Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hey ik had laatst een rookbom gemaakt met doeken in een pringles bus maar ik kreeg de doeken niet aan met 2 sterretjes :? (ze waren kurk droog)

klopt het dat de doeken helemaal stijf zijn als ze droog zijn????
maarja ik ga het maar eens proberen met keukenrol 8)  :!:


Ja ze zijn dan helemaal stijf en een keukenrol is idd beter dan doeken.
Link to comment

Als je op de site gewoon het filmpje download die Toxicsnake heeft gemaakt(bedankt daarvoor!) dan weet je precies hoe je het moet maken.. ik heb intussen mijn eerste rookbom gemaakt(nog niet afgestoken) maar ik weet denk ik al wel wat ik fout heb gedaan, te weinig sterretjes, niet goed strak opgerold en te weinig alu-folie... Kan ik de rookbom nog uit elkaar halen om er meer sterretjes in te doen, strakker op te rollen en nieuw en meer alu-folie omheen te wikkelen ?

Link to comment
Als je op de site gewoon het filmpje download die Toxicsnake heeft gemaakt(bedankt daarvoor!) dan weet je precies hoe je het moet maken.. ik heb intussen mijn eerste rookbom gemaakt(nog niet afgestoken) maar ik weet denk ik al wel wat ik fout heb gedaan, te weinig sterretjes, niet goed strak opgerold en te weinig alu-folie... Kan ik de rookbom nog uit elkaar halen om er meer sterretjes in te doen, strakker op te rollen en nieuw en meer alu-folie omheen te wikkelen ?


Ja dat kan, zolang je hem maar niet te lang in de lucht houd, dan worden ze weer nat, en dat willen we natuurlijk niet hè :wink:

je kan ook zodra je alles van elkaar af hebt gehaald, alle stukken nog even op de verwarming leggen, zodat er zo min mogelijk vocht in de doeken komt.
Link to comment

Ik hem 1 uur geleden uit elkaar gehaald en meteen weer in elkaar gezet... Ze waren niet nat geworden en nu ziet hij er ongeveer hetzelfde uit als die op jouw filmpje toxic, iets minder aantal gram kas want ik moest wat weggooien omdat het blik wat ik gebruikte lekte.

Link to comment

heej mense,

Ik heb nu voor het eerst een kas suiker rookbom op de manier van toxicsnake gemaakt, voorheen deed ik het altijd anders, dit werkt toch beter :wink:

Foto van mij voorraad sterretjes, er komen er nog meer op 29 december:


Filmpje, in het donker helaas, er was wel licht van een schijnwerper dus wij zagen het perfect, op het filmpje zie je echter bijna niks, maar toch voor het idee.
Dit was trouwens 1 pakketje keukenpapier, 6 stukjes. Dus heel er weinig.

groeten uit delft, yellow

Link to comment
kheb vanmiddag 8 rollen gedaan, morgen weer 8. Maar ik mocht ze nu niet op de verwarming hangen want dat gingen plakken enzo van mn pa. Dus heb ik ze nu op het balkon te drogen gehang. Vanavond maar binnen halen en dan op een kartonnetje neerleggen op kamer ofzo.


Haha ouders..
Ik had vandaag hetzelfde probleem.
"Maar dan gaat de verwarming weer plakken, zoals de vorige keer".
Toen MOEST het maar in de oven, mits ik die daarna wel helemaal schoonmaakte.
Geen probleem :P 12 vellen in een half uur zo hard als steen ;)

Nu het sponsje + sopje nog :cry: :wink:
Link to comment

half uurtje op ong. 70/80'c.
Dan blijven ze gewoon 'wit', zet ik ze een half uur op 100'c dan begint het proces al in de oven, niet dat ze gaan roken,
maar de doeken worden dan al zwart/bruin, wat er volgens mij op duidt dat het suiker aan het carmeliseren is?

Trouwens, ik heb een hete-lucht-oven.
Volgens mij maakt dit ook uit, want een andere forummember probeerde hetzelfde in een elec. oven, en na een uur waren zijn doeken nog niet droog.. :? wel beetje vaag mja :P

Link to comment

×
×
  • Create New...