Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

de core was 50 mm lang, verlopend van ongeveer 7 naar 1,5 mm.

Ik wil wel eens wat testjes doen met wat verschillende payloads ^_^

Ik heb het idee dat deze raketjes aardig wat kunnen tillen, mits je meal snel genoeg is.

Link to comment

Kun je met zo'n spindle ook nozzleless rockets persen?

Met een nozzle en 60 30 10 lijkt me ook prima verder, maar ik ben bang dat ik dan weer een hoop ge-cato en getest krijg voordat ik een betrouwbare motor heb.

Hoelang zou je dat moeten millen ongeveer? half uurtje om te beginnen?

En die vaseline is dat aleen voor het stof of is het verder nog belangrijk?, ik heb een poos geleden eens een nozzleloos met hot bp geperst op een whistle spindle en dat ging verder prima, de spindle ging er zelfs makkelijker af als bij m'n whistle's, vloog verder ook prima (gaat uiteraard weinig tillen)

Link to comment

Rocketier verteld er stiekem niet bij dat we nu idd voornamelijk nozzlelesss doen met die motoren. We gebruiken dan idd wel max gemillde meal powder. Vaseline is tegen het stuiven I guess.

6-3-1 heb ik maar ervaring mee t/m 16 mm, daarmee kon ik betrouwbaar 3'' liften. Dat was ook redelijk fijn gemalen, van wat ik me kan herinneren. Uurtje of 2 ofzo. Verder dan 16 mm ben ik nooit gegaan, want toen kwam whistle om de hoek kijken. Overigens denk ik dat je ook met max gemilde meal coreburners kunt maken, maar je hebt dan natuurlijk een minder grote core nodig... En dat vereist weer experimenteren natuurlijk.

Eigenlijk maken we nu bijna alleen maar whistle pijlen omdat die gewoon rete goed en betrouwbaar functioneren :P .

Link to comment

Vaseline voorkomt stuiven, en zorgt ervoor dat de brandstof minder snel gaat korrelen en breken.

Het verlaagt echter ook de brandsnelheid.

De meal in mijn geramde motortje vond ik stevig genoeg, het was keihard en vertoonde niet echt neiging tot brokkelen toen ik hem van de spindle trok.

Mijn meal is 4 uur gemalen, als het aangestoken wordt geeft het een soort "whomp" :P

Ik heb het idee dat de nozzleless raketjes wel vallen of staan met de snelheid van je meal.

Link to comment

Nu ja, het word voornamelijk een meerjaren project bij mij, ik moet nog tools en een grotere pers regelen.

Uiteindelijk lijkt het me wel wat om een betrouwbare krachtbron te maken voor grote shells, zonder meteen whistle te hoeven gebruiken.

En hot bp is altijd wel cosistent en vooradig, en ik lees overal dat het amper te cato'en is zonder een bonk klei eronder.

Ik zal eens even zoeken wat die rocket master gebruikt onder z'n shells volgens mij hadden die ook geen nozzle.

Verder lijkt me een kleinere core bij nozzled hot bp motors me zoiets als die whistle spindle maar dan met een beetje klei.

oftewel dan zit er niet veel totaalgewicht brandstof meer onder je delay.

Link to comment

De Amerikaan die de nozzleless BP rockets bekend heeft gemaakt claimt dat hij rond de 650 gram kon tillen met een 1lb. motor. (3/4")

Deze bevatten rond de 75 gram BP ( standaard 75-15-10, KNO3-C-S), met ongeveer 2% minerale olie om de brandstof steviger te maken.

Volgens skylighter.com moet de olie aangelengd worden met een kleine hoeveelheid thinner, om het beter in de BP te laten trekken.

Ik wil wel eens weten hoe ver ik met dit soort raketten kan gaan, aan verschillende foto's te zien is er een flinke core in te maken voordat de boel CATO't :P

Link to comment

Have fun . tis begonnen !!!!

Wielen zijn klaar display's zijn klaar, wel pech gehad dit jaar door mijn luiheid met mijn paar honderd gekochte professionele motors.

Namelijk bij testen had minimaal 10 % een cato, dus heb ik ze niet kunnen gebruiken op mijn wielen. Ik ga deze ongeveer iets meer dan een halve komo-zak vol, maar in een keer met de kids afsteken vanmiddag op een open veld ergens in de buurt.

Voor de rest ben ik zelf gewoon helemaal klaar, in tegenstelling tot andere jaren waar ik tot 2200 nog bezig was met maken.

De kids zijn nu al bijna een uur bezig met stoken . leuk man. alleen de jongste stond al om half acht aangekleed aan mijn bed , die had de klok niet goed gelezen hahaha.

Dus ja ik hoef vandaag alleen nog even een paar keer op en neer te rijden om vuurwerk te brengen naar vrienden waar we vanacht zijn en ff buurten bij de fabriek / groothandel, en dan ga ik ook maar de straat op hahaha.

Doe allemaal heel voorzichtig ga niks slopen, en pas op voor hetgeen wat anderen afsteken.!!

happy new year

Jason

Link to comment

Gelukkig nieuw jaar allemaal

Wat dingen zijn gefaald maar mijn Pijlen waaren prachtig het staat niet super op film daar baal ik wel van,

Maar de boeketten waaren prachtig groot van me 3" shells !

Dit jaar mag ik er jammer genoeg niet meer aan werken van me ma dus dat word afwachten tot ik een eigen plekje heb.

er komen wat filmpjes aan binnenkort.

En hoop dat iedereen een fijn en veilig jaar wisseling heeft gehad!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...