Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ik ga morgenmiddag (30 dec.) met een vriend een paar leuke KAS rookbommetjes maken voor oud-nieuw. We hebben 5kg KAS, 3kg suiker. Leuk misschien om een grote te maken. Iemand nog tips om het snel/goed droog te krijgen? Aangezien nieuwjaar niet ver meer weg is. Ik heb de oven en verwarming gezien in eerdere posts, maar deze laatste kon nogal lang duren las ik.

Link to comment

Er zijn wel snellere manieren (zoals een gasheater of infraroodstraler bij Boels huren) maar die zijn dan nogal prijzig
(zoals mijn voorbeeld)...

Je zou net als mona-toetje je hele verwarming kunnen volproppen met die dingen (door 't hele huis) en dan 's nachts even de varwarming aan/hoger kunnen zetten

Link to comment

Ik heb mijn keukendoeken echter niet zo bruin als ik ze hier soms voorbij zie komen, maar ze zijn wel keihard dus zal wel goed zijn.
Even iets anders, ik heb lege pringelkoker en zie op sommige filmpjes dat de rook en ontstekkingsvlam aan beide kanten eruit komt. Is dit door de druk of moet je de onderkant eruit halen... 6x30cm sterretjes in het midden voldoende?

Link to comment

Beste mensen ik heb een probleempje met mij kas suiker rookbommen, zo roken geweldig, alleen door de druk van de rok die er uit spuit, het spuit er zo hard uit dat er na 20 seconden het aliminiumfolie openbarst en de proppen papier er uit vliegen !!! dat is natuurlijk niet de bedoeling,

Moet ik misschien het er minder strak omheen wikkelen ? of zorgen dat de rook er aan 2 kanten uitkan ?

alvast bedankt, yellow

Link to comment

Ik heb een paar dagen geleden me eerst rookbom gemaakt dat was maar een kleintje (6 keukenrol velletjes maar) die deed tot mij verbazing best goed, hij ging alleen een beetje te hard want er schoten stukken keuken papier uit.
de volgende keer dus wat meer tape om het aluminiumfolie doen :P

Nu ben ik een rookbom voor oud en nieuw aan het maken ik heb al 4 keuken rollen gedaan en zijn droog ik heb ze nog ff onder de verwarming gelegt.


Ik ben er nog niet uit of ik 1 grote rookbom ga maken of een paar kleinere.
Straks ga ik nog 4 keukenrollen doen en morgen komt er nog een vriend van me die neemt ook een paar keukenrollen mee en waarschijnlijk ook kleurstof waardoor er bijvoorbeeld rode rook uitkomt, ben benieuwd ;)

Link to comment

hm, net 1.2 kilo kas met 0.8 kilo suiker gemengd en daar 2 liter heet water bij gedaan. Flink wat keukenrollen doorheen gegaan, alleen zinkt de kas steeds weer naar de bodem, dus de rest van ons mengseltje gaan we met kleinere hoeveelheden maken :P

Alle verwarmingsbuizen liggen al vol :shock:

Misschien een idee om een pak van die kleine rookbommetjes met kleur te halen bij de vuurwerkboer en dan dat stof bij de rookbom duwen, krijg je denk ik lichtelijk een klein beetje kleur erbij ;)

Link to comment

DionysuZ, beter roeren of of verhouding beter maken :wink:

Beetje onnozele vraag btw, maar wat voor keukendoeken gebruikt iedereen? 8) Ik heb de Maestro van Edet, want die zijn echt super stevig, maar met 1 keukenrol maak ik 400gr aan kas/suiker mengsel op.

Hoor dat sommigen daar heel wat meer rollen voor nodig hebben :P
Mss een tip? koop iets duurdere keukendoeken (meestal steviger en absorberen beter), ben je wel minder lang bezig ;)

Link to comment
en het stinkt, je moet tussendoor ook beetje roeren want aan de bodem komt een soort zand te zitten.


stinkt? het ruft als de neten :P vooral in de oven, als je dan die klep opentrekt komt er echt zo'n walm van ammonia-damp op je af.. niet goed..
na paar uren boven die oven bezig geweest te zijn heb ik meestal wel ff koppijn ;)
Link to comment
DionysuZ, beter roeren of of verhouding beter maken  :wink:  

Beetje onnozele vraag btw, maar wat voor keukendoeken gebruikt iedereen?  8)  Ik heb de Maestro van Edet, want die zijn echt super stevig, maar met 1 keukenrol maak ik 400gr aan kas/suiker mengsel op.  

Hoor dat sommigen daar heel wat meer rollen voor nodig hebben :P
Mss een tip? koop iets duurdere keukendoeken (meestal steviger en absorberen beter), ben je wel minder lang bezig  ;)


Kleine tip, koop gewoon goedkope rollen, absorberen ook goed, en zijn een stuk goedkoper. En een kleine vraag, hoeveel water voeg je toe aan 400 g KAS-suiker ?

hm, net 1.2 kilo kas met 0.8 kilo suiker gemengd en daar 2 liter heet water bij gedaan. Flink wat keukenrollen doorheen gegaan, alleen zinkt de kas steeds weer naar de bodem, dus de rest van ons mengseltje gaan we met kleinere hoeveelheden maken


Ik denk niet dat je KAS naar beneden zakt, de zwaardere en redelijk overbodige dingen die in KAS zitten, zinken naar de bodem. De ammoniumnitraat die je nodig hebt, blijft gewoon goed in je oplossing zitten hoor, dat donkere spul op de bodem is niet de NH4NO3 hoor :wink:
Link to comment

zoo net met Dionysuz en bro alles gesopt en gehangen.

in totaal:
2,5 kilo KAS en 12 keukenrollen

nu de hele nacht drogen (ga gelukkig ergens anders slapen)

op alle mogelijke plekjes verwarming de zooi gehangen ;)


en dan staan de kleine hoekjes nog niet eens op de foto
morgen alles rollen en bouwen

zullen het resultaat wel filmen :P

Link to comment

×
×
  • Create New...