Jump to content
PyroForum.nl

Oud en nieuw 2006/2007


Nitroglycerin

Recommended Posts

Misschien een beetje aan de vroege kant, maar ik denk dat het wel kan. Ik ben er zelf op het moment namelijk redelijk druk mee, naast school.

Mijn vraag: Wat gaat er gemaakt worden?

Ik ben zelf op het moment bezig om mijn flash chems te regelen (zijn als geregeld) en wat carbonaten voor kleurcompo's (Ja, Nitro is ook nog van de pyro, niet alleen van de HE's.)

Zelf dacht ik voor 2006/2007 aan:

Een rookbom.

Een paar fonteinen.

Een vuurpijl of 3.

Ik hoop dat ik voor elkaar kan krijgen om een mortier kan maken, maar ik denk het niet.

Een hoop flash-knallers

5 staven ammoniumdynamiet. Bestaande uit 1/2 NG en 1/2 EGDN (EthyleenGlycolDiNitraat)

Een explosief dat ik nog moet gaan bedenken, maar het wordt vast wel iets leuks, RDX ofzo. [edit] Ik heb al wel een goed idee, een aardige load NC detoneren lijkt me wel leuk is ook wat minder werk dan RDX [/edit]

En als afsluiting een lekkere ANFO.

Link to comment

Mijn lijst is al enorm!

Om te beginnen koop ik geen zware knallers, ik maak zelf gewoon een lading 2 gram flash knallers.
Die nitraatjes hebben toch maar KClO3/S/Al flash.. :P

Verder werk ik aan een 'fort knoxx' met fonteinen, starmines, een waaiervormige starcake, fluiters, en wat andere flitsende en blinkende effecten.

Ik maak kleine flare-buisjes, om even de straat blauw, groen, of rood op te lichten. Altijd leuk toch?
Dat wordt wss een krachtige compositie met fijn Aluminium.

Verder..

- Toch zeker 10 shells, 2" zoals altijd, netjes voorbereid met schietlont en al.
- Een paar vuurpijlen, met leuke payloads erop natuurlijk.
- Een of twee grote (100+g) fonteinen. Probeer de 4 à 5m hoogte te halen.
- Een rookpot van 266 gram paraffine rookmix. Is al gemaakt. :P
- Wat knallers tussen de 2 en 10g flash.
- Losse waaiervormige starcakes. (Ik ben verslaafd aan die dingen. :D)
- Een waaiervormige fontein-cake. (Vandaag bedacht, lijkt me een erg leuk effect hebben)
- Wat HE-vlinders. :)
- Een paar mooie grote starmines.

Ik ben waarschijnlijk nog een hoop vergeten, maar dat komt dan later nog wel.

Link to comment

Ik ga bijna alleen maar HE's afsteken met oud en nieuw, kan helaas niet in de straat :) .
Voor de rest een fonteintje, en een paar flash knallertjes.

Ik heb mezelf voorgenomen om geen commercieel vuurwerk te kopen.
Maar als er weer een paar goedkope nitraatjes op mijn pad komen zeg ik geen nee. :D
Dat bespaart me weer wat moeite.

En natuurlijk een ziekelijk zware eindknaller die ik ga afsteken als de avond zo een beetje voorbij is.
Mhn+sucrose nitraat en NC moet ik nog wel ff allemaal maken, maar ik hoop dat ik hem voor oud en nieuw
Richting de 800 gram kan maken..... :P
Die moet natuurlijk wel een end van de bewoonde wereld af. :P


Ltttrz

Link to comment

HE's als knallers voor oud en nieuw..... :) , afijn, jullie zaken.

SWIM heeft niet erg veel tijd meer, maar hij hoopte toch op een paar dingetjes:

- Een verzameling rookbommen, hij hoopte verschillende mengsels te kunnen .
- Een aantal fonteinen met vonkenregen.
- Enkele vormen van draaiend vuurwerk.
- Wat whistle knallers.
- Wat gekleurde fakkels zouden ook leuk zijn.
- Voor de rest, zie me nick.

Maarja, het grootste gedeelte is afhankelijk van de grote schaarste in vrije tijd die swim nog heeft.

Link to comment

Ik ga dit jaar:
- veel vuurpijlen met payloads
- rookbommen
- paar fonteintjes
- starmines, vooral wat grote
- mischien ook mortier
maken.

En waarschijnlijk ga ik met Tijminator een kleine vuurwerkshow maken, voor familie, buren en onzelf.
Voor de rest zie ik het nog wel, eerst maar wat commercieel vuurwerk kopen voor starmines enz.

R2D

Link to comment

Wat ik van plan ben te gaan maken:

- Aantal fontijnen
- Wat knallers (whistle)
- Paar flinke shells
- 2 kilo KAS rookbom
- zo'n 3 kilo ANFO :)

En om aftesluiten een mooie vuurpijlen show zelf gemaakt natuurlijk met flinke payloads.
En wat zelfgemaakte potten waar crossetes uit schieten (Hoort ook nog bij die show).
Die crossetes worden een klijn beetje schuin weg geschoten waarna ze allemaal te gelijk in de lucht ontploffen in een mooi cirkel. Dit zijn er ongeveer 25.


mzls

Link to comment

Ik ga ook het één en ander maken. Krijg deze week als het goed is 500 gram KmNO4 en 400 gram AL binnen (ja net als nitro ben ik ook nog wel beetje van de pyro).
Ik maak: rond de 20 flashknallers met ieder zo´n 3 grams flash
10 ANNM knallers van rond de 150 gram (daar steel je toch wel de show mee als alle blije mensen met vlinders komen :)

En waarschijnlijk nog een paar rookbommen. Ik ga dit jaar iig weer voor zorgen dat er geen ongelukken gebeuren die met mij te maken hebben, das wel het belangrijkste vind ik :P

Btw mn post ziet er niet uit, maar dat komt omdat mn leestekens zich vervelend gedragen en ik zit op een andere pc en het is gewoon kutkutderkut.

Edit, binnen :D

Link to comment
  • 3 weeks later...

Flitertjes, leuke naam ;) . Ga ik er ook aantal van maken denk ik. Gewoon 1 velletje WC papier nemen, daar 0.5 gram of meer op leggen, dichtvouwens lonteje er tussen en dan dichtknopen. Dit is natuurlijk alleen mogelijk als 't droog is helaas. Als alternatief kun je ook 1 laagje Al folie gebruiken.

En tja wat ik ga maken, het word wel een hoop. Maar hoe veel, het hangt er allemaal vanaf hoeveel tijd ik hem en hoe laat mijn Chemicalien aan komen.
Gister zelf 8 kilo zuivere KNO3 gehaald, om goede Mp te kunnen maken voor vuurpijlen.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Mijn plannen voor O&N zijn:

- een paar starmines
- een paar grote fonteinen die minstens 3 meter hoog komen
- wat kleine mortiertjes
- een paar whistle knallers met een inhoud van 8gram
- een paar grote whistle knaller met iets van 40 gram inhoud
- als ik tijd overhoud ook nog wat ANFO, een kilo ofzo
- een 3" mortier
- nog wat kleine cakes als ik tijd over houd.

Tijdgebrek is altijd mijn grootste tegenstander, mijn leven is veel te druk;)

Link to comment

Mmmmm, laat ik mijn verlanglijstje ook maar eens posten :angry:

-6 4" Mortieren, waarvan 2 met een flash lading.
-18 Vuurpijlen met verschillende payload's.
-10 Annm knallers.
-10 Pnnm knallers.
-8 parrafine rookbommen a 2 kilo.
-10 flash crackers a 60 gram.
-10 whistle mix crackers a 60 gram.

en daar komt vast nog wat meer bij........

Link to comment
×
×
  • Create New...