Jump to content
PyroForum.nl

Mini-rookbom

pyromania

Recommended Posts

Posted

heej mensen ik las op een site van een potlood rookbom
ik klikte op de link maar er kwam niks
weet iemand hier meer van ??
hoe maak je zo iets
bestaat het ??
grz pyromania

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

Uitgaan van 1 keuken rol. 80 gram suiker en 120 gram kas. 250 ml water. 4 velen op elkaar gevouwen zodat het 1 vel werd. 11 velen in totaal. Dus 80 delen door 44 het zelfde doen bij de kas = 1,8 gram suiker, 2,7 gram 5,6 ml water per vel.

Posted

hoeveel keukenrollen heb je dan nodig met 240 gram kas en 160 gram suiker? Dat zal dan denk ik ook wel afhangen hoeveel vellen je op elkaar doet... wat kan je het beste doen ?

Posted

Mijn 1e rookbom heb ik ook met die hoeveelheid gemaakt.
Ik maakte steeds 'doeken' van 4 vellen.

Toen de hele mix opwas, heb ik (geschat) driekwart keukenrol gebruikt..

Posted

Wat bedoel je met dubbele verhoudingen, hij zegt dat hij per 'doek' 4 vellen had en op het laatste 3/4 van de keukenrol op had.. dat zijn dan toch geen 2 'doeken' ??

Posted
Oke, zo maak ik hem: voor 1 keukenrol gebruik ik 120 gram KAS en 80 gram suiker met 220 ml water. Voor de rest weet je wel hoe het moet. resultaat van 1 keukenrol:http://www.badongo.com/vid.php?width=640&id=fdade95f941c13b33182a04f75154438

ziet er best goed uit !! ik denk dat ik begin met deze maten en daarna probeer ik een keer het dubbele, 240 gram kas dus.
  • 10 months later...
Posted

Ik ben pas begonnen met pyro zijn, en ik wil een mini-rookbom maken
Maar moet ik hem dan meeteen afsteken als ik wil dat hij het goed doet of kan ik gewoon een weekje wachten
Want met een KAS-suiker rookbom staat er dat ik hem meteen moet afsteken.

• Create New...