Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

Ik ga het zeker buiten doen, wat dacht jij dan? Binnen?
Nee ik wilde het eigenlijk als een soort "openingsceremonie" van het kasteel doen...

En als alles brandt, moet iedereen sinterklaas liedjes zingen... totdat het vuur uit is...

Lache toch? Ik ga met mijn suprise al die andere gasten overrulen...

Maar ik denk dat het wel handig is als ik diegene eerst alle cadeautjes eruig laat halen...

Wat voor effecten kan ik verwachten met 4 rookbommen>?

Link to comment
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ey gasten, heb gister stikstof mest gekocht voor 5.40 voor 5 kilo dat groene pak.
Gelijk rookbom maken, en van de 4 velletjes die we over haden zo een mini rookbom gemaakt en het werkt e echt perfect! :P kwam nog best veel rook vanaf! DIe groter was 1 kilo suiker en 1.5 kilo kas, dat gaan we filmen en dan upload ik het hier wel. Maar het is nu echt mistig dus het heeft niet veel zin om het nu te doen maar ik zie wel. iig bedant! wekrt perfect!

Link to comment

We hebben het net gefilmd, we filmen en soms van dichtbij en ook gewoon van heel de omgeving, maar het is een analoge camera dus eerst ff op de computer zetten en bewerken, uiterlijk volgende week het filmpje af te hebben, ik zit namelijk erg in tijdnood met me huiswerk( PO shit enzo) mjah jullie zullen het wel zien! En we hadden 2 rollen gemaakt dus waarschijnlijk gaat er zondag nog 1 af.

Link to comment

Hey, ik ben op dit moment met mijn eerste rookbom bezig (KAS-rookbom). De doeken hangen nu te drogen.

Ik heb de verhoudingen van de tutorial gebruikt, 4suiker : 6KAS. daarna 500ml kokend water toegevoegd, maar op het laatste hou ik nog een beetje 'drap' over op de bodem van mijn kom. Is dit erg of betekend dat gewoon dat er een overmaat was van een bepaalde stof?

En hoeveel doeken kun je zo ongeveer uit 140gr suiker + 240gr KAS halen? Ik heb er nu ongveer 8 doeken uitgehaald (1doek = 4 lagen keukenrolpapier), is dat genoeg of moet ik volgende keer meer water gebruiken? want op fotos van de tut, + andere forum berichten heeft men veel meer doeken. Of moet ik beter uitwringen oid?

Bedankt alvast :P

Link to comment
Hey, ik ben op dit moment met mijn eerste rookbom bezig (KAS-rookbom). De doeken hangen nu te drogen.

Ik heb de verhoudingen van de tutorial gebruikt, 4suiker : 6KAS. daarna 500ml kokend water toegevoegd, maar op het laatste hou ik nog een beetje 'drap' over op de bodem van mijn kom. Is dit erg of betekend dat gewoon dat er een overmaat was van een bepaalde stof?

En hoeveel doeken kun je zo ongeveer uit 140gr suiker + 240gr KAS halen? Ik heb er nu ongveer 8 doeken uitgehaald (1doek = 4 lagen keukenrolpapier), is dat genoeg of moet ik volgende keer meer water gebruiken? want op fotos van de tut, + andere forum berichten heeft men veel meer doeken. Of moet ik beter uitwringen oid?

Bedankt alvast :P


Voor het water houd ik altijd aan dat ik 10% meer water heb dan KAS+SUIKER. Dus bijvoorbeeld, 120g KAS 80g suiker en dan 220 ml kokend water, en uit 200g KAS en SUIKER haal ik 1 keukenrol , dus 400g 2 keukenrollen. ( 1 keukenrol is ongeveer 40 vellen )
Link to comment

Nou k heb gisteravond opweg naar de disco mijn eerste rookbommen afgestoken, en ik moet zeggen dat het geslaagd was :twisted:

Toxicsnake, ik ben nu van plan om met oud en nieuw een wat grotere versie van de KAS-rookbom te maken, maar hoe heb jij de ontbranding van jou'n grote 5kg rookbom aangepakt?
Als je een paar sterretjes in het midden steekt, ontbrand dan wel al het papier, gezien de nogal grote omvang van jou'n rookbom?

* nee geen filmpje gemaakt gister, komt met oud en nieuw :P

Link to comment

*kuch*6 kilo *kuch*
Als je hem aansteekt, gewoon lekker veel sterretjes in het midden, stuk of 20 dat geeft ten minste nog een leuk effect :P. Die steek je gewoon aan, hij brand vanaf het midden naar buiten, dat is handig en soms wel vervelend, als hij uit zou moeten gaat dat nogal slecht lukken. Zoals die en keer dat ik een boete kreeg voor mijn rookbom, hij zei dat ik hem uit moest maken, hij zei

gooi hem maar in het water


Maar ja, hij bleef drijven en hij bleef dus ook roken. :P
Link to comment
Weet iemand goede tape voor het eromheen binden van de rookbom?
Bij mij word hij te warm en smelt het zeg maar.

p.s. Ik gebruik gewoon normale tape(bruine).


Wat maakt het uit of het smelt, het is niet alsof je hem in je hand moet houden, maar misschien kan je ducktape gebruiken, dat is wel iets dikker en steviger dan dat bruine tape.
Link to comment


Wat maakt het uit of het smelt, het is niet alsof je hem in je hand moet houden, maar misschien kan je ducktape gebruiken, dat is wel iets dikker en steviger dan dat bruine tape.


Haha, in je hand houden lijkt me inderdaad niet slim.
Kameraad van me wou mijn rookbom laatst ook vastpakken, totdat die zag dat overal kokend suiker uitkwam :P hij liet hem toch maar liggen :wink:
Link to comment
er zit ongeveer 70% ammoniumnitraat in KAS, 30% magnesium ( ik weet niet precies wat nog meer ). maar je kan er ook zelf achterkomen dat er ongeveer 70 % Ammoniumnitraat in zit want, als je de NH4NO3 eruit haalt, moet je dat met het zelfde gewicht in suiker gebruiken. en 70% van 60 is ongeveer 40.( daarom is er die 4 suiker 6 kas verhouding )


Buskruid maken is veel vetter ik heb thuis nog een paar kilo buskruit ligge en nog een stel metalen ''pipebombs'' (pijpbommen) 8) 8) 8)
Dat is egt wreed veel vetter als rookbommen :wink:
Link to comment


Haha, in je hand houden lijkt me inderdaad niet slim.
Kameraad van me wou mijn rookbom laatst ook vastpakken, totdat die zag dat overal kokend suiker uitkwam :lol: hij liet hem toch maar liggen :wink:


Dude je moet gewoon tape eromheen draaien boeie dat het smelt echt dom he ik bedoel het word togh veel te heet om her te gebruiken of wat je er ook mee wou doen trouwens die bruine tape is vet kut je moet ''duckt tape'' (isolatietape) hebbe
Link to comment

×
×
  • Create New...