Jump to content
PyroForum.nl

Wat zijn je hobbies buiten chemie en pyro?


Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik ben zelf ook een DnD speler.
Verder nog:
Warhammer
Tekenen
Beetje gamen (rpg en rts e.d. voornamelijk)
Beetje lezen (fantasy)

Maar als we het ook hebben over dingen die gewoon (heel) veel tijd kosten:
Vriendin
studie

Deze lijst is meteen de reden waarom ik niet zoveel tijd heb voor chemie als hobby (het is namelijk ook me studie :P )

Link to comment
Guest meatyke

Mmm, ik heb niet zoveel hobbie´s buiten chemie en pyro.
Maar toch een paar:

* Snowboarden
* Duiken (je weet wel, met zo een fles)
* Skateboarden
* Meisjes versieren
* Gamen (MOHAA, SOCOM 2/3, ...)
* En af en toe FL (FruityLoops) voor de gene die het kennen

Dat was het, natuurlijk hobbie NR1. Pyro :) :P

Link to comment
Guest wolkje

1 Ervan is dan Airsoft, kent iedereen wel als die geweertjes wat van die gele 6mm bolletjes schieten.
Maar ik doe geregeld airsoft gevechten met mn broer en vrienden en ook met rookbommen en dikke knallers :P
Best leuk.

Een andere is fietsen, elk weekend is er trouwens een fietsevenement in België of toch bijna elk weekend in de zomervakantie.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ik heb dankzij een maatje van mij een nieuwe hobby erbij. Hij liet me via zijn webcam wat van zijn zooi zien zoals: kogelvrij vest, 2 pistolen, blackpowder, .40 Kaliber kogels IIRC en nogwat.

Hier zat ook een Lockpicking set bij. (Ik noem het maar lockpicken aangezien ik niet weet wat het in het Nederlands is.) Hij had ook een heel bestandje over hoe je moet lockpicken. Nadat ik dit allemaal doorgelezen had besloot ik om het zelf eens te proberen.

Ik pakte wat stukjes metaal ed. probeerde er wat van te maken en ging prutsen in een hangslot dat ik nog had liggen. 2 dagen en veel stukjes metaal later had ik de perfecte tools. Toen bleek dat het hangslot een safety lock had. Ik had alle 5 de pinnetjes op de goede plaats zitten alleen ging het slot niet open door de safety lock. (Dit zegt de meeste mensen waarschijnlijk niets, laat dat vorige zinnetje dan maar zitten.)

Dit was mijn ervaring tot nu toe, als ik nog meer info wil posten oid. zal ik even een nieuwe topic openen.

P.S.: Wil je info over je dit zelf kan doen, maak dan een nieuw topic genaamd 'lockpicking' en stel de vragen in of mail/msn me.

Link to comment

Een vriend van me heeft ook zo een set, het is heel makkelijk als je een beetje geoefend heb.
Hij krijgt hangsloten heel snel open, maar inderdaad heel veel sloten hebben nu een beveiliging.

Ik ken die site waar je het kan kopen, alleen jammer dat je dat lockpick pistool en die skeletonkeys niet kan kopen.
(Site levert geloof ik ook aan bedrijfen)

Link to comment

Okay, ik zal ook maar even mijn hobbies opgeven. Mijn voornamelijke hobby is schietsport. Ik ben daarin niet echt kieskeurig, ik schiet boog, blaaspijp, luchtgeweer en sinds kort ook met vuurwapens. Die laatsten zijn vooral leuk.

Het is geinig om te zien dat ik niet de enige ben op dit forum. Keesthemad ben ik op een schietsport forum al eens tegengekomen. Zijn er ook mensen hier die lid zijn van de KNSA (koninklijke Nederlandse schutters associatie)?

Link to comment

Ik deed aan boksen, tot ik het ongeluk kreeg. Voor de rest veel computeren. Ik heb een tijd veel gegamed maar nu steeds minder, word tijd dat er weer een dikke game uitkomt. Ik wilde toen op schietsport, maar het was toen te duur voor me. Nu eigenlijk nog steeds. Best vervelend. Ik merk wel dat in verhouding er wel erg veel mensen hier op het forum zitten die schieten hun ook wel aanspreekt. Langere afstand schieten lijkt me wel erg leuk, helaas is het alles behalve goedkoop. Het ironische is dat je een bewijs van goed gedrag moet hebben om bij een club te mogen :P . Ik denk niet dat er veel van ons zo'n papiertje zouden krijgen als ze wisten wat we verder in onze vrije tijd doen :) .

Link to comment
Guest meatyke

Schietsport wil ik later ook wel eens doen. Nu schiet ik hier thuis met wat luchtdrukgeweren. Vanop
+- 20M, schiet ik in een roos van ongeveer 2cm diameter. :P

Later schietclubs ofzo, spijtig genoeg ben ik daar nu nog niet oud genoeg voor.

Link to comment

Om even terug te komen op Julicher, mij is het ook opgevallen dat veel mensen hier schietsport wel interesant vinden. Überhaupt sporten en hobby's die een beetje op het grensvlak van legaal en illegaal liggen geloof ik wel. Ik ben er zelf ook een van. :P

Over schietsport, ik heb wel geschoten, maar dan op wild. Met een legale jager mee, zelf illegaal geschoten. Verder staat hier een luchtbuks die tot op ongeveer 35-40 meter zuiver schiet, daarna haalt de buks het nog wel maar het visier is dan niet precies genoeg om continu zuiver in de roos te schieten.

@T: Dat is ook een prachtige sport. :)

Link to comment
  • 1 month later...

Ik wil even melden dat schietsport een hele officiële en nette sport is. Alles gebeurt volgens de regels en er is niks illegaals of aggressiefs aan (Het is wel heel cool). In elke stad zit wel een schietsport vereniging, gewoon ff goed zoeken. Ik weet zeker dat er wel een vereniging bij jou in de buurt zit.

Het is helemaal geen dure sport. Een doosje munitie van 50 schots kost ongeveer 2 euro. Daar kun je een hele avond mee doen. (Een avondje in de bar is duurder).

Link to comment
Om even terug te komen op Julicher, mij is het ook opgevallen dat veel mensen hier schietsport wel interesant vinden. Überhaupt sporten en hobby's die een beetje op het grensvlak van legaal en illegaal liggen geloof ik wel. Ik ben er zelf ook een van.


Het lijkt idd alsof de meeste mensen hier een beetje op dezelfde lijn zitten. (uitzonderingen zijn er altijd :P ) SWIM kweekt zelf zn eigen wietje en zo is SWIM nog een aantal mensen tegengekomen van dit forum die dat ook doen. Ook veel mensen die rock enzo luisteren, ik zelf niet btw. Meeste hier zijn iig geen echte kuddedieren
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...