Jump to content
PyroForum.nl

This Suck!


Duvel

Recommended Posts

Ieder voordeel heeft z'n nadeel, en andersom.

Ik wilde in dit topic vragen wat jullie nou HET nadeel vinden aan de Pyro e.d..
Ik zelf vind het schoonmaken van m'n spullen en hulzen rollen altijd een klote werkje,
en het feit dat je geen Pyro mag uitvoeren van Die Polizei (bergbeklimmen lijkt me gevaarlijker).. maarja het hoort er nou eenmaal bij!

Laat even weten wat jij nu de rot kant vindt van onze prachtige hobby (Pyro & Chemixtry)..
Ik kijk er naar uit om jullie menigen te lezen.. :)

Kevin

Link to comment
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Opruimen :evil:

Schoonmaken :evil:

Wachten als je eens geen geduld hebt :)

Syntheses/dingen die mislukken omdat je niet precies genoeg bent geweest :evil:

Geld tekort/chemicalien die op raken :P

Jezelf pijn doen door bijvoorbeeld een drupje zwavelzuur op je pols te krijgen of een per ongeluke snuif HNO3 damp. :P

Ik zal posten als ik op meer dingen kom.

Link to comment
Guest wolkje

Tijdelijk slecht ademen door verschillende dampen.

Opruimen, poetsen, hulzen rollen haat ik.

Moet binnenkort nog papieren cores voor mn starts gaan rollen zal ook niet fun zij :)
Maar je krijgt wel een mooi resultaat.

Link to comment

Ik begin hulzen rollen juist leuk te vinden, maar dat zal wel aan mij liggen zeker :wink: .
Ik háát het als door een synth mijn glaswerk beschadigd geraakt (breuken e.d.). Al dat glaswerk zorgvuldig kuisen is ook wel klote.
Wachten op bestellingen van chems e.d.
Tijdstekort (nu niet weliswaar: :arrow: vakantie!)
Onlangs nog een fikse stroom methanalgas in mijn neus gekregen: aargh!
Momenteel erger ik me ook aan dat *$^[&%! roet die ik van de muren van mijn chemlab-in-spe moet schuren (opdat de komende verflaag goed zou hechten).

Link to comment


Hoe voelt dat?

Niet goed, laten we het daarop houden.

Ik haat het dat ook onschuldige chemie al in een kwaad daglicht staat, en je dus meteen als terrorist gezien wordt als je een reageerbuisje NG maakt bijvoorbeeld. (Ben ik zeker wel van plan te maken binnen halfjaartje 8) )

Verder natuurlijk al het weggegooide geld als iets mislukt, maar dat heb je ook bij PC's/tweaking ed. Leuk, nieuw processortje kopen, koelpasta vergeten (mijn pa weer hoor :P ikke niet :wink: ), en vrolijk in no-time doorgebrand hebben. 50.- naar de knoppen.

Verder vind ik het verzamelen van chems echt een van de leukste dingen, vooral omdat het zo moeilijk is en tóch lukt! :P

gr.
Stijn
Link to comment
Verder vind ik het verzamelen van chems echt een van de leukste dingen, vooral omdat het zo moeilijk is en tóch lukt!


dit vind ik vet irritant, ik kan nog niet eens ergens (goedkope) KNO3 vinden. Chems voor HE's etc kan ik wel vinden maar daar waag ik me nog niet aan. KNO3 kan ik trouwens wel kopen maar dan achterlijk duur.

En inderdaad, hulzen rollen kan strontvervelend zijn...
Link to comment

Verwondingen(kjes) doen vaak pijn bij de pyro :)
Ik vind het irritant dat je vaak een eind moet rijden om iets af te steken.
Pijlen die het niet doen..
Het irritantste vind ik nog wel, de vooroordelen van mensen en de ontwetenheid die daarbij vaak gepaard gaan. Als je bijvoorbeel zegt, ik bper ongeluk wat natriumchloride opgegeten dan worden mensen vaak al helemaal bang, terwijl het..naja jullie weten wak bedoel.

Link to comment

Het opruimen.
(irriterende) Stoffen in wondjes krijgen.


Wat ook klote is..
Als ik een compo afsteek (gaat altijd buiten op zo'n klinker) gaat die hond van ons helemaal tekeer.. :?

Als je em nou iedere keer zou laten liggen en em belonen, dan moet na verloop van tijd toch gaan liggen als je iets afstekkt, of op z´n minst zodra je dan naar hem toe komt lopen.
Ik ben blij dat mijn hond lawaai gewoon negeerd, met nieuw jaar is ie dan ook alleen maar enthousiast en hij mag vaak mee naar buiten (aan de riem).
Link to comment

.. Nou dat zal niet meer kunnen denk..
Elke keer als ik met een bakje loop kijkt ze al op,
en als ze maar 1 keer het klikende geluid van m'n aansteker hoort, dan staat ze al naast me..

En met oud en nieuw.. dat overleefd ze nooit.. elke zware dreun --> WAF! WAF!
Tijdens de nacht zelf moeten we d'r altijd onder de drugs leggen om 'r kalm te houden :)

Kevin

Link to comment

Hahaha, lol, ik zie die hond al trippen. :) Btw, zelf vind ik het klaarmaken van materiaal en het opruimen erna altijd het irritanste..neemt gewoon veel te veel tijd in beslag. lol. De HNO3 dampen tijdens het nitreren zijn ook een van de ergste dingen. :S

Link to comment

Vandaag Ba(NO3)2 gemaakt, en met een Propaan (?) brander uitgedamp..
maar ik had de brander op de zijkant van het Bekerglas gericht.. :?
Dus.. KRAK!.. een barst.. :evil:

Heb ik dus een schijthekel aan, dat (voor de eerste keer) m'n glaswerk kapot gaat.. :)

Kevin

Link to comment

Hulzen rollen vind ik altijd een vervelend werkje, zeker als je huls fout gaat, en dat je dan over nieuwe moet beginnen, al je werk voor niets is geweest en je houtlijm hebt zitten verspillen.

Mijn gereedschappen, media, trommels en weetikwat vind ik niet zo erg om schoon te maken. Wat ik wel erg vervelend vind is als ik, na een paar uurtjes met pyro bezig te zijn geweest, alles weer op te moeten ruimen.

Maar wat ik het allervervelendst vind, dingen afsteken. Klinkt misschien gek, maar je moet het altijd op een goede plek doen, waar niemand is, je moet er snel weer weg enzovoorts. Dit vind ik altijd erg vervelend.

ps. Wat ik ook erg vervelend vind: Heb je net een mooie mortier gemaakt, net de shelle r zachtjes in laten zakken, komt je vader binnelopen '' he kijk wat is dat nu '' en pakt die mortierbuis en keer hem om waardoor je shell er uit valt en al je burst-charge... :?

Link to comment
Maar wat ik het allervervelendst vind, dingen afsteken. Klinkt misschien gek, maar je moet het altijd op een goede plek doen, waar niemand is, je moet er snel weer weg enzovoorts. Dit vind ik altijd erg vervelend.

ps. Wat ik ook erg vervelend vind: Heb je net een mooie mortier gemaakt, net de shelle r zachtjes in laten zakken, komt je vader binnelopen '' he kijk wat is dat nu '' en pakt die mortierbuis en keer hem om waardoor je shell er uit valt en al je burst-charge... :?


Daar kan ik je volkomen gelijk in geven. Je moet altijd een afgelegen plek vinden waar niemand komt, best moeilijk in een toeristieke periode. Ook het vervoer is vervelend, slepen met grote of gevoelige spullen is ook zo'n rotwerk.

@ die Ps.: Je mocht toch geen pyro meer doen?
Link to comment
Maar wat ik het allervervelendst vind, dingen afsteken. Klinkt misschien gek, maar je moet het altijd op een goede plek doen, waar niemand is, je moet er snel weer weg enzovoorts. Dit vind ik altijd erg vervelend.

ps. Wat ik ook erg vervelend vind: Heb je net een mooie mortier gemaakt, net de shelle r zachtjes in laten zakken, komt je vader binnelopen '' he kijk wat is dat nu '' en pakt die mortierbuis en keer hem om waardoor je shell er uit valt en al je burst-charge... :?

Ik heb een mooie plek aan de rivier (200m achter de dijk) waar niet vaak mensen zijn, en als er dan iemand op het strandje ernaast ligt te ?Maanbaden? vindt 'ie het echt niet erg als er wat vuurwerk afgestoken wordt.

En over die mortier, ik laad ze altijd pas vlak voor het afvuren! Kistje met watten en shells mee, buizen met zakjes lift erin mee, en terplekke als het ingegraven ed is pas laden!
Link to comment

- In mijn hoofd verder zijn met pyro dan in werkelijkheid. In mijn gedachten
zit ik al Flash powder te maken terwijl ik pas net KNO3 heb (en benodigdheden voor AP maar daar waag ik me alleen niet aan).

- Dure bronnen, net een goedkope bron vinden en er na mijn hele
toetsenbord onder gekwijld te hebben erachter komen dat die in de US zit :).


Maar er zijn ook goede dingen!

+ Nieuwe 'vriendschaps banden' met mijn vader (onlangs 2 gram
AP gemaakt).

+ Voldoening als een mengsel werkt.

+ Respect van mensen die geen idee hebben wat C6H12O6 is.

+ Een bezigheid die eens niet met een beeldschermt te maken heeft,
tenzij ik het forum mee reken.

P.S. AP heeft een rot synthese, om de 2 uur waker gemaakt worden.

EDIT: Ja dat H126 was een typo, ik bedoelde naturlijk glucose.

Link to comment
+ Respect van mensen die geen idee hebben wat C6H126 is.

Die respect komt pas als je vertelt wat in godsnaam dat is! :wink:
C6H126 lijkt me practisch onmogelijk, omdat H maar één binding aan kan gaan!
[Edit] Oh, bedoel je C6H12O6 en ben je de O vergeten? :) [/Edit]

AP een Rotsynth? Juist de makkelijkste die er is!
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...