Jump to content
PyroForum.nl

German dark aluminium poeder


Predjee

Recommended Posts

Hoi, 9 maanden geleden heb ik 1 kg Dark german gekocht.

Nou wil ik het dit oud en nieuw weer gaan gebruiken voor mijn flash kruit.

Echter vraag ik me af, aangezien 1 pot aangebroken is, of dit nog bruikbaar is ?

Was het niet zo dat Al na een tijd gaat oxideren en daardoor onbruikbaar werd ?

Of zit ik er helemaal naast ?

Link to comment

Je moet je even bedenken dat je Al-poeder al reeds geoxideert is voordat je het uberhaubt in die pot stopt, aangezien aluminium heel snel een flinterdunne ondoordringbare oxidelaag vormt. Hierdoor word verdere oxidatie (bij normale opslag) dan ook grotendeels voorkomen. Voorgezete oxidatie treed meestal pas op in contact per basen zuren of vocht.

Je zou het eventueel zelf kunnen testen door na en jaar de gewichtstoename van je al-poeder te meten, eventueel opgeslagen onder verschillende milieu's.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik plaats mijn opmerking annex vraag maar hier., want het heeft weinig zin er een nieuw topic voor te openen.

Ik heb afgelopen vrijdag een pakketje binnen gekregen met verschillende stoffen, waaronder ook 1kg Aluminium flake 400#. Tot nu toe lijkt dit de grootste miskoop die ik ooit gedaan heb op pyro gebied. Op het moment van schrijven glittert mijn hele lichaam van de vlokjes Al, heel de vloer ligt onder de glitters, en de compositie is weggegooid omdat ik hem niet gebonden kreeg, omdat het aluminium vrijwel niet mengt. Is er een manier om te werken met zulk fijn flake aluminium zonder de hele omgeving onder te glitteren? Buiten gaat ook niet, want dan waait het immers weg.

Vreemd genoeg btw, had ik dit probleem niet met GD, terwijl dat toch ook flake is?

Edited by superman21
Link to comment
Waarom kreeg je de compo niet gebonden?

Omdat het mengsel simpelweg niet mengde met het water.

Wat zou je met de compo doen?

Ik was van plan er white flitter stars mee te maken:
KNO3 17
S 3
C 3
Al 250# 4
Al flake 400# 10
Dextrine 1

wat was je oplosmiddel, indien water, probeer een 25%EtOH oplossing in water.

Bedankt voor de tip... Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ga ik vanmiddag maar eens proberen dan!
Link to comment

Gisteren ook even gevloekt op mijn Al poeder...
Ik was nog een lading stars aan het maken voor O&N(D1)
Mijn Al poeder is super fijn, dus het bind niet met water, na veel moeite toch een mooi papje van weten te maken, echt zeker 10 min als een gek staan roeren voor dat het een beetje bond, het gaat wel, maar je Al drijft gewoon mee op het water, echt irritant...
Volgende keer probeer ik het met die techniek van Ener..
@superman21: hoeveel heb je betaald voor je kilo Al?
@hieronder: weet ik wel, maar ik betaal 6€ voor 100 gram dus ik wou het gewoon even weten...
Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment
  • 9 months later...

Iemand een idee waar ik German dark aluminium poeder kan bestellen?
Heb op verschillende sites gekeken en zie alles wat ik nodig heb behalve german dark alu.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen...

Pm me maar als je liever niets meld via het forum.

Alvast bedankt mense.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Nu van mijn kant even een vraagje over aluminium poeder in het algemeen( mijn eerst post trouwens??? ben hier nu al maand lid of zoiets maar goed)

Nu weet ik dat meeste autospuiterijen hun eigen zilververf maken met behulp van aluminiumpoeder. Weet iemand of dit aluminiumpoeder geschikt is voor 'ons' gebruik? Het is zeker fijn spul en mengt ook slecht met water.

Binnenkort maar even een hoi ik ben... berichtje plaatsen

Groeten,

Paddo

PS:
mijn naam heeft niks met drugs te maken;)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...