Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ach mensen, al die sterretjes, rookbommen roken beter als je bv. 4 rookbommen maakt met 3 pakketjes in elke en sterretjes+aliminiumfolie, dan dat je 12 lappen in een rookbom doet, echt waar.
Daarom heb ik zoveel sterretjes ( het zijn er trouwens wel iets te veel hoor, maar rookbommen kan ik het hele jaar lang door maken, dus altijd handig om in huis te hebben :wink:

Link to comment
@ ToxicSnake,  

aan 400gr kas/suiker voeg ik 500ml water toe :P
Dat heb ik binnen 1 uur droog in de oven, weer rookbommetje klaar. Het is hier al de hele week elke avond massaproductie  ;)


Ach, ik doe er 12 per dag, dat gaat ook wel snel als ik het iedere dag zou doen. Ik ben trouwesn gestopt bij de 25 rollen, KAS was op :? :evil:
Link to comment

Ik had gisteren een zak Kalkamonsalpeter gekocht, maar dit waren allemaal witte bolletjes, dus ik verwachte dat het helemaal niet zou werken omdat jullie allemaal bruine mest gebruiken. Maar het werkte echt ongelovelijk goed!! het rookte heel snel, max 1 minuut maar de rook opbrengst was zeer hoog. ik zal bij de volgende ook maar even filmpje proberen te plaatsen.

Alexandre

Link to comment
whahaa
de test met 1 vel ging perfect.
hebben nu net een klaar van 1,85 kg  :P  

vannacht op een druk kruispunt :P
en we gaan filmen.

we hebben hem 2x zo lang gemaakt (dus 2 velletjes naast elkaar)

gaan nu ff een "kleinere" testen om te kijken hoe we het beste kunnen tapen.


Zet hem NIET op een druk kruispunt, en waarom 's avonds, als je het dan toch op een druk kruispunt doet, denk je dat het 's nachts drukker is ? ;)
Link to comment

bij ons is een 'feestwinkel' waar ze het hele jaar verkopen, ze zijn door het jaar heen zelfs goedkoper als nu :S

ik heb trouwens vandaag mijn eerste rookbom afgestoken(niet gefilmd) en die deed het goed ! Ik maak er nog een paar voor bij voetbalwedstrijden en dan zal ik het filmen :P

Link to comment

Heey ik dacht als je nou een rookbom maakt en die in een cola fles doet.
Bv je snijdt de cola fles doormidden en je doet je rookbom er in en je plakt de cola fles er weer op met secondelijm en je steekt hem aan doormiddel van een lang sterreje ofzo.






wat is jullie mening

Link to comment

Ik vind het een zinloos idee :P

-Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van alu-folie of gewoon een pringles bus? Je bent er alleen maar langer mee bezig.
- De doeken kunnen er ook nooit zo strak in komen te zitten als het kan in alu-folie of een pringles bus, omdat de fles naarmate naar boven, steeds smaller wordt. Dus moet je je doeken op verschillende lengtes gaan afknippen?

Kortom, leuk idee, maar werkt niet en is teveel werk (aangezien je er geen voordeel uithaalt?) :idea:

Link to comment

×
×
  • Create New...