Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eindelijk... eindelijk alles gelezen ... ik wou dit gewoon eens zeggen...
en ik denk dat gelijk voor die echt grote rookbommen je mss aanmaakblokjes kan versnipperen tss die lagen(veel mensen klagen immers dat ze doven eens die 'sterretjes' uitzijn) aanmaakblokjes hiermee bedoel ik dan bv ZIP is dit een goed idee? ook als echte ontstekingsbron want in belgie kennen we niet echt 'sterretjes' vrees ik...
bye :)

Link to comment

al sinds een jaar maken we hier in leersum rookbommen
vooral de KAS-suiker rookbom. :)

vorige week had k er weer een gemaakt precies zoals hier beschreven staat. maar toen k hem aan stak kwam er een vlam uit
en daarna begon hij maar een heel klein beetje te roken :?: :?:

k had t precies gedaan zoals de voorgaande keren maar op de een of andere manier dee k nu iets fout.
de keukenrollen waren goed droog k had t in allumin. folie gedaan.

denkt iemand te weten wat ik fout dee ? alvast bedankt...

Link to comment

ik heb nu ook 1 keer een KAS suiker rookbom gemaakt en die deed het prima 8) maar nu heb ik ergens gelezen dat je er ook kaarsen van kunt maken nou is dus de vraag of iemand van jullie dit al een keer geprobeerd heeft en welk resultaat (sneller/beter) is

Link to comment

hallo ik denk opeens aan iets
kun je niet gewoon je KAS en suiker oplossen in water en dan dus het vocht scheiden van het bezinksel (het bezinksel is niet nodig hé?) en dan het water van je oplossing laten verdampen heb je dan een stof die zo ook rookt of zijn die doeken nodig als brandstof? en verbeteren je doeken naar mate er meer cellulose in zit? (op mijn wc-papier staat er namelijk dat het puur cellulose is)

Link to comment


Ik snap niet wat je bedoeld, zoals jij het daar stelt, wil jij een "kaars" maken van een rookbom?


er stond daar dat als je de KAS platstampt tot een soort poeder en er suiker bij doet (zelfde een heden als gewoon) en het dan in een pannetje doet en verwarmt totdat alles gesmolten is. in een potje lontje erin uit laten harden en dan heb je een kaars maar er stond niet bij beschreven hoe groot het resultaat was kwa rook dus..
Link to comment

Skizo, je moet niet alles geloven wat je op internet leest, je kan zelf ook wel bedenken dat dat geen kaars gaat worden! Neem eens rustig de tijd om alle topics hier door te lezen en eventueel wat op google ofzo.
Je snapt toch wel hoe het werkt als een kaars brandt?

Link to comment

hallo,
ik zou ook graag een rookbom maken maar ik beschik niet over de KAS waarmee jullie ze maken. ik heb wel een andere meststof die de volgende samenstelling heeft : 14%N (opgedeeld in 8.5%ammaniumstikstof + 5.5% nitraatstikstof), 7%P2O5, 17%K2O, 2%MgO, 27%SO3 en 0.07%DMPP. nu was mijn vrag: zou het met deze meststof even goed lukken en blijven de verhoudingen meststof - suiker - water dan hetzelfde? :roll:

Link to comment

Als wij het hebben of een KAS-rookbom dan bedoelen wij ook een KAS-rookbom. Andere meststoffen gaan dus niet werken (KNO3 uitgezonder he :)).

Hoeveel van die suffe vragen ''ik heb geen KAS, maar werkt dit ook?'' hebben we nu ondertussen niet gehad??? Volgens mij heeft dit topic een beetje zijn waarde verloren.

Link to comment

×
×
  • Create New...