Jump to content
PyroForum.nl

Wat voor een werk of studie?


pyrobass

Recommended Posts

Wat voor een studie doe je en wat voor een werk doe je of wil je gaan doen: kortom een topic over het heden en de toekomst.

Om zelf maar te beginnen: Ik doe zelf het MLO ik wil afstuderen op fysische analytische chemie, als ik klaar ben met de studie wil ik gelijk door naar het HLO welke ik dan verkort kan volgen (pakweg 3 jaar) en ik wil dan afstuderen op organische synthetische chemie.

Die laatste studie wil ik doen omdat ik in een soort bedrijf wil komen te werken waar men dingen ontwikkeld zoals bijvoorbeeld een snellere of betere syntheseroute voor een bepaald medicijn of polymeer. En ik wil niet alleen maar controles of bepalingen op gehaltes uitvoeren zoals dat in de analytische chemie het geval is. Zo vindt ik het niet zo bijster interessant als bijvoorbeeld een monster een bepaalde concentratie oxaalzuur bevat, wel vindt ik het interessant waarom oxaalzuur een zwak zuur is: welke eigenschappen van dat molecuul zorgen ervoor dat die stof als zwak zuur reageren. Wat ik ook mis aan mijn huidige opleiding is dat me weinig wordt verteld wat nou het chemische of/of technische principe achter een analysemethode is, terwijl dat aspect nou juist zo belangrijk is!

Edited by pyrobass
Link to comment

Ik volg de opleiding burgerlijk ingenieur in scheikundige technologie (3de bachelor).
Wat ik erna wil doen, weet ik nog helemaal niet zeker. Als proces/management-ingenieur verdien je wel veel, maar gebruik je niet veel theoretische kennis meer. Vandaar dat ik een functie als ontwerper het meest zie zitten, in een ingenieursbureau of in een bedrijf. Ideaal zou ook zijn: werken bij een bedrijf dat energetische materialen maakt/gebruikt ^_^ , zoals ATK Thiokol, DuPont Explosives,... of dichter bij huis Titanobel, Poudrerie de Lessines,...

Link to comment
Heel simpel. Ik ben loodgieter :P.


En vind je het leuk? :(
De laaste jaren heb ik altijd wel een timmerman/bouwvakker willen worden. :P Heerlijk simpel. Maar dat salaris trekt me niet erg, en na een paar jaar weet ik niet of dat nog uitdagend/leuk is.
Potenties heb ik wel, ik zit op 6VWO. Bijna klaar voor de universiteit ^_^ Maar het probleem is dat ik de meest luie persoon op aarde ben...
Elektrotechniek trekt me ook wel aan.
Link to comment

Ik doe nu 4 Havo (voor de tweede keer) en ben van plan om op de Hogeschool van Utrecht chemie te gaan studeren.

(Vind je het leuk>>>>>> NEE<<<<<< Maar ik moet wel.) Al 30 jaar.

Als ik dit lees heb ik het idee dat je nog lang niet de 30 bent gepasseerd...
Link to comment
Als ik dit lees heb ik het idee dat je nog lang niet de 30 bent gepasseerd...


Was het maar zo Lennard,als je een gezinnetje hebt kan je niet zo maar even switchen van baan.
Of even een ander soort werk zoeken,of bijscholing,of wat dan ook.
Kost een boel geld tegenwoordig. En het werk ligt ook niet meer voor het oprapen. ^_^
Daarom is het ook van belang dat als je jong bent,voor zover als mogelijk is,je een goede plek moet zoeken op de arbeidsmarkt en natuurlijk doen wat je leuk vind.
Maar dat ik hierbij mis gegokt heb is voor mij nu onderhand wel duidelijk. (Maar ja is niet anders.)

No money no honey. :P Always look at the bright side of live. :( :P Edited by Lontje
Link to comment
Was het maar zo Lennard,als je een gezinnetje hebt kan je niet zo maar even switchen van baan.
Of even een ander soort werk zoeken,of bijscholing,of wat dan ook.
Kost een boel geld tegenwoordig. En het werk ligt ook niet meer voor het oprapen. :P
Daarom is het ook van belang dat als je jong bent,voor zover als mogelijk is,je een goede plek moet zoeken op de arbeidsmarkt en natuurlijk doen wat je leuk vind.
Maar dat ik hierbij mis gegokt heb is voor mij nu onderhand wel duidelijk. (Maar ja is niet anders.)


Hmm daar was ik al bang voor dat ik die gedachte zou hebben in 30 jaar. Dan kan ik maar beter wel een goede opleiding volgen, en niet meteen timmerman worden :(
Na het VWO maar een jaartje of twee werken en lekker met mijn favoriete hobby bezig zijn! Heb er enorm zin in. Dit laatste jaar op school komt me letterlijk mijn strot uit, vind het vreselijk. En het centraal examen is nog een paar maanden weg ^_^
Link to comment

Ik doe nu 6 VWO, maar heb het wel helemaal gehad met school. Ga niet al m'n deelcerificaten halen, dat weet ik nu al, (Ben bijvoorbeeld al gestopt met wiskunde) maar ik ga kijken of ik met de leerplichtambtenaar kan regelen dat ik voorlopige vrijstelling van leerplicht kan krijgen i.v.m. absoluut niet weten wat ik wil, en een nogal ongelukkige combinatie van hoogbegaafdheid, zware dyslexie en weet ik veel wat nog meer. Misschien volgend jaar een studiekeuzetraject ofzo, of anders werken.

TijM

Link to comment

Ook begaafd, hoog intelect (IQ soms niet te scoren, wegens foutloze test ) en dislectisch.
Wel tot mijn 28e school gedaan ook mlo enzo.
In elk geval microbiologisch/ botanisch... Medisch/ chemisch. experimentele Chirurgie en Biotechniek. Studies ook deels vroegtijdig afgerond en in mijn eigen studie tijd ook als toa en ammanuensis mee voor de klas gestaan.
Gewerkt als laborant enz in een paar grote laboratoria, aan internationale onderzoeken gewerkt.
Ook gewerkt als timmerman, maatschappelijk werker enz enz

Nu 3 banen maar grotendeels Koos werkeloos

M. V. G.
Jason

Link to comment
Ha ik ben hier afwijkend denk ik.

Ik doe aan de universiteit politieke wetenschappen, wat ik ga doen later dunno europees president of zo. Is zien hoe snel we pyro kunnen legaliseren.


Dan moet je even laten weten als het zover is, dan kom ik gelijk in belgie wonen ^_^
Link to comment

Zal mijn bijdrage ook even leveren aan dit topic.
Werktuigbouwkundige achtergrond, constructiebankwerker/lasser, fijnmechanisch monteur.
Laatste 7 jaar werkzaam in de medische techniek binnen de optische techniek, endoscopen etc.
volgende week start ik in een nieuwe functie als optisch instrumentmaker bij een nieuwe werkgever.
Wil graag nog aan de slag met SolidWorks en AutoCad en ga hier een cursus cq opleiding voor volgen.

Link to comment
Mijn stem heb je!

Ik doe Havo, 4e jaar.


Same ^_^

Alleen sta ik onvoldoende op natuurkunde (4,4), is echt zoveel moeilijker als op mijn oude school! Ik zal eens iets moeten doen:$
de rest van de vakken zijn voldoende of bijna voldoende. Want maatschappijleer en wiskunde zijn 1 toets voldoende en ik sta er ook voldoende op :P
Link to comment

Alle exacte vakken (op sommige onderdelen van wiskunde na) gingen mij op de middelbare school altijd zeer gemakkelijk af. Met de talen heb ik mij een weg weten te vinden, spreken van vreemde talen kan ik best goed (al zeg ik het zelf), schrijven wordt soms lastiger..

Ik heb eens een keer een inteligentietest af moeten leggen, ik scoorde bovengemiddeld begaafd, wel heb ik een forse dyslexie en een vorm van dyscalculie, beide leerstoornissen hebben mij mijn schoolcariëre er niet altijd even gemakkelijk op gemaakt. Maar ik kom er wel ^_^ Helaas is "goed begaafd" zijn en een leerstoonis geen goede combinatie, door dat bepaalde vakken gemakkelijk afgaan ga je al gouw ook minder goed je best doen voor de vakken of onderdelen van een vak die je minder liggen..

Ik lees dat meer mensen dezelfde problemen tegen zijn gekomen als ik, vroeger had niemand voor mij herkenbare problematiek en daarom was ik altijd overal het buitenbeentje, ook omdat ik hele andere interesses had en anders dacht dan de meesten van mijn leeftijdsgenoten.

Link to comment
Helaas is "goed begaafd" zijn en een leerstoonis geen goede combinatie, door dat bepaalde vakken gemakkelijk afgaan ga je al gouw ook minder goed je best doen voor de vakken of onderdelen van een vak die je minder liggen..


Haha, echt heel herkenbaar dit! ^_^

Wel opvallend veel mensen met een vergelijkbaar verhaal trouwens, misschien is een sterke aantrekking tot vuur en knallen wel een nevensympthoom van dyslexie..
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...