Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

Dude je moet gewoon tape eromheen draaien boeie dat het smelt echt dom he ik bedoel het word togh veel te heet om her te gebruiken of wat je er ook mee wou doen trouwens die bruine tape is vet kut je moet ''duckt tape'' (isolatietape) hebbe


Wat is dit dan voor Nederland's?

Die andere 2 reply's van je, heb ik gewist, dat was helemaal een drama. Je hebt duidelijk de Regels niet gelezen, je krijgt hiervoor dan ook een waarschuwing. (zie pm)

In vervolg, verwacht ik nette en informatiehoudende posts!
Link to comment
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ik begrijp ook niet waarom je hem vast zou willen houden, je gaat er heel erg van stinken iig. Met oud en nieuw ga ik een grote maken. Maar is het dan handige om handoeken te gebruiken? Anders heb je zoveel van die lapjes keukenrol liggen. En een vriend van mij maakt ook een soort van kalium rookbom. Dan steken we hem tegelijk af. Dit film ik natuurlijk ook.

Link to comment

Ok maar wel veel werk om een stuk of 6 keukenrollen uit te vouwen en dan goede lengte en onderdompelen en dan drogen, en mijn verwarming is geen 20 meter lang....helaas. Maar of is het een goed idee om gewoon een hele keukenrol onder te dompelen die 2 dagen ofzo te laten drogen? Hoe doe jij het altijd?

En het lijkt mij ook dat keukenrol beter brand..

En oja wat ik nog wilde vragen : Wat voor een boete krijg je als je gepakt wordt? Jij had toch een boeten gekregen?

Link to comment

ik heb er net ook een geprobeert te maken maar hij deed het niet :P
Hoeveel lucht moet erbij kunnen? Moet je veel ruimte over laten of moet je het voor en einde helemaal goed dichttapen? Want bij mij ging 'ie vanzelf uit en zag je alleen op de plaats vd sterretjes in het midden dat het weggebrand was (misschien was het wel te vochtig :P)

Link to comment
hey yellow :P jij ook hier ?

Maar iets anders wat zit er eigenlijk in KAS? In deze topic zag ik dat er ammoniumnitraat in zat, maar wat zit er verder nog in.

Het is het de bedoeling dat je KAS zelf maakt of kan je het ook ergens kopen ?

Alvast bedankt.


jah ik had ook nog een vraagje kan je ipv kalkamonsalpeter ook chilisalpeter gebruiken????
Link to comment
He toxic, hoe maak jij precies die grote rookbommen, met pakketten keuken rol? En de ontbranding gewoon met 3 pakjes sterretjes in het midden? is dat wel genoeg?


ik gebruik er ongeveer 20, 5 zal ook wel goed zijn, maar het geeft altijd zo'n leuk effect :P



hey yellow :P jij ook hier ?

Maar iets anders wat zit er eigenlijk in KAS? In deze topic zag ik dat er ammoniumnitraat in zat, maar wat zit er verder nog in.

Het is het de bedoeling dat je KAS zelf maakt of kan je het ook ergens kopen ?

Alvast bedankt.


Oke, als je heel even goed kijkt op deze pagina http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/kas_suiker_rookbom.html dan zie je rechts boven aan een plaatje, waarop je een pak ziet met daar op "kalkammonsalpeter" in andere woorden, KAS.

jah ik had ook nog een vraagje kan je ipv kalkamonsalpeter ook chilisalpeter gebruiken????


weet ik niet, maar ik weet niet wat chilisalpeter is, volgens mijn binas bestaat het groten deels uit natriumnitraat. En ik weet niet of je daar een rookbom mee kan maken.
Link to comment


ik gebruik er ongeveer 20, 5 zal ook wel goed zijn, maar het geeft altijd zo'n leuk effect :P





Oke, als je heel even goed kijkt op deze pagina http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/kas_suiker_rookbom.html dan zie je rechts boven aan een plaatje, waarop je een pak ziet met daar op "kalkammonsalpeter" in andere woorden, KAS.



weet ik niet, maar ik weet niet wat chilisalpeter is, volgens mijn binas bestaat het groten deels uit natriumnitraat. En ik weet niet of je daar een rookbom mee kan maken.



ik probeer het gewoon voorzichtig ik laat het jullie weten of het is gelukt
:D:D:D:D: :D
Link to comment

In het midden gewoon een paar sterretjes en dan de rest erom heen rollen. Na de 12e keukenrol gaat dat vaak nogal moeilijk omdat hij er niet meer helemaal in 1 keer omheen kan. Dan zet ik de andere rollen vast met ...... spijkers, dat gaat verrassend goed. zolang je er maar voor zorgt dat ze niet uit gaan steken waardoor ze door het aluminiumfolie heengaan.

Link to comment

Hallo, 8)
Ik had al 2 kas-rookbommen gemaakt en zijn erg goed gegaan, ik stond er zelf versteld van.
Maar nu heb ik er eergister nog een hoop doeken met kas en suiker laten drogen op de verwarming, ze zijn nu al zeker droog en erg stijf.
Maar nu ging ik er maar een testen en was erg teleurgesteld, hij presteerde amper, toen ik hem openmaakte was ook alleen het stuk rondom de sterretjes aangefikt.

Wat kan het probleem zijn? , ik heb nu anderen stof ( vorigen keer badstof) en heb gemerkt als ik de doek op tafel leg en een beetje oprol dat er dan fijne korreltjes op de tafel achterblijven.

Hoop dat iemand kan helpen .

groeten Bamibal

Link to comment

Het beste wat ik hier op kan zeggen is neem nou gewoon de tijd voor zo'n rookbom, en laat 'm lang genoeg drogen. Als je slim bent, maar je eerst een rookbom, en in de uren(laat het desnoods een dag of twee op een warme kachel liggen) dat de rookbom droogt maak je OF meer rookbommen OF andere pyrotechnische dingen. In het ergste geval moet je je tijd verdoen in de kerstvakantie met iets minder nuttigs, maar dan doet je rookbom het tenminste! Neem de tijd en dan komt 't wel goed.

Link to comment
Het beste wat ik hier op kan zeggen is neem nou gewoon de tijd voor zo'n rookbom, en laat 'm lang genoeg drogen. Als je slim bent, maar je eerst een rookbom, en in de uren(laat het desnoods een dag of twee op een warme kachel liggen) dat de rookbom droogt maak je OF meer rookbommen OF andere pyrotechnische dingen. In het ergste geval moet je je tijd verdoen in de kerstvakantie met iets minder nuttigs, maar dan doet je rookbom het tenminste! Neem de tijd en dan komt 't wel goed.


De doeken zijn kurk droog en ik denk dat het aan de doeksoort ligt of het is gewoon niet goed afgegaan, sta een beetje voor een raadsel, morgen met dezelfde reeks nog eens proberen.
Kan ik de doeken opnieuw gebruiken?

Groeten en bedankt.
Link to comment

Ik heb geen idee wat aluminium tape is.

Maar, ik denk dat keukenpapier beter werkt omdat het gewoon beter brandt. Maak maar eens een prop van je keukenpapier en een van een theedoek (of zoiets) houd ze alle 2 boven een vlam en kijk welke het snelste aan gaat. Ik denk dat dat het keukenpapier is.

Link to comment

×
×
  • Create New...