Jump to content
PyroForum.nl

Flash


pyromania

Recommended Posts

Mij hebben ze altijd gezegd dat metalen millen een NO-GO is.
Maar ja, er zijn er enkele die het proberen. Sommige hebben dan fijner alu, en sommige zijn hun ballmill kwijt :o .

In plaats van flash kan je mischien glitter maken daar is deze alu voor gemaakt :huh:.

Edited by danny db
Link to comment
  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Of je zoekt een compo met zwavel er in, dit ontsteekt het grovere Al ook wat makelijker.

Ja.
Gebruik btw geen Kaliumpermanganaat, heb ik een slechte herinnering aan.


Hij gebruikt ook KClO4 Kaliumperchloraat :o

Of je zoekt een compo met zwavel er in, dit ontsteekt het grovere Al ook wat makelijker.
Hij gebruikt ook KClO4 Kaliumperchloraat :huh:


Source: Shimizu[1], Page 44
Comments: Listed as a report formulation. Shimizu states that this composition produces the loudest report obtainable with a pottasium perchlorate/aluminum/sulfur composition.
Preparation:

Potassium perchlorate.............................64
Aluminum..........................................23
Sulfur................................................13

Deze bv. Edited by dennisman
Link to comment
  • 1 month later...

Ik heb met dit O&N onder andere een paar 25g Perch/GD-Al 70/30 flashknallers gemaakt, en was hier zeer tevreden over.
Maar toen ging ik eens een paar Cobra 6 die ik dit jaar heb bemachtigd uitproberen, wat een verschil!

Op de verpakking staat dat er 48.5g flash in zit, en volgens andere fora zou hier zeer hoge kwaliteit Perch/GD-Al 70/30 flash in moeten zitten, maar hier geloof ik helemaal niets van.
Mijn knallers klonken ten eerste veel zwaarder, en ten tweede ook nog eens iets harder, maar hoe kan dit terwijl er in een Cobra 6 bijna het dubbele zit?

Voor mij geen Cobra 6 meer!

- DKill_

Link to comment

Ik heb ook slechte ervaringen met Cobra's, was de afgelopen vakantie in duitsland (dus ook met O&N ;)), hier zijn cobra's dus gewoon in de supermarkt te verkrijgen!
Maar afijn ik stak een 18.5 grammer af (met een leuke knal als resultaat) en vervolgens beginnen een paar duitse lui op ongeveer dezelfde afstand als de flashknallers cobra's af te steken...

Ik had serieus nooit gedacht dat het zo'n verschil zou zijn aangezien ik vaak genoeg van vrienden heb gehoord dat mijn flashknallers niet eens in de buurt kwamen van cobra's! :P

Link to comment

Ja, de verwachting die je van een Cobra 6 hebt wordt zo in het niets geslagen, en sowieso houd ik meer van echt zware, diepe dreunen, in plaats van een meer fletse harde knal.
Ik ben blij dat ik dit jaar flink wat knallers heb gemaakt, want van al die Cobra 6 filmpjes had ik me al helemaal gek gemaakt dat ze kwalitatief top superknallers zouden moeten zijn, maar niets is minder waar.
Ik snap ook niet waarom ze geen GD-Al nemen, en er dan i.p.v. 48.5g erin te doen, slechts 25g in doen, dan knallen ze zeker harder, en hoeft er maar de helft in.....

Overigens de reden waarom ik dit jaar alleen maar flashknallers heb gemaakt (50x 2.5g, 10x 20g en 12x 25g Perch/GD-Al 70/30), is omdat ik nog niet genoeg ervaring en tijd had om meteen aan de shells te beginnen, ik moet namelijk nog een kogelmolen en een sterrenroller bouwen, nog 2-3 chems kopen voor extra kleuren, en het liefst nog wat extra benodigdheden bij onze vriendelijke pyro-spullen leverancier bestellen :P

Dus zodra ik de meeste punten voldaan heb, zal ik beginnen met 2inch shells maken, en uiteraard zal ik de filmpjes posten ;)

Edited by DKill_
Link to comment
  • 4 weeks later...

Volgens het boek van Shimtzu is klco3/al zonder S. veiliger dan klco4/al zonder S.
KClO3/al F=1 S=1
KClO4/al F=1 S=2

S shows the sensitivity of a composition to shock
F to friction

The figure ,5,4,3,2 or 1, shows the classification
of the sensitivity of a composition; 5 is the highest and 1
is the lowest.

En daar komt bij dat ik nergens aan KClO4 kan komen.

Link to comment

Zou je me even de pagina waar dat staat willen geven dan? Ik neem aan dat je FAST bedoeld?
Ook ben ik wel nieuwsgierig of je ook al bezig bent geweest met andere pyrotechnische dingen als meal en fontijnen e.d.
Het is namelijk echt niet vertrouwd om met dergelijke soorten flash om te gaan wanneer je niet eens weet hoe je met meal en aanverwante zaken om weet te gaan. Bronnen voor perchloraat krijg je doorgaans, wanneer je vorderd in je hobby, met als begin greenpowder.

Link to comment

Lijkt mij sterk als je KClO3 gebruikt dat je dan niet aan KClO4 kan komen, maar dat terzijde.

Mocht jij een minuscuul hoeveelheid zwavel in je KClO3 aanwezig zijn haal jij die 1 niet;). Moet je denken aan lont enz.

Dus gewoon perchloraat opzoeken, sluit je dat probleem gelijk uit.

Link to comment

Alles staat in dit boek. Fireworks_the_Art_Science_and_Technique_by_Takeo_Shimizu Lukt me niet om plaatjes en info uit het boek te linken. Heb hier de pdf op mn pc staan. Staat ook een mooi stukje in over klco3 met S. Als je dat samen perst in je hand gaat het al fout.

Denk dat je die wel kan vinden op internet als torrent download. Heb het pdfje er bij gedaan via attachment hoop dat het lukt.

gr,

Fireworks_the_Art_Science_and_Technique_by_Takeo_Shimizu.pdf

Link to comment

Ik ben wel benieuwd naar de pagina waar die classificaties op staan ;) . Volgens mij heb je iets over het hoofd gezien of zo. Chloraat is veel gevoeliger dan perchloraat, dus lijkt het me vreemd dat er onjuiste informatie in zo'n hoog aangeschreven boek staat. Kijk maar eens naar pagina 230 van het boek zelf. Daar staat heel sumir iets uitgelegd over reports.

Link to comment

@Warez: Even een quote van Explosivescook:

....Verder staat overal gewoon duidelijk dat KClO3 gevoeliger is dan KClO4......


Verder staat ook op het forum, in databases en in VELE pyrotechnische referenties waarom Kaliumchloraat-flash gevoeliger is dan Kaliumperchloraat-flash. Enkele voorbeelden zijn compatibiliteiten als zwavel en andere zwavelhoudende stoffen. Daarnaast is kaliumchloraat an sich al veel gevoeliger dan kaliumperchloraat.
Link to comment
Ik heb ook slechte ervaringen met Cobra's, was de afgelopen vakantie in duitsland (dus ook met O&N ;) ), hier zijn cobra's dus gewoon in de supermarkt te verkrijgen!


Haha nee cobra's kan je echt niet in de super markt krijgen. Vooral niet in Duitsland. Hier zijn alleen buskruit knaller legaal, laat staan 48 gram flash :P .Je kan ze wel in Italië kopen. Cobra bevat niet echt goeie flash. Deze flash plopt ook niet maar sist meer. Je kan toch beter 30 gram 7/3 knallers maken kost minder en een leukere knal :P
Link to comment

Nee je kan ze niet in de super markt krijgen. Want ik woon 15 minuten rijden van Duitsland af , dus daar kom ik wel eens. Hier kan je alleen buskruit knallers kopen. Flash knallers alleen in het illegale circuit . Of in Italië .
.. Sorry voor deze irritante bump.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Heeft iemand ervarig met NaNO3/AL Flash? Zo ja waar moet je allemaal op letten?
En nog even terug te komen op het verhaal hier boven over Cobra 6. Zag dat er nu een nieuwe is met 28 gram Flash.
http://www.fishline-equus.com/catalog/inde...8e68949fa3a5545
Best dure dingen.

Check ook even die Bomber 99 ..... filmpje van gezien!! die wil ook niet naast je af laten gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=O4t7sRZsQ4M&hl=nl

Gr.

Edited by Warez
Link to comment
  • 1 month later...

×
×
  • Create New...