Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Guest Richard

Whahaha, precies dat is ook de reden van mijn bovenstaande vraag. Als je het als een sjakie zou afsteken zou het wel kunnen werken, maar NH<sub>4</sub>NO<sub>3</sub> trekt water aan (algemeen bekend).

Link to comment

Ik stop ze altijd in aluminium folie, iets van 6-8 lagen, goed luchtdicht, dan onderkant dichtslaan op de grond. bovenkant goed dichtknijpen en de naden aan de zijkant dichtmaken met plakband. Zodra ik heb afsteek, haal ik de bovenkant open, en steek hem aan tot hij goed aanstaat ( als ik geen sterretjes gebruik, als ik die wel gebruik steek ik die natuurlijk aan. ) hij gaat dat roken, en zodra hij echt goed rookt, gaat hij piepen en knalt de onderkant open, zo kan de rook er aan 2 kanten uit. Misschien komt het omdat jouw pringel bus niet open kan springen.

hier zie je hoe hij eerst rookt aan 1 kant.
http://rapidshare.de/files/8174818/ROOBOM_...2_0001.jpg.html

hier zie je hem aan 2 kanten roken
http://rapidshare.de/files/8174829/ROOBOM_...2_0002.jpg.html

je kan bij het 2e plaatje ook goed zien hoe hij dichtgeplakt is, een paar lagen van dat bruine inpak tape, en daartussen gewoon van dat wil/geel achtig tape ( dat was meer voor de sier. gewoon doorzichtig plakband werkt ook goed )

Link to comment

Ik heb iets nieuws geprobeerd, en mij beviel het prima, een manier om snel veel (niet hele grote) rookbommen te maken:
Gooi een zooi KAS en suiker bij elkaar en heet water erbij tot alles opgelost is. Pak dan een hele zak WC-rollen, en haal daar (misschien even lossnijden) de kartonnen binnenkant uit. Je hebt nu een aantal rollen, en die leg je er omdebeurt in. Laat het even erin trekken en schep er met een lepen ofzo nog wat vocht op de bovenkant enzo dat het ook binnenin vol zit. Knijp het dan nauwelijks uit, echt nog zwaar en nat, en leg het dan op een hete verwarming. De eerste paar uur moet je 'm af en toe even omdraaien waardoor het vocht langzaam weer terugzakt naar de andere kant, want zo houd je het meeste spul erin over. (leg wel wat kranten op de verwarming) De droogtijd is ongeveer 2 dagen omdat het zo dik is, maar je hoeft er niks aan te doen. Na twee dagen (waarin je 'm twee keer per dag omdraait ofzo) is het droog. Druk 4 sterretjes(minder kan ws ook, maar niet geprobeerd) erin, en doe één band tape eromheen om 'm klein te houden terwijl je alu folie eromheen rolt. (die ook nog even verstevigen met een paar banden ducktape)

De rookbom die je nu krijgt is erg leuk, want je hebt een heel breed pakketje, waardoor de druk zich enorm opbouwd. Ik had 'm dichtgemaakt met een hele zooi ducktape, en op gegeven moment werd de druk zo hoog(de rook spoot er echt heel hard uit) dar hij open plofte...en daarna nog verder rookte. Je krijgt in een niet hele lange tijd een ziekelijke hoeveelheid rook eruit. Ik kreeg uit ongeveer 500 gram spul 2 rollen.
Ik vind dit een makkelijke manier en een relatief spectaculair resultaat voor een rookbom. Het enige nadeel vind ik de droogtijd van 2 dagen, maar das niet zo'n probleem vind ik.
Ik zou zeggen probeer het ook eens :P

gr, Hellbound>LordOfDark

Link to comment

Hey mensen,
Vrijdag ga ik sinterklaas vieren met een groep vrienden (nu nog tentamenweek, daarom vier ik het niet vandaag of vorig weekend)
Dan wil ik een FeestKasteel maken als suprise.
De 4 "torens" van het kasteel bestaan dan uit 4 pringlebussen met zo'n rookbom erin en dus ook 4 lange sterretjes om de boel aan te steken (nog veel meer sterretjes in de rookbom zelf om het brandende te houden).
De rest van het kasteel is van hout en daarin zitten de cadeautjes...
Is dit een goed idee? Want op die filmpjes zag ik dat de buitenkant van die dingen grotendeels intact bleef.
Maken jullie vaak meervoudige rokenbommen?

Groeten Wouter

Link to comment

×
×
  • Create New...