Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

heb net mijn aller aller eerste shells afgevuurd.

had 2 shells gemaakt. een bal en een cilindrische, allebij 2"
allebij gevuld met mijn eerste D1 glitter (pumped) en granulated BP als burst.

de eerste ging goed. alleen was de lift niet perfect. had 15% granulated BP als lift genomen van het totaal gewicht en een stuk 3MM visco als spoulette. ik denk dat de BP voor de lift gewoon niet al te beste kwaliteit was.

de cilindrische kwam van pyrostuff.com. maken gaat lekker snel met die kant en klaar shells. je compo erin en dichtlijmen. lift was weer niet perfect, en als spoulette had ik timefuse genomen, crossfused en erin gelijmd met hot glue. echter ging dat niet helemaal goed. hij kwam weer naar beneden en na een minuut of 8 ben ik gaan kijken. de crossmatch is afgegaan, de time fuse lijkt ook wel te zijn gebrand. mischien is het toch niet goed ontbrand. jammer.

volgende keer maak ik filmpjes. de D1 was overigens wel zeer mooi.

Link to comment

Leuk dat het gelukt is, is toch weer een mijlpaal :).

Als je die shell met die casing van pyrostuff hebt geschoten, kan je dat filmen, of even zeggen of die een symetrsche break heeft? En hoe heb je hem in elkaar gelijmt?
Heb nog nooit een plastik shell gemaakt namelijk, het lijkt me wel saai, mijn kraft cillindershells zijn best veel werk, maar het resultaat mag er dan ook wel zijn.

En volgendekeer gewoon 20 procent lift ^^.

Link to comment
Leuk dat het gelukt is, is toch weer een mijlpaal :).

Als je die shell met die casing van pyrostuff hebt geschoten, kan je dat filmen, of even zeggen of die een symetrsche break heeft? En hoe heb je hem in elkaar gelijmt?
Heb nog nooit een plastik shell gemaakt namelijk, het lijkt me wel saai, mijn kraft cillindershells zijn best veel werk, maar het resultaat mag er dan ook wel zijn.

En volgendekeer gewoon 20 procent lift ^^.


de shell casing word geleverd met een liftcup en een soort dop die bovenop mooi erop kan. beetje hot glue (stekker er eerst uit) op de randen van de dop en erop drukken.

mischien maak ik vrijdag nog een shell. zal het ook proberen te filmen.
Link to comment

Dat is niet echt wat hij vraagt, maar ik heb ze gelijmt met hard-plastic lijm van bison, werkt perfect!
En het is makkelijker om te beginnen met spherical shells, de ronde, hierbij kan in principe minder fout gaan dan bij een cannister!

Een spolette is trouwens een soort "tijdlont", het simpelste is om het gewoon een time-fuse of iets in die richting te noemen! :)

Link to comment
Dat is niet echt wat hij vraagt, maar ik heb ze gelijmt met hard-plastic lijm van bison, werkt perfect!
En het is makkelijker om te beginnen met spherical shells, de ronde, hierbij kan in principe minder fout gaan dan bij een cannister!

Een spolette is trouwens een soort "tijdlont", het simpelste is om het gewoon een time-fuse of iets in die richting te noemen! :)


erm. volgenmij vroeg hij dit wel >.>

en ik had gezecht dat de ronde shell als spoulette een stuk 3MM visco had, en de cilindrische een stuk time fuse...

de ronde shell had ik overigens met gom tape gepaste.

ik weet nu wel waar de foutjes zitten en kan eraan werken.

verwacht snel wat filmpjes

groet
Chemical_Cook
Link to comment

Wat jij daar noemt is een "delay" dat kan van alles zijn een spollete is een vorm van delay, het is een buise met aangeramd BP en wat stukjes BM tot aan het midden. Dus een spollete is wel een delay maar een delay hoeft niet altijd een spollete te zijn, denk aan visco en timefuse.

dit is dus een spollete.

Link to comment
Wat jij daar noemt is een "delay" dat kan van alles zijn een spollete is een vorm van delay, het is een buise met aangeramd BP en wat stukjes BM tot aan het midden. Dus een spollete is wel een delay maar een delay hoeft niet altijd een spollete te zijn, denk aan visco en timefuse.

dit is dus een spollete.



je hebt helemaal gelijk.
maar had nog time-fuse liggen dus heb ik dat gebruikt.
voor zulke kleine shells is een stuk visco of time fuse goed genoeg vind ik.

mischien toch niet goed ge crossmatched.
bij de shell casings van pyrostuff btw zit een spoulette ingebouwd als het ware. je kunt je meal er zo inscheppen met 1% vocht en rammen.
Link to comment

Je hoeft je spolettes niet persee te primen, of een stukkie backmatch overheen te doen, maar je verhoogd de kans dat je spolette aangaat zeker met 40%.
En als je dat "nosing" bedoelt, dus die stukjes blackmatch die uit de spoltte komen, als je spolette voor de helft is gevult met sas dan zit er een stuk lege ruimte of het zit vol met burst, dan klopt de timing van je spolette niet meer of gaat de shell niet af, doordat je er stukjes BM indoet en de bovenkant dicht maakt, heb je een soort van quickmatch.

Link to comment
Je hoeft je spolettes niet persee te primen, of een stukkie backmatch overheen te doen, maar je verhoogd de kans dat je spolette aangaat zeker met 40%.
En als je dat "nosing" bedoelt, dus die stukjes blackmatch die uit de spoltte komen, als je spolette voor de helft is gevult met sas dan zit er een stuk lege ruimte of het zit vol met burst, dan klopt de timing van je spolette niet meer of gaat de shell niet af, doordat je er stukjes BM indoet en de bovenkant dicht maakt, heb je een soort van quickmatch.



ik denk dat ik je een beetje in de war heb gebracht ^^"
ik had time fuse als delay gebruikt bij de cilindrische shell. die had ik ge crossmatched.
toch is dit niet goed gegaan en is de time fuse niet ontstoken.

toch een hoop geleerd van mijn eerste shells. nu weet ik waar ik aan moet werken.
de glasvezel 2" mortier kwam trouwens bij pyrostuff vandaan. en zoals altijd prima kwaliteit.

toch bedankt voor alle tips.

verwacht binnenkort wat filmpjes/fotos.
Link to comment

Ik ging 2 shells pasten, en ik dacht, laat ik is foto's trekken voor de mensen die het handig vinden.

De eerste methode die ik heb gebruikt is de shimitzu methode. Allebei de shells zijn 4 inch.


Slowgoldstars in hemi.


Gevult met booster.


Eerst maak je een kruis van lont tot lont.


Daarna gebruik je 2 of 3 strookjes om de open vlakken dicht te maken, ik heb er een lijntje om getekent zodat je kan zien hoelang die ongeveer moet zijn.

Ik gebruik 8 lagen voor deze shell.

Nu de "normale" methode, deze gebruik ik het meest.


Dit word een bowtie, dit zijn C6+10%Ti sterren.


Een ring C8 met 6 gram flash.


Eerst plak je een strook van lontje tot lontje.


De 2de strook doe je precies hetzelfde, alleen overlap je de andere strook een klein beetje, ik heb er een lijntje omheen getekent om het iets duidelijker te maken.

Deze heb ik ook 8 lagen gepaste.


Een paar shells bij elkaar.

Link to comment

Ja klopt, met 5 procent MgAl erbij:
Prime (bleser)
KClO4.............75
Red gum...........12
Charcoal..........9
Dextrine............4
MgAl.................+5

En daar nog een laagje meal overheen, deze sterren waren trouwens een voor een gepumpt met een starpump maar ik heb inmiddels een starplate dus geen blaren meer op m'n handen :)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...