Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

@toxicsnake: hoe heb jij die grote gemaakt uit het eerste filmpje :P

ik ga er dit jaar dus ook een paar maken met een vriend en ik heb er nu al zin in.

ik heb alle 12 de paginas hier doorgespit maar er is eerlijk gezegd niet veel nuttige info te vinden.

ik zat er ook aan te denken een kleurtje in je rookbom te krijgen en ik denk dat een goedkope oplossing is gewoon zo'n "red torch" eraan te tapen zodat de rook de kleur van de vlam krijgt :P
ik zag die dingen al bij de goedkoopste vuurwerkpakketjes zitten ;)

Link to comment
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

owja en wat boetes betreft hoef je denk ik niet veel zorgen te maken met vuurwerk, denk niet dat er veel politie rond rijdt om 12uur :P

het bedrag hangt puur af van de plaats, je geschiedenis en of het openbaar is...

mijn boete vorig jaar (30 dec)
politie had niks te doen
ik gezopen
baldadigheid

Op de openbare weg al op een voor publiek toegankelijke plaats tegen goederen baldadigheid plegen

55 euro + 3 uur aquarium ;)
Link to comment
@toxicsnake: hoe heb jij die grote gemaakt uit het eerste filmpje :P

ik ga er dit jaar dus ook een paar maken met een vriend en ik heb er nu al zin in.

ik heb alle 12 de paginas hier doorgespit maar er is eerlijk gezegd niet veel nuttige info te vinden.

ik zat er ook aan te denken een kleurtje in je rookbom te krijgen en ik denk dat een goedkope oplossing is gewoon zo'n "red torch" eraan te tapen zodat de rook de kleur van de vlam krijgt :P
ik zag die dingen al bij de goedkoopste vuurwerkpakketjes zitten ;)

check dit, wat ik voorgaande jaren deed:
[100% resultaat] rookbom > sterretjes in PVC buis


Alle informatie die je nodig hebt, kan je vinden op deze pagina http://www.members.pyroforum.nl/gamekeeper/kas_suiker_rookbom.html En hoe ik mijn rookbom heb gemaakt ? gewoon zoals op die pagina staat. En als je er een kleur aan wilt geven, gaat dat niet lukken met jou "red torch". De rook verandesr niet van kleur. Anders kan je er net zo goed met een rode lamp erop schijnen en zeggen "KIJK, rode rook! "
Link to comment

Voor gekleurde rook moet je dure en giftige chems hebben. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het lijkt mij zonde van je geld. en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat keukenpapier het beter doet, maar dit ligt denk ik ook aan het feit dat je dat zeer klein kunt oprollen, waardoor de verhouding tussen afmeting en gewicht scheef komt te liggen en een keukenpapier rookbom met een evengroot volume veel meer rook uit zal braken dan een van theedoeken.

Link to comment
dankjewel toxicsnake voor de uitleg, ik vond het een zeer duidelijk filmpje :P... m'n papieren lappen liggen op dit moment op te drogen en ik ben erg benieuwd naar het resultaat. ff voor de duidelijkheid: er hoeven dus geen gaten in het totaal pakketje??

iig thnx

ps: wat moet je met 2 psp's :wink:


Dank je, dat filmpje stond er eerst op, later weer niet en vanochtend zag ik hem er weer opstaan. Hij was eerst voor een vriend bedoelt, maar toen kreeg ik best vaak vragen over hoe het nu precies moet.

ps: ik heb geen 2 psp's, wel 2 dozen, laten we het zo zeggen, hij had 5 dooie pixels, ik stuurde hem terug en kreeg 2 weken later een nieuwe, de doos en accesoires mocht ik houden, behalve de accu en oplader, voor de rest had ik alles dubbel. Zo kom ik aan 2 dozen. Wel grappig dat je dat gezien had.
Link to comment

hey ik ben nieuwe :P;)
in iedergeval ik heb nu op me kamer
500 sterretjes liggen (4€) :D
1kg kammonsalpeter (nep mest)
1kg oude doeken (tja)
500g poeder suiker

ong alles dus maar in iedergeval ik heb er al 2 gemaakt de eerste ging niet aan (denk dat ik hem te strak had opgerold)
dus de 2e was losser die ging al beter maar hebben julllie geen last van dat alleen de binnenkant van het doek aan gaat bij mij zie je een streep door het midden gaan dan daarna stopi met roken :P
benzine misschien een optie?

hierbij de vraag HOE STEKEN JULLIE HEM AAN

Link to comment

ey toxicsnake is het misschien een idee op je eigen guide te maken zoals op dat filmpje was ZIEK!
kan je misschien stap voor stap precies alles uitleggen? PLEASE!!!!


heel veel respect (woon je vlak bij de jaap eden baan?)

hey morpheus ik heb normale handoeken

Link to comment

Met mijn vorigen doeken had ik het probleem dat ze heel slecht branden, nu heb ik al een heel stapel nieuwen van keukenpapier en dat werkt veel beter!
Ik raad iedereen aan om keukenpapier te gebruiken.
Nu heb ik ook nog de doeken stof maar met een paar sterretjes krijg ik ze nog steeds niet goed aan, heeft iemand hier een idee voor ?

Verder ga ik morgen nog even proberen om een helen wc rol in het papje soppen en dan maar lang genoeg laten drogen, is snellen manier , hoop dat het werkt.
:P
mzzl Bamibal

Link to comment


denk je niet dat je beter die plaat weg kan laten, dan droogt het wat sneller.


Opzich zouden ze sneller drogen als je wat meer luchtcirculatie hebt, maar warme lucht stijgt op, dus dat zal niet zo een probleem zijn denk ik. Daarbij isoleert piepschuim nog best aardig.
Link to comment

×
×
  • Create New...