is de volgende: http://petelin.gozdis.si/~jakal/mines_by_rooster.htm

Mvg, Pjee
Link to comment
  • 5 weeks later...

Ik vind het prima dat je dit niet echt onder pyro vind vallen.
Maar daarom heet het ook een mini starmine :P
En is het soms verboden om de resultaten van een Cheap ass Thrill, hier te posten?
Ik snap je commentaar niet helemaal :)
Maargoed die link ziet er wel goed uit zoals een starmine hoort.

Link to comment

Natuurlijk mag je maken en posten wat je wilt, zo bedoelde ik het helemaal niet, hoor! :P
Het ging me er puur om dat je het als de 'gewone' starmine beschreef en romeinse kaarskogeltjes en de 'cheap ass thrill' methode in mijn ogen (en van waarschijnlijk die van de meeste mensen) nu niet bepaald de gewone methode is en je mischien wat aan de link naar een échte manier had. :)

Ik heb overigens niets tegen ministarmines hoor, een paar dagen geleden heb ik nog zélf een filmpje van een ministarmine volgens eigen concept geplaatst: >Klik<

Link to comment

Ziet er erg mooi ui. Ik wou dat ik dat soort dingen kon maken :)
Mijn probleem is niet de bronnen te vinden. Maar het kopen ( meestal word het thuis bezorgt ) En mijn ouders doen een beetje vaag. Zwaar illegaal vuurwerk is niet erg, maar het zelf maken vinden ze te gevaarlijk :P
greets

Link to comment
×
×
  • Create New...