Jump to content
PyroForum.nl

Mini-Starmine


ZeRo_C

Recommended Posts

Ik ben net begonnen met mijn mini-starmine, ik heb de romeinse kaars zorgvuldig uit elkaar gehaald en ik houd dit over:

- Zwarte korrels
- Lange lont
- Oranje kruit/korreltjes
- Lichtkogels

Op de site staat dat je de lichtkogels nodig hebt, die kan je er makkelijk uithalen... dat heb ik al gedaan. Maar dan heb je ook nog 2 burst-charges nodig, zijn dat de zwarte korrels? Als ik dit weet dan kan ik hem verder afmaken...

Link to comment
  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik heb laatst met een buis van 20mm ID een starmine gemaakt van 2 romeinse kaarsen, alle liftcharge uit 1 kaars, hij werkte perfect, 20 mooie vuurbollen de lucht in..
je hebt echt nooit alle lift charge nodig als je meer sterren tegelijk afschiet
ik doe meestal 1/2 van wat het in de rom. kaars gebruikte (bij zelfgemaakte sterren gewoon wat gokken)

Link to comment

Ik heb hem getest en hij deed het goed ! Helaas geen video kunnen maken, want ik heb daar geen camera voor. Wel een foto gemaakt(veel bewogen) op het moment toen het de lucht in ging. De lichtkogels gingen ongeveer 4 meter hoog. Ik had hem trouwens niet aan een eetstokje ofzoiets gedaan, ik had hem gewoon vastgeplakt aan een hek. Hij ging zo vlug aan nadat ik het lontje had aangestoken dat je het lontje na de ontsteking nog zag branden...



Zoals ik al had gezegt, morgen ga ik kraftpapier kopen en een betere te maken met 15 lichtkogels :P

Link to comment
  • 1 month later...

Wat moet je nou doen ?
romeinse-kaars ontelden en elk licht kogel apart legen
en de Burst-Charge de grote uitzoeken
en dan heb je rottje dan haal je het oranje kruit weg?
en dan stop je propje 1 voor de druk opbouwen
en dan moet je dan de rotje eronder monteren dat je die aansteekt
:S
Greetz
Maarten

Link to comment

Ik heb vandaag mijn eerste mini-starmine gemaakt.
Ik heb het met een kleine huls van zogenaamde ''grondbloemen'' gedaan.
Eerst een heel klein beetje buskruit, dan zwarte korrels uit romeinse kaarsen met 4 balletjes. Toen een prop 2c papier.
Ik stak hem af, mijn eerste, en ze balletje gingen hoog ! Had ik echt niet verwacht, de eerste keer dat ik hem maakte.
Ik kan zelf nog geen rolling stars make helaas, dus ik zal het helaas met vuurwerk dingetje moeten doen :D Toch wel een leuk effect.

Ik ga er nu ook eentje maken met een zelf gerolde huls, en dan iets van 10 balletjes er in met een grotere pro wc papier. Hopelijk gaan deze nog hoger, en het zijn er natuurlijk meer en dan is altijd mooier ! :D

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Hier 2 foto's, de kleine is een star mini-mine met 9 lichtkogels, en de grote is een mortiertje die een flashing diamont de lucht in schiet. Mijn eerste keer dat ik dit soort dingen maak, ik vind ze wel leuk.
Helaas krijgen jullie niet het resultaat te zien, misschien film ik een andere keer nog wel eens zoiets als dit.




De standaartjes onderaan zijn een beetje geimproviseert, want ik heb niks anders. Ze zijn nu van aluminium folie zoals je kunt zien. Dit werkt overgins wel erg goed moet ik zeggen.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Ja maar als je hem op een stene ondergrond zet gaan houten stokjes niet werken he :wink: En dit werk prima, misschien probeer ik wel een keer met een stokje.
En mijn lontjes zitten aan de zijkant zoals je ziet.

Toch bedankt voor de tip. Misschien post ik morgen een filmpje over de effecten van de bovenste 2 dingen.

En zou het denken jullie lukken om in plaats van zwarte korrels uit romeinse kaarsen, gewoon buskruit te gebruiken om je projectiel de lucht i te schieten ?

Link to comment
En zou het denken jullie lukken om in plaats van zwarte korrels uit romeinse kaarsen, gewoon buskruit te gebruiken om je projectiel de lucht in te schieten ?

ik neem aan dat je Meal powder bedoelt?
die korrels zijn namelijk van buskruit, het heet pas Bp als je het geperst hebt, en dan verkorrelt...
ik heb het veel geprobeert (met meal), rotjes mee omhooggeschoten, kwamen alleen niet verder dan ± 5 meter..
het kan wel, maar korrels is beter; je hebt er minder van nodig omdat het sneller brandt..

@MMM, leuk, maar die gaan nog niet echt hoog hè?
ik doe starmines trouwens vaak 's avonds, als je ze beter ziet.
Link to comment

ik neem aan dat je Meal powder bedoelt?
die korrels zijn namelijk van buskruit, het heet pas Bp als je het geperst hebt, en dan verkorrelt...
ik heb het veel geprobeert (met meal), rotjes mee omhooggeschoten, kwamen alleen niet verder dan ± 5 meter..
het kan wel, maar korrels is beter; je hebt er minder van nodig omdat het sneller brandt..

@MMM, leuk, maar die gaan nog niet echt hoog hè?
ik doe starmines trouwens vaak 's avonds, als je ze beter ziet

Nee maar was ook niet de bedoeling, ik had er express maar weinig whistlemix in gedaan, anders was ik bang dat de knal te hard zou zijn geweest.
(Ik stak hem achter het huis af namelijk)
Link to comment
  • 2 weeks later...

Net weer een mini star mine afgestoken,
ik doe het normaal met zelf gerolde hulzen ( zie mijn tutorial in ''overig'' )
alleen daar had ik nu geen tijd voor, dus met een smal geel PVC buisje gedaan. Dit werkte prima ! Ik begruik alleen toch liever kraft papier hulzen, omdat stel dat ze exploderen het niet zo erg is ( wat trouwens nog nooit bij mij gebeurt is ).
Wel is een keer een klein mortiertje ( en dan bedoel ik ook echt klein ) ge explodeert, dit was geen ramp van was kraft papier en ik had ( zoals altijd ) ruim voldoende afstand genomen.
Dus voor mensen die of geen tijd hebben of zelf geen hulzen kunnen rollen, kun je altijd nog PVC gebruiken, DIT IS GEEN AANRADER WANT HET BLIJFT GEVAARLIJK, doe het alleen als je er al ervaring mee hebt.

Link to comment

Hoort deze topic niet trouwens thuis onder ''sier'' ? want mini - starmine dingen zijn toch siervuurwerk ?
Laatst nog een gemaakt, ging erg goed en de kogels gingen erg hoog de lucht in.
Wat gebruiken jullie als burst-charche en hoeveel kogels schieten jullie meestal tegelijk de lucht in en van hoe groot ?

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

×
×
  • Create New...