Jump to content
PyroForum.nl

Pulverone


-.B.-

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb een ball mill gemaakt van hout, echter stonden de lagers niet recht tegenover elkaar,
waardoor de lagers te stroef draaien. Laat er dan een van aluminium maken op het werk.
Met deze compositie maak ik toch wel flinke knallen ondanks ik geen mill gebruik.
Nu nog de lucht in.

Link to comment
Teveel benzolift is ook echt niet goed voor je mortier. Als je whistle tenminste een beetje van kwaliteit is.

Gewoon 'n ball mill maken, dat is het apparaat waar je het meeste plezier van hebt bij pyro :blush:.

Ja Benzo is goed voor 2'' en er onder. Maar werkt wel echt super kan ik je zeggen. Maar een ballmil is idd een betere uitgave
Link to comment

Ahum, ik hoop dat je wel weet dat als je flash in je ballmill doet, je ballmill ontploft?
Met flash kan je relatief eenvoudig harde knallen maken omdat het heel snel brand en er veel energie vrijkomt. Het brand te snel om mee te liften en er komt bovendien weinig gas vrij waardoor de energie in een veel kortere tijd aan de shell moet worden overgedragen dan met pulverone. Dit geeft veel meer stress aan je shell en je buis.

Link to comment

Dank je voor de info.

Ik ben/was niet van plan om flash in de mill te stoppen.
Alleen de kaliumnitraat gaat erin. De rest is fijn genoeg.
Als ik pulverone maak lijkt het net nat zand ipv klei.
Het brand ook niet snel genoeg. Kaliumnitraat is dan 3x
door de koffiemolen geweest. Zwavelbloem lijkt mij fijn genoeg,
en de houtskool ook.
Deze week van aluminium een mal gemaakt om meal te persen.
Dat zal ook nog wel schelen.

Link to comment
Dank je voor de info.

Ik ben/was niet van plan om flash in de mill te stoppen.
Alleen de kaliumnitraat gaat erin. De rest is fijn genoeg.
Als ik pulverone maak lijkt het net nat zand ipv klei.
Het brand ook niet snel genoeg. Kaliumnitraat is dan 3x
door de koffiemolen geweest. Zwavelbloem lijkt mij fijn genoeg,
en de houtskool ook.
Deze week van aluminium een mal gemaakt om meal te persen.
Dat zal ook nog wel schelen.


Je kan ook CIA BP proberen te maken. Ik heb daar best goede resultaten mee behaald. Edited by Warez
Link to comment
Dank je voor de info.

Ik ben/was niet van plan om flash in de mill te stoppen.
Alleen de kaliumnitraat gaat erin. De rest is fijn genoeg.
Als ik pulverone maak lijkt het net nat zand ipv klei.
Het brand ook niet snel genoeg. Kaliumnitraat is dan 3x
door de koffiemolen geweest. Zwavelbloem lijkt mij fijn genoeg,
en de houtskool ook.
Deze week van aluminium een mal gemaakt om meal te persen.
Dat zal ook nog wel schelen.


De rest is niet fijn genoeg, dat kna ik je nu al vertellen.
Kno3 S en C moeten niks voor niks 5 -8 uur in een kogelmolen, zo fijn is jou zwavelbloem echt niet, en je houtskool ook niet.
Link to comment

Nog even een stukje uit het boek:

Black Powder Manufacturing,
Testing & Optimizing
Ian von
Mandatory Milling

About ten years ago I corresponded with a fellow enthusiast who was experimenting with making
Black Powder. His one memorable comment to me was: "You must ball mill. The difference
is as night and day." I ball milled — and the difference was just as he had described!

Some form of milling is mandatory if one wants to make fast Black Powder. There is just no
way around this fact. Believe me, I have searched diligently for other methods that would obviate
the need for milling. I have yet to find any. I have yet to find anyone who has.

I have tried the CIA method without milling. I have investigated heating up the sulfur and melting
it into the charcoal. I have perused experiments done for the US military in exploring solvents
that would dissolve sulfur. None of these have yielded any meaningful gains when compared
with milling. So milling lives, like it or not.

Beyond hand milling with a pestle and mortar, ball milling is the method of choice for most.
Thus when milling is described from now on in this chapter, ball milling is assumed unless
stated otherwise.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Waarbij opgemerkt moet worden dat er in die test een kolossale hoeveelheid van 10% werd gebruikt. Als ik 10% rode gom door buskruit meng als binder brandt het ook niet zo snel meer, terwijl het met een realistischere hoeveelheid van 4% sneller gaat dan met dextrine gebonden buskruit.

Link to comment
  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat een halve gram bij ons allemaal binnen een oogwenk weg is. Wat de 0.5+ seconde bij jou vrij traag maakt.
Daarnaast is het bijna algemene kennis dat zo goed als alle pulverone als lift te gebruiken is, waar je bij de langzamere varianten uiteraard meer nodig bent.
Vandaar dat het dus ook verstandiger is om je pulverone eerst te optimalizeren voor het te gaan gebruiken in je devices.

Je moet je hobby niet duurder maken dan hij al is :)

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik werk ook nog zonder kogelmolen. Om meal te maken gaat de C en S samen en KNO3 appart in de elek. koffiemolen(extra lang). als binder gaat er nog 2a3% arabische gom in.
Ik had het geprobeerd het door een zeef te drukken maar kreeg het er niet doorheen, ik veronderstel dat die zeef gewoon te fijn was.
ik heb dan maar een oude plateau genomen en daar met een nagel een 20tal gaatjes in geklopt.
Deze pulver was aardig snel maar ik zoek echt een manier om met minder moeite het zelfde te bereiken.

Ik beschik over een 2T pers met frame waar ik mijn rockets mee pers (incl 3 verschillende diameters stalen rammers (maat pvc)). kan ik hiermee bp persen? Of is dit veel te ligt. Ik lees dat er hier mensen zijn die tot 20T gebruiken.

Voor ik zo een perskussen ga maken zit ik nog met de vraag hoe gemakkelijk zo een geperste puck weer te verwijderen is?

Gr33tz

Edited by dieselpower
Link to comment

Je kan met een 2 tons pers prima pucks persen, maar voordat ik hier een complete tutorial moet gaan ontwerpen:
Wat denk je van even een keukenzeef halen van een paar euro??.
Ik kan maar moeilijk begrijpen dat iemand pulverone maken lastiger vind dan BP persen.

Hoe groot is dan die zeef?

Als je pagina 1 leest van dit topic en een keukenzeef neemt, kun je pulverone maken in minder dan de helft van de tijd die je nodig hebt voor BP persen.

Edited by High Density
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...