Jump to content
PyroForum.nl

Smitherines


Recommended Posts

Hallo,

Mijn naam is Smitherines. Ik ben bijna 18 en zit in de zesde klas van het vwo. Ik hou erg van chemie, al vanaf het eerste moment dat ik ermee in aanraking kwam. Als klein jongetje deed ik al "proefjes", die natuurlijk niet al te veel voorstelden. Nu, flink wat jaren later heb ik net iets meer verstand van scheikunde. Ik heb een eigen werkplaats waar ik flink wat chemicaliën heb staan. Daar kun je me regelmatig vinden.

Ik heb tot nu toe heel wat experimenten uit gevoerd. Dingen die te maken hebben met zuren en basen vind ik altijd erg interessant. Wat later ben ik me gaan verdiepen in de "pikantere" onderdelen van de chemie. Tot nu toe heb ik nitrocellulose, acetonperoxide, nitroglycerine en nog een aantal HE's gemaakt. Ook heb ik vaak mengsels gemaakt van oxidatoren en reductoren (koolstof, zwavel en dergelijke mengen met nitraten en chloraten). Ik vond het altijd leuk om daarmee plofjes te maken.

Met echte bommen heb ik geen ervaring, omdat ik nooit de behoefte heb gehad om high explosives in grote hoeveelheden te maken. Het is meestal de productie die ik interessant vind. Misschien doe ik dat nog wel eens maar voorlopig nog niet.

Voor school ga ik (na de vakantie) een profielwerkstuk maken over explosieven. Een onderdeel daarvan bestaat uit de synthese van RDX. Ik heb er wel de chemicaliën en de kennis voor in huis denk ik, maar misschien loop ik toch tegen wat probleempjes op. Bij het googlen naar informatie kwam ik deze website tegen en ik dacht dat jullie me misschien wel konden helpen. Daarom heb ik me geregistreerd.

Zodoende.

Smitherines

Link to comment

Welkom!

Een goed en serieus begin zo te zien. Wees wel zo vriendelijk de regels te lezen en je hieraan te houden. Dan zal je een leuke en hopelijk leerzame tijd tegemoet gaan.

Veel succes met je werkstuk. Wel wil ik je ervoor waarschuwen dat een school wettelijk verboden is hoog energetica te maken.

Gr33tZ

Link to comment

Bedankt :P

Het kostte me inderdaad flink wat moeite om de scheikundeleraar ervan te overtuigen dat RDX een stabiele springstof is (bij kamertemperatuur) en dat de risico's minimaal zijn. Maar onze toa is een zeer vriendelijke en redelijke man met wie ik goed op kan schieten. Alle ongevaarlijke chemicaliën kan ik van hem kopen dus dat is een mooie bron. Ook helpt hij me met mijn experimenten dus het gaat wel goed komen.

Link to comment
×
×
  • Create New...