Jump to content
PyroForum.nl

This Suck!


Duvel

Recommended Posts

- Opruimen
- Reistijd naar afsteek plek(ken)
- Nergens KCLO3/4 kunnen krijgen voor je stars terwijl je de rest al heb. ( Kleurstof rood geel blauw, tips zijn altijd welcome over de pm)
- hulzen rollen ( verholpen door ze kopen :) )
- Jammer dat het maar 1 keer per jaar oud&nieuw is

Dat was het wel :P

Groet
Sickman

Link to comment
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:arrow: Het opruimen/uitwassen van glaswerk (zeker de gevoelige zaken)
:arrow: Plaats te kort voor Chemicaliën op te bergen
:arrow: Goede afsteekplaats uitzoeken
:arrow: Mooi stuk glaswerk breken
:arrow: Verwondingen/morsen/kleren die boekdelen spreken over de chems waar je mee werkte
:arrow: Inderdaad hulzen rollen vind ik pruts werk.

Als ik er meer weet, post ik ze wel

Groeten,

Link to comment

Wel een origineel excuus voor de leerkracht :) . Maar zoals mr.stijntje al opmerkte, is het nogal not done.

Nog iets vergeten: als je niet oppast, krijg je gemakkelijk zware nitro-hoofdpijn bij blootstelling aan o.a. nitroglycerine. Ik spreek jammer genoeg uit eraring :roll: .

Link to comment
Nog iets vergeten: als je niet oppast, krijg je gemakkelijk zware nitro-hoofdpijn bij blootstelling aan o.a. nitroglycerine. Ik spreek jammer genoeg uit eraring :roll: .

Zo verschrikkelijk zijn z'n posts toch ook weer niet :)
Link to comment
Ik heb er nog kunne bedenken:
:arrow: De massa's demie water dat ik gebruik(uitspoelen,neutraliseren,aanlengen)
:arrow: Inderdaad In ademen van "dampen"
:arrow: de lange wegen van geduld bij bepaalde syntheses

Groeten,


hehe.. niet werkende emoticons :)
Link to comment

Ik haat zoals iedereen,naar een afgelegen plek rijden om je shit aftesteken.

Ik steek de meeste dingen ook af als het iets donkerder word,ik weet niet of het boeit maar ik voel me er iets veiliger door. :)

Meneer de agent hoeft natuurlijk alleen maar zijn maglite richting het knalletje te wijzen(dat kan hij zelfs :P )


Lttrz

Link to comment

Ik baal van een foutje vandaag.
ik had 200 gram KNO3/suiker opgelost in kokent water, en dit op mijn hotplate gezet.
toen het een beetje papperig werd van het vuur gehaald, naar binnen gebracht, en op de keukentafel gezet.
Ik loop naar buiten om mijn hotplate ect. op te ruimen, ineens een harde klap.
Was de grote glazen schaal waar de oplossing in zat uit mekaar geknalt.
1000den stukjes overal, met plakkende KNO3/suiker drapje ar aan.
Ik balen als een stekker, gelukkig moest mijn moeder er om lachen en hebben we het opgeruimt.

Maar het rare is, die glazen kom is bestendig tot 200 graden, mijn kookplaat stond op 125 graden, en toch gebarsten en 1000den stukjes.
Ik denk dat de temp. verschil te groot was ofzo.

Maargoed, hier baal ik dus van :)

Link to comment

Het lange proces van ammoniumnitraat uit KAS halen. Ik heb gister een halfuur achter het aanrecht gestaan, om een heel klein beetje ammoniumnitraat-oplossing in te dampen. :)

En dan doe je een paar proefjes, maak je een fonteintje en dan is alles al weer op. :P

Link to comment
Ik baal van een foutje vandaag.
ik had 200 gram KNO3/suiker opgelost in kokent water, en dit op mijn hotplate gezet.
toen het een beetje papperig werd van het vuur gehaald, naar binnen gebracht, en op de keukentafel gezet.
Ik loop naar buiten om mijn hotplate ect. op te ruimen, ineens een harde klap.
Was de grote glazen schaal waar de oplossing in zat uit mekaar geknalt.
1000den stukjes overal, met plakkende KNO3/suiker drapje ar aan.
Ik balen als een stekker, gelukkig moest mijn moeder er om lachen en hebben we het opgeruimt.

Maar het rare is, die glazen kom is bestendig tot 200 graden, mijn kookplaat stond op 125 graden, en toch gebarsten en 1000den stukjes.
Ik denk dat de temp. verschil te groot was ofzo.

Maargoed, hier baal ik dus van :)

Was het een dikke glazen bak? Als je dik glas hebt, en dat koelt af, dan kan het barsten omdat het niet gelijkmatig afkoelt. De buitenkant bijv. sneller afkoelt dan de binnenkant..

Daarom is laboratoriumglaswerk altijd dun! :P


Er zijn veel dingen die zuigen, maar veel meer die gruwelijk vet zijn!
Zoals mijn 100% glazen destillatie opstelling (NS 14/23) die gister is aangekomen! :P
Link to comment

-Ontploffende kogelmolens bij het verpulveren van metaal tot fijner dan 1600 Mesh

-Moeders die paar een hele grote dozen met chems en glaswerk vinden in mijn kast

-Moeders die zeuren als het verbrand ruikt op zolder

-Niet kunnen krijgen van chems

-Mislukte compo's en synths

Link to comment
-Ontploffende kogelmolens bij het verpulveren van metaal tot fijner dan 1600 Mesh

Hoe flik je dat? Elke minuut opendraaien om een lekkere teug zuurstof binnen te laten?
-Moeders die paar een hele grote dozen met chems en glaswerk vinden in mijn kast

Éérst vertrouwen winnen en dan pas massa's chems inkopen...
Doe btw wat aan je spelling.
-Moeders die zeuren als het verbrand ruikt op zolder

Daar heb ik idd ook last van, maar ik zit zelf ook liever niet in de brandlucht, dus raam opengooien ed...
Link to comment
-Moeders die zeuren als het verbrand ruikt op zolder

Hehe, mijn moeder een uurtje terug nog in de keuken toen ik dextrine aan het maken was.
EDIT:
T was eigenlijk geen echt zeuren hoor, ze zei gewoon dat het verbrand rook..
EDIT2:
De kleverigheid van dextrine zuigt trouwens ook behoorlijk, als je het op je hand krijgt, of het uit een schaal moet spoelen (als er water bij komt wordt het zo lekker stroperig en kleverig).
Link to comment

Ik weet niet wat het was. Ik had gewoon ammoniumnitraat opgelost in water. Ik denk niet dat er lachgas ofzo bij vrij was gekomen, omdat er dan ook ammoniak ontstaan zou moeten zijn, en dat heb ik niet geroken.

Ik deed het gewoon in de keuken en pa was erbij. Geen problemen, hij vindt het ook wel leuk om te experimenteren. Ik heb niet echt problemen met ouders. Als ze bijvoorbeeld kaliumchloraat op mijn kamer vinden, en ze vragen: "wat is dit?". Dan zeg ik gewoon: "Dat is wiet ma, niet aankomen". En dan heb ik geen problemen. :)

Link to comment
Ik weet niet wat het was. Ik had gewoon ammoniumnitraat opgelost in water. Ik denk niet dat er lachgas ofzo bij vrij was gekomen, omdat er dan ook ammoniak ontstaan zou moeten zijn, en dat heb ik niet geroken.

Ik deed het gewoon in de keuken en pa was erbij. Geen problemen, hij vindt het ook wel leuk om te experimenteren. Ik heb niet echt problemen met ouders. Als ze bijvoorbeeld kaliumchloraat op mijn kamer vinden, en ze vragen: "wat is dit?". Dan zeg ik gewoon: "Dat is wiet ma, niet aankomen". En dan heb ik geen problemen. :)

Ehm, bij het thermolyseren van Ammoniumnitraat komt geen Amoniak vrij hoor, gewoon N2O en H2O (NH4NO3 -> N2O + 2H2O, en een beetje NO en NO2.
Link to comment
Ik weet niet wat het was. Ik had gewoon ammoniumnitraat opgelost in water. Ik denk niet dat er lachgas ofzo bij vrij was gekomen, omdat er dan ook ammoniak ontstaan zou moeten zijn, en dat heb ik niet geroken.

2 NH4NO3 + O2 ---> 4 H2O + 4 N2O
Iets in die orde zou je krijgen toch?
(Zonder die O2 zou je wat N2 overhouden na reactie?)
Als ze bijvoorbeeld kaliumchloraat op mijn kamer vinden, en ze vragen: "wat is dit?". Dan zeg ik gewoon: "Dat is wiet ma, niet aankomen". En dan heb ik geen problemen. :D

[miereneukmode]
Ehm... Wiet is groen en lijkt op stukken van plantjes.
*Maakt pot open en pakt camera*
*Maakt foto en upload die*
Fotoo!
Dát is wiet. :P

En hasj kan ook nit want dat is bruin...

Slimme moeder heb je als ze die smoes gelooft! :)

[/miereneukmode]

(Niet té serieus opvatten hoor :P )
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...