Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Change relay:
Potassium perchlorate.............................35
Potassium nitrate.................................35
Hemp coal (or Paulownia coal).....................24
Soluble glutinous rice starch.....................6

geeft change relay prime geen zichtbaar effect?

Dit zou ik echt niet weten :) Edited by High Density
Link to comment

Vraagje over TT

Ik snap er niks van! :) mijn TT heeft helemaal niet zo'n mooie staart die juist bij TT hoort.
Ik gebruik bbq houtskool met een verhouding: 44/44/6/6
Het is 4 uur gemalen (te lang?) en zelfs een keer goed bevochtigt pulverone van gemaakt en nog een uurtje in de kogelmolen :)

voor starmines of fonteintjes is het wel goed maar voor shells die hoog gaan is het niet zo mooi.

Iemand een idee?

Link to comment

de droogtijd kan het niet zijn, ik heb ze al bijna 2 weken en ze waren binnen 5 dagen al goed droog.

ik heb er 6% grove stukjes houtskool ingedaan maar de grootste stukjes bleven achter tijdens het rollen van de stars(had ik dus beter kunnen pumpen)

met" niet zo'n lange staart" bedoel ik zoals de TT in die pijl met 1.5" shell die ik gepost heb :)
ik ga het maar eens proberen door het maar 2 uur te malen ofzo en weer 6% grof houtskool toevoegen en dan gewoon pumpen of cutten.

Link to comment
Wat zouden jullie doen, Quickmatch kopen voor 5,- per 10 meter, of het zelf maken? weet namelijk niet of het echt een kut klus is om het zelf te doen?



Zelf maken is altijd beter, voor verrijking van je geest :)

Even zonder dollen, zelf maken is natuurlijk altijd leuker, en in prijs zal het niet veel verschillend zijn
Link to comment

Ik heb gewoon een rolletje gekocht. Maar dan ben ik ook een luie Sjaak.
En ik gebruik ook maar erg weinig, aangezien ik geen shells maak. Die paar starmines, daar ga ik niet voor pielen en zelf maken. Ik heb het wel zelf gemaakt, gewoon om het gedaan te hebben. Maar kwa betrouwbaarheid en gemak, doe mij maar kopen. :)

P.S. Dat van mij kostte volgens mij wel iets minder als 5 pleuri per 10 meter.

Link to comment

Zelf maken zou ik zeggen. Ik heb het zo niet met die kant-en-klare-pyro dingetjes -zoals een gozer op apc, of ie ergens sterren kon kopen...-. Handig ja, maar dat trekt toch de lol uit je pyro?
Tenzij je een super-groot verbruiker bent natuurlijk, anders maak je niets anders dan blackmatch :) .

Edited by danny db
Link to comment

( even tussendoor )

Ik heb nog een voorstel voor dit topic.
Zou iedereen die een vraag stelt dat duidelijk willen maken door dat aan te geven met sterretjes of iets dergelijks.
Het valt mij namelijk op dat als ik aan het lezen ben dat het soms behoorlijk zoeken is waar de vraag vandaan komt :).
Dus ik stel voor het volgende :

**

Weet iemand een blabla etc?


**


Zo is het in een oogopslag duidelijk wat de vraag is en ook wanneer een nieuwe vraag gesteld is.

Grtz User1
Link to comment
Ik kwam net op de wiki pagina met flash composities bij de eerste compositie dit tegen:

http://pyrowiki.nl/Flash_Composities#Flash_.231

Heeft de Antimoontrisulfide nou een positief of negatief effect op de geluidsproductie van een salute?



Volgens het filmpje wat ik een keer gepost had van PGI, Maakte Antimoontrisulfide de knal niet harder, maar wel korter. de 70/30 of 2/1 verhouding was met stip het hardste van alle KClO4 compo's. Antimoontrisulfide maakte het wel een heel stuk gevoeliger, dus ook gevaarlijker. Edited by Warez
Link to comment

Wetenschappelijk: Het toevoegen van antimoontrisulfide versnelt de reactie en geeft daarmee een hardere maar schellere knal. Omdat de luidheid van de knal deels vanuit de impact op de borstholte beoordeeld wordt, geeft dit flitspoeder een hogere kans op tinnitus en minder kans op een bevredigend effect. Absoluut genomen wordt de knal harder, maar hij wordt als minder hard ervaren.

Lekentaal: De knal wordt scheller en minder indrukwekkend.

Link to comment
Wetenschappelijk: Het toevoegen van antimoontrisulfide versnelt de reactie en geeft daarmee een hardere maar schellere knal. Omdat de luidheid van de knal deels vanuit de impact op de borstholte beoordeeld wordt, geeft dit flitspoeder een hogere kans op tinnitus en minder kans op een bevredigend effect. Absoluut genomen wordt de knal harder, maar hij wordt als minder hard ervaren.

Lekentaal: De knal wordt scheller en minder indrukwekkend.



hahahahah ja idd net zo als Mg flash super snel maar meer een harde pang als een diepe boom.
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...