Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
N2O

Ik Ben N2o

Recommended Posts

Hallo,

Ik Ben dus N2O.
Ben 16, ik Woon in oost-vlaanderen en dwaal al een dik half jaar rond op dit forum dus heb ik besloten van me te registreren.

Ik heb al redelijk veel ervaring met chemie(algemene proeven), Secondaire explosieven(NG, HDN, AN-Dynamiet,...), pyrotechniek(paar raketjes(?), fontijnen en stars, niet zo veel dus) enz...

Ik heb ook de regels al een aantal keer gelezen.

Mijn volgende projecten:
-Rokend salpeterzuur maken
-RDX
-IPN
-Methylnitraat

Als er nog vragen zijn, stel ze maar:)

Mvg N2O

Edited by N2O

Welkom van mij... Nog een belg er bij :huh:
Als je al zo veel ervaring hebt, dan ben ik er zeker van dat je heel wat zal bijbrengen aan dit forum.

Gr33tzz
Ps: 100ste post :P

Welkom.

Nog even een zacht duwtje in de rug: leer zoveel mogelijk over het pracktisch handelen van HE i.v.m. veiligheid, een ongeluk zit in een kleiner hoekje dan je denkt :huh: de gevolgen zijn natuurlijk groter naarmate je er meer van maakt. HE is niet aleen chemie maar levert ook veel meer kinetische energie dan normaal vuurwerk,

Bedankt :D
Ik heb op dit moment 2 dromen :P
MDMA (ok, ja het is drugs maar dromen mag hé)
HNIW (zal waarschijnlijk nooit lukken maar ja.)

@Dieselpower: Gefeliciteerd met je 100ste post :huh:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Snooby
      Loodnitraat is een belangrijke stof bij het vervaardigen van diverse HE's, waaronder uiteraard loodazide. Omdat ik het bijna niet gebruik heb ik genoeg aan enkele grammen, vandaar dat ik het liever zelf maak dan een kg oid te moeten kopen. Let op bij het maken van loodnitraat omdat het giftig is en mogelijk kankerverwekkend. Draag daarom handschoenen en een stofmaskertje. Doe de synthese buiten omdat loodnitraat samen met het water dat je verdampt mee de lucht in kan stuiven.

40 ml salpeterzuur 67% aangedund met water tot 60 ml. Daarna zo'n 30 gram daklood erbij en verhitten in een oliebad. Zo loopt de temperatuur rustig op tot 125 graden (ongeveer). Reactie laat zich duidelijk herkennen door het vrijkomen van NoXgassen (bruin, giftig). Als de reactie tot zijn einde loopt doe je er wat water bij en filtreer je eventuele loodresten. Daarna damp je de oplossing rustig in (voor mensen met geen magneetroerder, gebruik een oliebadje om redelijk gecontroleerd de oplossing uit te koken, en meteen het loodnitraat te drogen).

Echter, na 2 x opnieuw uitdampen (waaronder eentje met filtratie van de heldere loodnitraatoplossing) blijft mijn loodnitraat een zeer lichte groene gloed houden..

Ik vroeg mij dus af of jullie denken dat dit invloed kan hebben bij het maken van LA.. Ik gebruik namelijk zoveel mogelijk zuivere stoffen. Het is iig geen kopernitraat aangezien dit niet in daklood voorkomt. Ik heb het daklood niet helemaal goed gewassen dus mogelijk komt het van wat plantresten oid. Het betreft een zeer kleine verontreiniging, maar ik wilde jullie ook even wat over loodnitraat vertellen, hehe. Grt
    • By Duvel
      Omdat ik erg geintresseerd ben in crackling stars, wilde ik ze ook maken.
      En JA, ik weet dat loodoxide (Pb3O4) heel giftig is.
      En JA, ik heb er theorie over.
      Maar goed, ergens had ik gelezen dat je het ook zelf kan maken, door lood boven een salpeterzuur bad te hangen, en dan het zuur verhitten zodat de dampen op het lood neerslaan.

Maar ik dacht zelf aan iets anders, ik had iets gelezen over een loodaccu en toen kwam ik op het volgende idee .
      Is dit mogelijk d.m.v. elektrolyse:
      H2SO4(aq) + 3Pb (s) --> Pb3O4(s) + 2H(g) + S(s) ???

De anode & cathode zijn van lood (vandaar het lood in het schema hier boven).

Commentaar en antwoorden zijn welkom.
    • By Prophet
      Omdat ik een paar mensen heb zien discussiëren over het woord kewl dacht ik dat dit wel handig zou zijn. K3wl wordt meestal aanzien als een breezah-soort uitdrukking voor cool. Bijgevolg ook dat wanneer ik zou zeggen: Man, wat is dat kewl. Dat de persoon in kwestie denkt dat ie 'cool' is of iets 'cool' heeft gemaakt wat ik eigenlijk niet bedoel. Met k3wl of kewl of w/e bedoel ik het volgende. Dit is rechtstreeks gequote van chemixtry die het zelf ook gequote hebben. Dit is mijn interpretatie van k3wl, nu weten jullie het, en de nieuwe members direct ook. Vooraleer ze doorgaan met hun stommiteiten omdat ze als k3wl werden benoemd op dit forum.

Het is lang maar zeker het lezen waard!

• By Tim
      Hoi,

Mijn naam is Timmy, ik ben 25 jaar oud, Belg en laboperator van beroep.

Mijn opleidingsniveau is A2 (Techniek Wetenschappen).
      Heb ook de opleiding Graduaat Chemie aangevat te Leuven, maar daar ben ik mee gestopt in het eerste jaar wegens een paar operaties en daarna geen zin meer om terug te proberen.

Mijn interesse in wetenschap en scheikunde in het bijzonder is echter gebleven. Ben geabonneerd op EOS en volg steeds op de voet de nieuwste/spectaculairste ontdekkingen op
      wetenschappelijk gebied.

Onlangs was ik zoals dikwijls gebeurd, wikipedia aan het afschuimen over diverse onderwerpen toen ik op het onderwerp C-4 stootte. Zo kwam ik dan te weten dat RDX het hoofdbestanddeel is van C-4. Dus typte ik RDX in en zo kwam ik dan weer te weten dat RDX eigenlijk relatief simpel zelf te maken valt. En toen ik vervolgens achter een exacte werkwijze voor het bereiden van RDX zocht, kwam ik op het forum van Gamekeeper Pyro terecht.
      Dit leek me zo interessant dat ik me dan ook maar direct heb geregistreerd.

Zo, dat lijkt me het belangrijkste over mezelf. Als er nog iets is, dan mag je het altijd vragen.

Greetz

Tim
    • By Nitroglycerin
      Misschien een beetje aan de vroege kant, maar ik denk dat het wel kan. Ik ben er zelf op het moment namelijk redelijk druk mee, naast school.

Mijn vraag: Wat gaat er gemaakt worden?

Ik ben zelf op het moment bezig om mijn flash chems te regelen (zijn als geregeld) en wat carbonaten voor kleurcompo's (Ja, Nitro is ook nog van de pyro, niet alleen van de HE's.)

Zelf dacht ik voor 2006/2007 aan:

Een rookbom.

Een paar fonteinen.

Een vuurpijl of 3.

Ik hoop dat ik voor elkaar kan krijgen om een mortier kan maken, maar ik denk het niet.

Een hoop flash-knallers

5 staven ammoniumdynamiet. Bestaande uit 1/2 NG en 1/2 EGDN (EthyleenGlycolDiNitraat)

Een explosief dat ik nog moet gaan bedenken, maar het wordt vast wel iets leuks, RDX ofzo. [edit] Ik heb al wel een goed idee, een aardige load NC detoneren lijkt me wel leuk is ook wat minder werk dan RDX [/edit]

En als afsluiting een lekkere ANFO.
    • By Dominator
      Ik ben Dominator ik ben op moment 17 en studeer aan het Leeuwenborgh College richting PMLT Proces Milieu en Laborathoriumtechniek.
      Scheikunde is iets wat me mijn hele leven al interesseerd, vooral op het gebied van HE syntheses.
      Ik ben al een paar jaar bezig met het bestuderen van syntheses en reacties.
      Ik heb ondertussen vaker AP gemaakt wat ook heel goed gelukt is op een veilige manier.
      verder ligt mijn aandacht nu bij RDX en MEKP en het maken van fatsoendelijke detonators.

Groeten,

Dominator. :(
    • By smitherines
      Hallo,

Mijn naam is Smitherines. Ik ben bijna 18 en zit in de zesde klas van het vwo. Ik hou erg van chemie, al vanaf het eerste moment dat ik ermee in aanraking kwam. Als klein jongetje deed ik al "proefjes", die natuurlijk niet al te veel voorstelden. Nu, flink wat jaren later heb ik net iets meer verstand van scheikunde. Ik heb een eigen werkplaats waar ik flink wat chemicaliën heb staan. Daar kun je me regelmatig vinden.

Ik heb tot nu toe heel wat experimenten uit gevoerd. Dingen die te maken hebben met zuren en basen vind ik altijd erg interessant. Wat later ben ik me gaan verdiepen in de "pikantere" onderdelen van de chemie. Tot nu toe heb ik nitrocellulose, acetonperoxide, nitroglycerine en nog een aantal HE's gemaakt. Ook heb ik vaak mengsels gemaakt van oxidatoren en reductoren (koolstof, zwavel en dergelijke mengen met nitraten en chloraten). Ik vond het altijd leuk om daarmee plofjes te maken.

Met echte bommen heb ik geen ervaring, omdat ik nooit de behoefte heb gehad om high explosives in grote hoeveelheden te maken. Het is meestal de productie die ik interessant vind. Misschien doe ik dat nog wel eens maar voorlopig nog niet.

Voor school ga ik (na de vakantie) een profielwerkstuk maken over explosieven. Een onderdeel daarvan bestaat uit de synthese van RDX. Ik heb er wel de chemicaliën en de kennis voor in huis denk ik, maar misschien loop ik toch tegen wat probleempjes op. Bij het googlen naar informatie kwam ik deze website tegen en ik dacht dat jullie me misschien wel konden helpen. Daarom heb ik me geregistreerd.

Zodoende.

Smitherines
    • By Nitroglycerin
      Ik start dit onderwerp op voor de mensen die geinteresseerd zijn in HE's, het gaat hier om de essentiele stof voot HE's : Salpeterzuur, ookwel bekend als Nitric acid.

Ik heb de laatste tijden het internet eens afgezocht naar salpeterzuur (rokend en geconcentreed), en het viel mij op dat er bijna niets over de verkoop ervan te vinden is, er zijn 3 sites die het verkopen, tegen een redelijke prijs, maar er de vloeistof is of 40% of 52% of 60%, en voor He's heb je rokend of geconentreerd nodig.

darom wil ik aan de mensen op het forum vragen of ze manieren kennen om WIT rokend salpeterzuur of geconcentreerd salpeterzuur te maken, de manier KNO3+ H2SO4 is er een maar dan krijg je rood rokend (het bevat NOx in zich(en is daarmee totaal ongeschikt voor HE's, maar als het goed is kun je er Ureum bij doen en dat hoort de NOx weg te nemen)

als jullie nog andere manieren kennen om salpeterzuur te concentreren, plz post het hier.

Ik ven niet verantwoordelijk voor wat je ermee gaat doen en denk eraan, het is een sterk bijtend zuur, je vinger erin houden en je hebt ontzettende pijn, geloof mij maar, en bij het inademen kan je eerst een beetje high achtig worde, maar bij hogere concentraties/hoeveelheden kun je eraan doodgaan omdat het je vanbinnen wegvreet/weg oxideerd
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.