Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Kraft met paste is juist sneller, gomtape is echt gigantisch klote spul. Laatst een test shell ermee gepaste, en ik wist gelijk weer waarom ik die rommel nooit gebruikte om te pasten.

Mooie shell hoor DNA :( . Wat voor priming zat er omheen?


Hoe zo is kraft + wheat sneller? Het enige wat ik doe is de tape op lengte afkippen en daarna de strook 1 keer over de breedte doormidden.
Zo'n 500 strookjes in 10 minuten, die vervolgens over een natte spons heen halen, en plakken maar. Edited by VanHout
Link to comment

Ik heb niet gepasted, het was een cylindrische shell. Een kant en klare van plastic. Er zat 12g rice hulls in. En geen glas (volgende keer wel).
De sterren: ruby red, ruby green, yankie purple.
Rising star is chrysanthemum #6 van 16mm.

Link to comment
  • 2 weeks later...
http://www.youtube.com/watch?v=RXI6JvoOBnY

Lift en timing waren allemaal prima, alleen de break was ik niet tevreden mee. Komt omdat ik een verkeerde pasting-methode heb gebruikt. Ik deed van lont tot lont en dan op deze manier (van bovenaf gezien):



Hierbij vallen op sommige plekken stukken gomtape over elkaar en sommige niet, en dit deed ik steeds weer opnieuw vanaf de zelfde plek, resultaat is dat je op sommige plekken 10 lagen hebt en op sommige 5... (en dat rond de 'evenaar' van de shell, niet alleen bij de polen)
Nu gebruik ik minder brede stroken en ga ik (van lont tot lont) gewoon de shell rond, volgend jaar ga ik denk ik aan de slag met wheatpaste en de 3-strip methode. Edited by Sharkie
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hoeveel ruimte had je tussen shell en mortier?
Ik probeer ze er zelf zo 'strak' in te krijgen dat ze zo goed als wrijvingsloos
de mortier in zakken, maar toch zo goed als geen ruimte hebben om zijwaarts te
bewegen.
Scheelt ook weer met je lift ^_^

Ik heb geen extreem snelle pulv, maar 10% is ruim voldoende.

Link to comment

Mooie sterren man.. Trouwens, 12g break? Bij mij gaat er in een 3''er altijd ongeveer 27g aan pulverone. Ging er gewoon weinig in omdat je sterren bv groot waren of ben je gewoon zuinig geweest met je pulv? ^_^

Maar zeker mooie shell, stuk beter dan mijn eerste 3''. ^_^

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...