Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Dat ziet er goed uit sjeef! Jammer dat de rising tails eraf vlogen, ze zagen er zeker mooi uit.
Flinke break, klonk ook wel lekker. :(

Ja, was een beste klap, Die eenden vonden het ook een mooie! Vond gek genoeg die V shaped tails wel nice eigenlijk..

Ik ga morgen maar weer een nieuwe maken en dan ff wat beter (laten) filmen!
Link to comment
Hoe maak jij je risingtails vast? Ik gebruik altijd lekker veel hotglue, dan vallen ze der nooit af, ook niet als je ze onder de liftcup doet.

Ik had ze geperst in een buisje natte gomtape, dacht dat krimpt dan lekker vast eromheen. En met van die flapjes aan de zijkant, daar 2 lagen overheen gepaste. Tails zaten aan de bovenkant (staat een foto in het "wat-ga-jij-doen" topic.

Vorige keer had ik 2"ers gemaakt en daar hetzelfde gedaan maar daar idd gehotglued en die bleven wel vast zitten. Al doende leert men heh weirdo? Hotglue FTW! Edited by sjeef1
Link to comment
Ja dat is zeker zo ja, ik deed het eerst ook op dezelfde manier als jij deed, maar ik kwam er na 10 keer ook achter dat het niet de betrouwbaarste methode is :(.

Dan dank ik je voor het niet-spoonfeeden :( en het me gewoon lekker zelf laten uitvinden door schade en schande.
Link to comment

Even - wat eerder dan verwacht - een fotoverslagje van mijn 3'' cannister (pulverone break met 2 gram flashbooster) met 10 1.35grams inserts. Inserts zijn 14mm ID gomtape gerolde buisjes, beide 'stoppen' zijn van hotglue.

Fotoverslagje:

Een kant van de casing dichtgemaakt...

Inserts klaarmaken
En ja, ik gebruik visco. Ik heb niet genoeg timefuse meer dus ik heb het maar zo gedaan. Het zal wat minder precies zijn (qua timing) dan timefuse, maar ik denk dat het zo ook wel zal werken.

Inserts af en geprimed

Inserts in de casing, breakcharge erbij.

Kartonnen schijf + timefuse.

Lont-kant dichtgemaakt met nog een kartonnen schijfje erop gelijmd.

Gespiked & pasted.

Timefuse geprimed.


Ik heb de timefuse doormidden gesneden, wat BM ertussen en vervolgens wat BP slurrie er overheen. Neem aan dat dat wel gaat werken, zo niet.. dan merken we het wel. :(

Edited by Sharkie
Link to comment

@sharkie.
Ziet er goed uit man,ben benieuwd hoe die gaat.
Gaan we het filmpje zien,of wacht je tot oud en nieuw. :(

@Rens.
Kom op zeg ik vraag me af waar je mee bezig bent,ga eerst eens ff rondlezen.
Je vraagt dingen die je met gemak kan vinden,als dit niet lukt lijkt het me beter om nog even een poosje te wachten met Pyro.
En ja je gebruikt de vliesjes van rijst,als je ze er af gaat pellen ben je nog wel even bezig.
Je kan het hier en daar gewoon kopen.(De vliesjes dan he. :( )
Begin zoals Sjeef en Rocketier al aangeven met pulverone.
Dat is het makkelijkst te maken.

Zoek lees leer maak.

Link to comment

Vage discussie omtrent MCRH, pulverone en burst charges verwijderd.
Rens, je bent hier al bijna 2 jaar lid en je loopt tegen je derde warning op. Het straffe is dan nog dat deze 3 warnings voor bijna dezelfde redenen zijn! Het wordt nu echt wel tijd om eens te bekijken hoe het hier op het forum aan toe gaat. Ik geef je al een tip: Vragen die opgelost konden worden met een beetje zoek- en leeswerk (of gewoon wat gezond verstand?) lopen stellen in een verkeerd topic is al niet hoe het moet.

Link to comment

Niceee. :( Zojuist even de shell afgemaakt. Nog even laagje gomtape overheen geplakt zodat hij er wat mooier uitzag.
24g pulverone lift, de shell zelf weegt 182 gram. Timefuse is heb ik dus ingesneden, BM erin en wat bp slurrie er over. Die slurrie heeft maar 9 uur gedroogd maar leek van buiten gewoon goed droog. Zou 9 uur drogen genoeg zijn geweest of..?
Maargoed, anders droogt hij de komende maand vast nog wel wat op.
Misschien morgen er nog even een rising tail opzetten..

Link to comment

Heb je trage Pulverone dan Sharkie.?
Normaal is het 10 procent van je shell gewicht toch.??
Of gewoon 6 procent teveel voor de zekerheid.

anders droogt hij de komende maand vast nog wel wat op.

Lol dat wordt er een voor oud/nieuw dus.

Netjes gespiked trouwens. :(
Link to comment

Beste allemaal,

Even een vraag, ik heb vandaag mijn allereerste 2" shell omhoog geschoten maar dit ging niet zo heel goed.
Wel wat betreft de break van de shell en de timefuse etc maar de lift was niet goed.
De shell kwam niet erg hoog en kwam terug en ontplofte op de grond (2 meter ging de shell de lucht in).

Ik heb een sferische shell gemaakt en deze woog 27g in totaal met sterren en rice hulls erin en een mespuntje flash in het midden.
Ik heb 4,1g 2FA BP gebruikt (3u in de ballmill gezeten en tot pucks geperst met een dichtheid van 1,7g/cc mbv 4% H2O:EtOH (1:1) en toen verpulverd en gezeefd totdat ik 2FA had.

Ik had een cupje onder de shell getaped en hierin zat de BP met een quickmatch erlangs.

Denk dat er nog paar millimeter speling was van de shell rondom met de mortierbuis.

De BP is gemaakt met Pine houtskool van de welbekende bron (ik weet dat grape beter is, maar op zich zou het toch moeten kunnen met pine alleen dan iets meer gebruiken). Heb nu 15% aan lift gebruikt...

Video0050.mp4

Edited by dna
Link to comment

Dus beter 3FA gebruiken voor de kleinere shells? Zal dat eens proberen. Maar de vraag is dus of jullie uit het filmpje kunnen opmaken of mijn BP goed brand zoals het hoort. Van die kleinere maat is een goede tip. Volgens mij is 2FA ook voor de wat grotere shells. Maar corner BP zal toch altijd beter zijn dan pulverone lijkt me.

Link to comment
Dus beter 3FA gebruiken voor de kleinere shells? Zal dat eens proberen. Maar de vraag is dus of jullie uit het filmpje kunnen opmaken of mijn BP goed brand zoals het hoort. Van die kleinere maat is een goede tip. Volgens mij is 2FA ook voor de wat grotere shells. Maar corner BP zal toch altijd beter zijn dan pulverone lijkt me.

3FA is fine meal als ik goed heb gegoogled? Mischien is dat wel weer te fijn (fijn heh).
Ik kan niet zeggen hoe snel deze deze BP is want ik heb geen ervaring met zo'n grote korrel,
in theorie zou corned BP sneller moeten zijn omdat de bestanddelen beter gemengd/in elkaar geperst zijn.
Maar e.e.a hangt ook af van hoe goed je meal ge-ballmillt is. Wat voor mill heb je?

Je zou een klein beetje meal kunnen pulverone-en en daar een brandtest mee kunnen filmen,denk dat er dan meer mensen iets zinnigs kunnen zeggen.
Link to comment

Ik heb bij mijn 3 (jaja, noob) shells ook gewoon pine gebruikt hoor, wel van 8-12 uur gemillde meal trouwens.
Bij geen enkele meer dan 10% nodig gehad, waarschijnlijk was het met 7-8% ook wel gelukt.
Hoe het met de korrelgrootte zit weet ik niet, maar in ieder geval langer millen.

Link to comment

@Sjeef.
Je ziet twee kolommen als 1 regel. Kolom 1 is GOEX 1 t/m 5 FA. De tweede kolom is een nieuwe opsomming vanaf GOEX 7FA t/m GOEX extra fine meal.
De twee die je achter elkaar ziet staan zijn dus niet 1 soort. maar twee verschillende. De lijst loopt van 1FA (heel grof) tot Extra fine meal (Heel fijn poeder).

Link to comment

Heb dat bericht gepost met mijn nieuwe telefoon en die heeft kennelijk het woord keramische er niet in staan. maar er zitten dus keramische ballen in. Net nog pucks gemaakt van 63g per stuk met een diameter van 58mm en 14mm hoog. Ook pulverone ligt te drogen.

Link to comment

Net m'n eerste 4 inch afgestoken:
4-incher

Break was MCRH met 5g flash booster. De sterren waren gerold, ongeveer 11mm (slow gold). Ik was wel tevreden, maar de break had wat groter mogen zijn van mij.
Volgende keer maar wat grotere sterren rollen :(.

PS: Let niet op het gepiep van de hond, en de break lijkt links wat raar omdat ik half achter een boom stond :( .

Nu sinterklaas vieren, fijne avond nog!

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...