Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Als t RVS is vind ik het wel heel bijzonder.
Opzich is het niet raar dat het op dat punt buigt hoor, daar is de spindle op zn dunst en het verst verwijdert van de binnenkant van een rammer.
Er is duidelijk op de spindle geperst, of er zat nog brandstof in de rammer, of gewoon echt te ver geperst met de rammer.
Ook is er denk ik met teveel druk geperst.

Link to comment

Hey Sjeef het is een spindel van RVS304.
Ik vind het echt verwonderlijk.
Wat ik vermoed is dat je met je laatste increment die nog langs de spindel moet je compo vulling boven de spindel hebt gezeten.
Je tool heeft mogelijk net op het randje van de spindel gestaan. Hij kan in ieder geval niet krom gaan van te dikke zwavel! ;)

Als je hem van de week ff bij mij langs brengt zal ik kijken of het nog te redden is.
Met een kunststof hamer op het aambeeld kan je nog best even wat doen.

Edited by Rocketier
Link to comment

Rocketier,

Ja ik vond het ook al een bijzondere! Maargoed, ik kom vrijdag even naar je toe want ik kan eerder weg :P Hopelijk zie ik Coeck en het gevaar uit Beieren ook nog dan!

@Ener, ik ben ook heel bijzonder ;)
Gek, want ik heb voordat ik begon met persen de rammer over de spindel heen laten zakken en hij stuitte op het schuine stukje wat de "uitlaat" vormt zeg maar.

En qua druk, ik pers m'n nozzles met 3ton op de meter en m'n increments met 2 (ik weet is hoger dan normale mensen doen, maar tot op heden heeft het geen enkel probleem gegeven).

Oh en aangezien we in het korte vragen topic zitten, Ener ; als ik die 14mm buisjes gebruik als report inserts, moeten ze dan gespiked en gepaste worden of gaan ze niet kapot zo in de break?

Thnx. Sjeef de Spindlebender..

Link to comment

Huh ;) 3 Ton!? Ik pers die raketten op 1 Ton!
Pers jij er een kilo fuel in of zo?

Sjeef! De vraag is wel niet gesteld aan mij betreft het spikken. Maar als je nu eens een kartonnen schijfje maakt iets groter dan de opening van de tube.
En dan net als bij een shaped charge er een coontje maakt. Dan moet dit toch met een mini randje lijm of hotmelt een super opsluiting geven!?
Ik weet dat ze dat ook in strijkers deden.

Edited by Rocketier
Link to comment

3 ton is wel erg veel, bovendien gebeurt er met je brandstof niet heel veel na het persen tot 1 ton, het is dan gewoon maximaal geperst en de krachten zullen alleen maar op andere dingen gaan uitwerken, denk aan je tools, koker, sleeve etc.

Welke 14mm kokers bedoel je precies? de 10mm inwendig?

Zo ja;
Pers 1 a 2 cm sterrencomp in het kokertje en pers erna met de rammer met punt, of boor in met een kolomboor (binnenin in het kokertje), dat is wel het allermooist, omdat je daarmee perfect kan timen. Vul af met 7:3 flash en dan een plastic dopje erop. Dan nog even goed in de prime dippen en je hebt een mooie insert.

Link to comment

Okee..ik ga voortaan dan op 1 ton persen ;) scheelt zoiezo tijd anywayz..

Ener: ja die 10mm inwendig. Dus spiken en pasten is verder niet nodig. Mooi want dat lijkt me een heel gepiel met deze maat buisjes.
Ik heb geen rammer met punt (eigenlijk nog helemaal geen rammer in deze maat) dus ik denk dat ze gewoon timefuse dan.

Thnx all voor de opbouwende kritieken..

Link to comment

Iemand hier die ervaring heeft met het laten samen-smelten van een compo.?

Pyrobin staat het volgende namelijk. ;)

3 delen Zn
1 deel S
10% Alu dark.

Au Bain Marie tussen 120 en 155 Graden Celsius.

Lijkt me handig om dit te gaan gieten en als timer te gebruiken in enkele toepassingen.
(Mits het niet teveel krimpt of andere vreemde bijkomstigheden geeft.)

Gietproces.????

Link to comment

Zwavel en zink reageren op kamertemperatuur al met elkaar onder invloed van vocht, en aluminium en zwavel ook. Ik denk dat je zelf wel kunt beredeneren of het een goed idee is om dan de temperatuur (en dus reactiesnelheid) te gaan verhogen ;) .

Link to comment

Dit klinkt inderdaad als een behoorlijke death mix. Niet doen!

Wat betreft gieten heb ik wel een alternatief; plastisized whistle! Ik heb meermaals benzoaat/perchloaat whistle met PIB/rattenlijm als binder en methylricinoleaat als weekmaker bereid. Dit is gewoon snel brandbare mix die vrij makkelijk ontsteekt en er uitziet als play-doo. Je kunt het tot rolletjes kneden en bijvoorbeeld gebruiken voor gasdichte doorlonting van raketheaders.

Link to comment
Zwavel en zink reageren op kamertemperatuur al met elkaar onder invloed van vocht, en aluminium en zwavel ook. Ik denk dat je zelf wel kunt beredeneren of het een goed idee is om dan de temperatuur (en dus reactiesnelheid) te gaan verhogen ;) .


Oke maar de hitte houd het vocht weg dus wellicht reageert het juist minder.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hey allemaal,

Ik heb een rc heli en ik ben er wel zo ver mee om er raketje mee te kunnen af schieten.
Maar ik zou er ook graag flares mee willen droppen weet iemand daar goede compo's voor?
andere leuke ideen voor op de heli zij ook altijd welkom.

mark

Link to comment

Andere leuke dingen voor in een heli............hmmmmmmmmmm 20 gram flash..... is net of die getroffen wordt in de lucht. ;)
Allemaal leuk mark maar dit neigt sterk naar k3wl gedrag en daar zijn de meeste hobbyisten hier niet van gediend.
Daarnaast staat er zoveel informatie op dit forum dat met een klein beetje inspanning jouw vragen ruimschoots zullen worden beantwoord.



Is dit misschien iets als raketje?

Edited by Rocketier
Link to comment

Wat hier k3wl aan is snap ik niet ik maak er niks mee kapot of ben anderen tot last???????????
En verder ga ik gewoon veilig met compo's om. Dit is in mijn ogen gewoon creatief zijn op een veilige en verantwoordelijke manier.
Maarja iemand nog een goede compo voor flares???

mvg. mark

Link to comment
Wat hier k3wl aan is snap ik niet ik maak er niks mee kapot of ben anderen tot last???????????

Op zich heb je hiermee wel een punt.

Ik denk wat Rocketier probeert duidelijk te maken is aangezien deze hobby al een soort van stigma over zich heeft dit soort dingen niet bijdragen aan het imago ervan. Natuurlijk is het een spannend idee wat je hebt bedacht maar dit soort dingen posten riekt gewoon naar onverantwoord gedrag, wat openbaar (jazeker is dit openbaar, hallo oom agent) op een forum wordt gepost waar mensen serieus en (zo) veilig (als mogelijk is) met pyrotechniek bezig zijn. En deze mensen zijn hier over het algemeen niet blij mee (en dat includeert mij)

Verder, google "even flare composition pyro". (dacht dat de jeugd de toekomst had) oh en google gelijk even "Spoonfeeden"
Link to comment

Heeft er iemand ervaring met microstars in flash?

Wat ik wil doen is een cake maken met 12mm inserts.
De inserts voorzien van een star compound met Ti dit als delay en dan als eindeffect flash met microstars.
Ik denk de microstars ongeveer 5mm te rollen en dan een stuk of 10 per insert in de flash te doen.
Het risico op blind slaan is hierbij groot en de break is zo hard is dat ze ook kapot kunnen gaan.

Mijn idee als compound zal in ieder geval een hoog magnalium versie zijn om nog enig effect te verkrijgen.
Ik twijfel alleen of binding met parlon/redgum hier toereikend zal zijn!?
Fff testjes doen met flash trek zo de aandacht hahaha ;)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Even enkele vraagjes:

Hoeveel kan een 24mm ID whistle met Fe2O3 als kat. liften? Zou een 6" sphere nog lukken? (~1300 gram).
Is het thrustverschil met oxy groot?

@ Rocketier: Je zal inderdaad sterke sterren nodig hebben. Waarom niet gewoon pulverone (met evt. wat flash)?

Link to comment

Ik heb er een gezien van Ener. Die heeft met een 24mm whistle een 6 incher gelift.
Het ligt ook aan de lengte van de corepin. De 22mm die ik heb heeft met 67mm corelengte 988 gram gelift.
Vandaag heb ik er een geperst met de nieuwe corepin van 77mm. Die krijgt 50gram flash te liften. Ik heb hier een 28,5mm met een corepin van 110mm lengte.
Ik denk dat die een 8 incher kan liften. Deze week zal ik er voor het eerst een bouwen met ook een 50gram flash header op zijn rug.
Wat is de lengte van jouw tooling?

Ik heb overigens beide cats gebruikt. Men zegt dat oxi sterker is. Hier heb je een link naar whistle test van creagan.

Pulverone met flash kan natuurlijk ook! Ik heb vandaag 100gram flash staan mixen. Coole shit man! ;)

Edited by Rocketier
Link to comment

De tooling moet nog gemaakt/gekocht worden, en ik heb helaas geen draaibank dus trail and error zal moeilijk worden. Wss was het oxy van ener? Wat was de core van die 24mm?
Ik heb nog geen ervaring met oxy, enkel met Kbenz/NaSal met Fe2O3 als kat.
Ik denk aan iets van 90mm core, 24 ID RVS tooling om een 1300 gram te liften.

Plannen om ook werkelijk een 8" te tillen ;)? Zeker posten die handel! ^^

Link to comment

Wat de specs van Ener zijn weet ik niet. Maar gezien de tooling op de site van ps denk ik dat de corelengte ook 110mm is.
De oxi die ik gebruik komt bij ps vandaan. En of ik een 8 incher ga tillen hhhhhhhhmmmmmmmmmmmm............?
Toen ik hier op het forum aansloot dacht ik dat 2 inch shells wel cool waren. Die had ik besteld bij ps ook gelijk 10setjes 3 incher shell hemmies er bij.
Ja en als je dan bezig ben is 3 inch al gauw niet groot genoeg. Dus volgende bestelling 4 inch hemmies er bij genomen.
Mijn volgende bestelling zal zeker 5 inchers bevatten...........Dus om nou te zeggen dat ik het nooit zal doen!? Ik denk dat je steeds groter wil alleen maar omdat het kan.
Kijk naar de raketmotor van Sjeef, niet normaal meer! Totdat ook dat weer wordt gepasseerd. Ach je moet wat te wensen houden toch!?

Edited by Rocketier
Link to comment

@ Rocket: ik heb afgelopen oud en nieuw nog een 30mm cake gemaakt met crackling, pulverone break + 1 gram flash in elke 30mm. Werkte prima en gaf een leuk effect, en bij alleen flash zouden je microstars blind kunnen slaan dus ik zou inderdaad ook gaan voor pulverone met een klein schepje flash. Niet van tevoren je pulv en flash mengen, bij mij kwam er toen een wit poeder (...KClO4?) op de bodem te liggen wat ik vrij raar vond... Good luck!

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...