Jump to content
PyroForum.nl

Houtskool


yellowcard

Recommended Posts

Het kan zelfs met WC papier, als je maar een organische stof hebt (nee, niet alle organische stoffen werken voor BP :) maar je snapt wat ik bedoel) en die lekker laat thermolyseren.

Met keukenpapier zou je ook erg snel BP kunnen maken, misschien nog is het proberen waard. Alleen dan écht goed af laten koelen voor je hem openmaakt.

Link to comment
  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoezo kan best kloppen, hij heeft gewoon gelijk het is cellulose.
Dit maken ze van naaldbomen uit scandinavien(andere bomen zijn hier minder geschikt voor). Cellulose verwerken ze ook tot kunststoffen voor de kleding industrie.

groeten Tommy

Link to comment

Inderdaat hij heeft gelijk :)
Ik ga binnenkort naar men grootouders in Finland daar ga ik dan heel wat houtskool maken,niemand heeft daar last van die rook en genoeg hout daar.
Maar zou puur celulose ook goed werken of mischien wel beter? Ik kan daar gewoon aankomen want 1 km verder op (bij mijn grootouders dan)staat een verschrikkelijk grote celulose fabriek. En mijn vader kan het ook zo meebrengen van het werk.

Link to comment

foxbow, ik weet niet of je er al achter was, maar een pleerol is bijna 100% cellulose.
Stop er een in een blik (zonder het rartonnetje in de binnenkant), en zet het in het vuur.
Methode kennen we allemaal, wel extra goed laten afkoelen.
Uurtje of 2 is wel genoeg lijkt me.

Waarom zo lang? Als het nog gloeit, en er komt zuurstof bij, heb je een steekvlam van hier tot ginter vanwege het grote oppervlak.

Link to comment

ok bedankt

Hier is een plaatje van wat houtskool wat ik net heb gemaakt van denne hout, nadat het het even in de kogelmolen heeft gedraaid.

http://img363[ GEBRUIK MAKEN VAN IMAGESHACK IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]my.php?image=h...u2tskool8fo.jpg


http://img297[ GEBRUIK MAKEN VAN IMAGESHACK IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]my.php?image=h...outskool5nj.jpg

ff de links aangepast, je had en verwisseld. :) (Prophet)

Ziet dit er een beetje goed uit?
Want het stinkt echt heel sterk naar naar teer. Is dit wel goed?

Link to comment

Maar Balsa hout is tering duur, ik zal het even opzoeken..
En schijnbaar werkt Bamboe ook bijna net als Balsa

[EDIT]
Ik heb het opgezocht, en het valt naar mijn smaak best mee:
60×60×500: €7,45
!
-Verzendkosten: €6,95
-Toeslag te lage bestelwaarde: €8,00

Dat maakt samen €22,40 <-- Dit gaat te ver voor een plankje hout :?

Link to comment

×
×
  • Create New...